Gå til innhold

Å miste noen fra forumet til selvmord

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Finnes det noe kriseteam som kan fange opp og hjelpe de av oss som har knyttet seg til brukere her som siden begår selvmord? 

@Admin Har dere noen retningslinjer eller føringer på det? 

Anonymkode: 02f69...0a4

Det høres urealistisk ut at en nettside skal tilby det🙂

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (11 minutter siden):

Det høres urealistisk ut at en nettside skal tilby det🙂

Ja. Men vi er et lite samfunn her hvor man blir kjent med hverandres nick. Hvis en plutselig blir borte etter å ha skrevet mye om selvmordstanker og selvdestruktivitet så vil det være nærliggende å tro at vedkommende har tatt livet sitt. Det vil gjøre sterkt inntrykk på meg. 

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Finnes det noe kriseteam som kan fange opp og hjelpe de av oss som har knyttet seg til brukere her som siden begår selvmord? 

@Admin Har dere noen retningslinjer eller føringer på det? 

Dersom du føler deg for sårbar til å tåle at dette kan skje, så bør du holde deg unna forumet. Forumet drives ikke av personer med kompetanse i psykiatri.

AnonymBruker
frosken skrev (1 minutt siden):

Dersom du føler deg for sårbar til å tåle at dette kan skje, så bør du holde deg unna forumet. Forumet drives ikke av personer med kompetanse i psykiatri.

Ja du har nok rett. Hvem kan forresten klare å tåle det? Folk med hjerter av stein?

hattifnattus

At noen forlater forumet trenger jo ikke å bety at de har begått selvmord selv om de har skrevet mye om selvmordstanker eller tidligere forsøk. Det vil jo bli vanskelig å få bekreftet at vedkommende er død også. Da er vi vel over i en slags gråsone når det gjelder personvern

Jeg ville ikke satt så stor pris på om noen bak en nettside skal forsøke å spore meg opp for å finne ut om jeg lever eller ikke, for så å fortelle det til de andre medlemmene. 

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja du har nok rett. Hvem kan forresten klare å tåle det? Folk med hjerter av stein?

Vi reagerer ulikt på ting som skjer, noen er mer robuste enn andre. Vi som har skrevet på forumet veldig lenge, har opplevd at at noen brukere har  tatt livet av seg. 

AnonymBruker
frosken skrev (Akkurat nå):

Vi reagerer ulikt på ting som skjer, noen er mer robuste enn andre. Vi som har skrevet på forumet veldig lenge, har opplevd at at noen brukere har  tatt livet av seg. 

Huff, så forferdelig! Jeg vet med meg selv at jeg ikke er robust nok til å takle det, så er nok best at jeg forlater forumet. 

AnonymBruker

Jeg ville heller tenkt at årsaken  til at de ble borte fra forumet var fordi de var blitt bedre. Er mer nærliggende å tenke det for når man er frisk psykisk så har man ikke noe behov for å henge på et psykiatri forum.

Anonymkode: 35af0...70f

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Huff, så forferdelig! Jeg vet med meg selv at jeg ikke er robust nok til å takle det, så er nok best at jeg forlater forumet. 

Hva legger du i å ikke "takle" det? 

Det er helt normalt å få både inntrykk og tanker om andre på ulike kanaler osv. Jeg ville også reagert hvis noe sånt skulle skje og jeg fikk vite det. Følt det veldig kjipt. Men jeg hadde jo ikke gått helt i kjelleren. Tenkt på vedkommende iblant hadde jeg nok gjort.  Eller jeg VET jo det da jeg har opplevd det ( ikke her! )  Noen får man jo litt mer følelsen å like og å bry seg om, men det blir ikke den samme sorgen som det vanligvis blir. 

Endret av Kashmir
AnonymBruker
ISW skrev (18 minutter siden):

Jeg har opplevd det med en bruker her inne.  Det var utrolig kjedelig at det skjedde, og jeg trodde det gikk bedre med vedkommende. Men sånt er dessverre en risiko med alle relasjoner.

Ja, du har også rett. Det er jo sånn med alle relasjoner man har. Ingen av de vi kjenner, er glad i, eller knyttet til har noen garanti for å leve "evig". De kan mistes egentlig hver dag til så mye forskjellig. Jeg tror jeg bare må klare å takle det hvis det skulle skje her inne. Jeg blir nok derfor værende her. 

