Gå til innhold

Å miste noen fra forumet til selvmord

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, du har også rett. Det er jo sånn med alle relasjoner man har. Ingen av de vi kjenner, er glad i, eller knyttet til har noen garanti for å leve "evig". De kan mistes egentlig hver dag til så mye forskjellig.

Ja, også suicidale personer kan komme til å dø i ulykker som ikke er tiltenkt, enten det er snøskred, bilulykker, MC-ulykker e.l., og det kan være en helt normal forklaring på at folk har forlatt et forum, som at en ønsker å bruke tiden sin på annet eller får rett og slett en del annet å gjøre i livet...

Men jeg forstår følelsen din. Jeg ble nær venn med en som jeg ble kjent med på et forum så tidlig som i 2003. Vi møttes flere ganger, men chattet for det meste - i mange timer. Det var tungt å oppdage at han hadde vært død i 4-5 måneder pga. selvmord da jeg fant det ut. Vi mennesker er da slik at vi tenker "kunne jeg ha gjort noe mer eller noe annerledes..." etc., men vi kan ikke det. Ansvaret for eget liv ligger alltid hos personen selv.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg tror jeg bare må klare å takle det hvis det skulle skje her inne. Jeg blir nok derfor værende her. 

men jeg trengte å ta det opp og få tilbakemeldinger sånn at jeg kunne se folks meninger og tanker rundt det, for å kunne lande en konklusjon selv. 

Anonymkode: 02f69...0a4

Det er lurt å dele tanker om en er usikker på noe. Det er godt du nå har landet din egen konklusjon...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg ville heller tenkt at årsaken  til at de ble borte fra forumet var fordi de var blitt bedre. Er mer nærliggende å tenke det for når man er frisk psykisk så har man ikke noe behov for å henge på et psykiatri forum.

Anonymkode: 35af0...70f

Jeg hadde skrevet mye med tre ulike personer, som tok livet av seg. Det er lenge siden nå. At folk slutter å skrive på forumet, tolker jeg aldri som potensielt selvmord. 

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvordan finner dere ut at de har tatt livene sine? Har dere fått navn slik at dere kan søke det opp?

Anonymkode: 99fa8...4de

Før i tiden var forumet mindre anonymt enn hva det er nå. Folk ble kjent privat også og møttes og ble venner utenom internett. Nå kan jeg ikke svare for de andre her som vet hvem som ikke lever lenger men det er sånn jeg har fått min informasjon.

Annonse

For å svare på spørsmålet i HI, vi har ikke noe slikt system. Vi kunne heller ikke bekreftet/avkreftet det da vi først og fremst ikke har noe info om hvem brukeren er, dessuten ville det vært brudd på flere lover om vi visste det. 

Det er noe av risikoen med SoMe generelt. Men igjen, mange forlater også SoMe fordi de har fått nok av det og ser på det som ett onde, eller tidstyv uten at det har skjedd noe negativt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...