Litt fram og tilbake med meg der altså, men jeg trengte å ta det opp og få tilbakemeldinger sånn at jeg kunne se folks meninger og tanker rundt det, for å kunne lande en konklusjon selv. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (33 minutter siden):

Hva legger du i å ikke "takle" det? 

Det er helt normalt å få både inntrykk og tanker om andre på ulike kanaler osv. Jeg ville også reagert hvis noe sånt skulle skje og jeg fikk vite det. Følt det veldig kjipt. Men jeg hadde jo ikke gått helt i kjelleren. Tenkt på vedkommende iblant hadde jeg nok gjort.  Eller jeg VET jo det da jeg har opplevd det ( ikke her! )  Noen får man jo litt mer følelsen å like og å bry seg om, men det blir ikke den samme sorgen som det vanligvis blir. 

Takk for dine synspunkter. 

Annonse

FjellOgDalar

Det er en risiko for å oppleve det når man omgås miljøer med økt sannsynlighet for å treffe selvmordstruede personer. Det være seg under innleggelser eller på nettsteder som dette. Jeg har vært vitne til det flere ganger dessverre. Det føles uendelig trist og meningsløst når noen har det så forferdelig at de velger å avslutte livet. Samtidig så er det ikke så mye man kan få gjort. Især ikke når man har anonym kontakt på tvers av det ganske land. Det er helt naturlig at sånt gjør inntrykk. Noe annet ville vært unormalt. Likevel bør man om man er sårbar tenke over om bekymringen rundt andre brukere kan bli for altoppslukende.  Litt sånn er det ellers også. Folk man ikke ser ofte dør, og man får kanskje vite det ved tilfeldighet først lenge etter det har skjedd. De blir syke, havner i ulykker, ruser seg i hjel, eller de tar livet av seg. Virkeligheten er dessverre brutal til tider.

AnonymBruker
FjellOgDalar skrev (34 minutter siden):

Det er en risiko for å oppleve det når man omgås miljøer med økt sannsynlighet for å treffe selvmordstruede personer. Det være seg under innleggelser eller på nettsteder som dette. Jeg har vært vitne til det flere ganger dessverre. Det føles uendelig trist og meningsløst når noen har det så forferdelig at de velger å avslutte livet. Samtidig så er det ikke så mye man kan få gjort. Især ikke når man har anonym kontakt på tvers av det ganske land. Det er helt naturlig at sånt gjør inntrykk. Noe annet ville vært unormalt. Likevel bør man om man er sårbar tenke over om bekymringen rundt andre brukere kan bli for altoppslukende.  Litt sånn er det ellers også. Folk man ikke ser ofte dør, og man får kanskje vite det ved tilfeldighet først lenge etter det har skjedd. De blir syke, havner i ulykker, ruser seg i hjel, eller de tar livet av seg. Virkeligheten er dessverre brutal til tider.

Det er så sant det du sier. 

Nicklusheletida
ISW skrev (1 time siden):

Jeg har opplevd det med en bruker her inne.  Det var utrolig kjedelig at det skjedde, og jeg trodde det gikk bedre med vedkommende. Men sånt er dessverre en risiko med alle relasjoner.

Nå ble jeg sittende å lure på om det var en bruker som skrev mye her for noen år siden med et nick på 4 bokstaver ? Kjempetrist i så fall . 

AnonymBruker
Glitter skrev (48 minutter siden):

Jeg har mistenkt at en bruker som jeg også hadde SMS kontakt med kan ha tatt livet sitt for plutselig ble det stille både her og der. Jeg håper hun bare bestemte seg for å forlate DOL. 

Hvorfor tror du absolutt at hun har tatt livet sitt og ikke at det bare er fordi hun er blitt bra? Kan hende hun plutselig fikk seg kjæreste og så ble alt mye bedre og da ikke hadde behov for dol. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor tror du absolutt at hun har tatt livet sitt og ikke at det bare er fordi hun er blitt bra? Kan hende hun plutselig fikk seg kjæreste og så ble alt mye bedre og da ikke hadde behov for dol. 

Jeg sier jeg mistenker det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...