Gå til innhold

Kupton. Hvor er fagfolk i kjønnsdebatten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg savner stemmene til leger, psykiatere, pedagoger, psykologer ang kjønnsidentitet. Skal vi la en liten prosent av befolkningen som har en annen kjønnsidentitet få gå inn og skape forvirring hos hver eneste unge i dette landet?. Selvfølgelig skal man vise respekt for mennesker som har en annen legning. Men i sin iver etter å være krenket og offer har de klart å bli en gruppe ingen kan mene noe om. De har på veldig kort tid klart å komme inn med massiv innflytelse i politikk, lovverk, media, kulturliv skole og barnehage uten at noen tør å si noe. Og vi er altså villig til å offre ungene våre bare fordi vi er redd for å ikke være politisk korrekt. Er folk klar over hva barn lærer i barnehagen og hva som står i lærebøkene i barneskolen? Om at barn lærer at de ikke nødvendigvis er gutt eller jente men det de føler seg som på innsiden. Alt er flytende og varierer. Så blir de oppfordret til å kjenne etter hva de er. Får oppgaver om å prøve å være et annet kjønn osv. Er man ikke redd for identiteten til dem som er gutt eller jente?. Man vil i læreplanen i skole og barnehage innføre juni som en måned man feirer homofili og organisasjonen « Fri» skal selv stå for undervisning. Hvilke andre interessegrupper i samfunnet får ta slik plass?  Vår kultur og likestillingsminister har skrevet bok om homofili. Der oppfordre hun alle til å prøve ut sex med flere, sex med begge kjønn, er du heterofil prøv gjerne homosex for det er så bra. Men skulle man påvirke en som er homofil til å tenke i heterofil retning vil hun innføre fengselsstraff. Foreldre som i samtale med barnet sitt vil fraråde kjønnsoperasjon kan miste omsorgen for barnet. Det er en eksplosiv økning av unge jenter som vil skifte kjønn. Man begynner å se i andre land de negative konsekvensene av dette. Det er lett å få viljen sin i dette landet hvis man mener at det er moral eller intoleranse som bremser noe. For folk er livredd for å bli regnet som den gruppen. Men hva med dere fagfolk? Hvor et dere i denne debatten????. 
 

Anonymkode: 57715...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange fagfolk har dessverre berøringsangst fordi man ikke vil bli sett på som fordomsfull.

Det er stor uenighet også blant fagpersonene.

https://www.nrk.no/trondelag/helsestasjon-for-kjonn-og-seksualitet-_hks_-og-rikshospitalet-behandler-transpersoner-helt-ulikt-1.15911943

Jeg husker Pål Surén som en saklig og modig debattdeltaker. Dessverre er han ikke her lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (11 minutter siden):

Mange fagfolk har dessverre berøringsangst fordi man ikke vil bli sett på som fordomsfull.

Det er stor uenighet også blant fagpersonene.

https://www.nrk.no/trondelag/helsestasjon-for-kjonn-og-seksualitet-_hks_-og-rikshospitalet-behandler-transpersoner-helt-ulikt-1.15911943

Jeg husker Pål Surén som en saklig og modig debattdeltaker. Dessverre er han ikke her lenger. 

Interessant artikkel. Tydeligvis en del uenighet der. Tror fagfolk som er skeptisk  kommer veldig lite frem i media. De burde rope høyere. Jeg tar også opp spørsmålet om hva som gjør at det er en så stor økning av unge jenter som vil skifte kjønn? Om det kan ha noe med påvirkningen kjønnsdebatten har på barn og unge. Om det skaper mer forvirring en trygghet på hvem man er. Og hvordan kan noen si at psykiatere ikke har noe med dette å gjøre da barn lærer at du er det kjønnet du FØLER deg som?. Samtidig står der i artikkelen at en stor del av de som ønsker kjønnskorrigering har psykiske plager. Da mener de som er for korrigering at de psykiske plagene vil bli bedre bare de får skifte kjønn mens andre mener man bør roe ned og få klarhet i hva de psykiske plagene egentlig bunner i. Det ser ut til at utviklingen går i favør av det homofile interesseorganisasjoner ønsker. Altså lett tilgang til kjønnskorrigering med minst mulig hinder på veien. Jeg har vondt av unge forvirrede mennesker som havner i dette. 

Anonymkode: 57715...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Interessant artikkel. Tydeligvis en del uenighet der. Tror fagfolk som er skeptisk  kommer veldig lite frem i media. De burde rope høyere. Jeg tar også opp spørsmålet om hva som gjør at det er en så stor økning av unge jenter som vil skifte kjønn? Om det kan ha noe med påvirkningen kjønnsdebatten har på barn og unge. Om det skaper mer forvirring en trygghet på hvem man er. Og hvordan kan noen si at psykiatere ikke har noe med dette å gjøre da barn lærer at du er det kjønnet du FØLER deg som?. Samtidig står der i artikkelen at en stor del av de som ønsker kjønnskorrigering har psykiske plager. Da mener de som er for korrigering at de psykiske plagene vil bli bedre bare de får skifte kjønn mens andre mener man bør roe ned og få klarhet i hva de psykiske plagene egentlig bunner i. Det ser ut til at utviklingen går i favør av det homofile interesseorganisasjoner ønsker. Altså lett tilgang til kjønnskorrigering med minst mulig hinder på veien. Jeg har vondt av unge forvirrede mennesker som havner i dette. 

Anonymkode: 57715...a1e

Jeg må bare spørre hvorfor du mener at unge blir forvirret av dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi

Dette temaet provoserer meg veldig! I USA er det enda verre.

Jeg er ingen generell fan av Trump, men akkurat her heier jeg på ham: 

https://www.instagram.com/reel/CrLsT_jgTsi/?igshid=YTE5MTA4ODQ= 

Jeg mener ikke den ytterst marginale gruppen som virkelig sliter med kjønnsidentitet. De må få hjelp, men de er ytterst få, og deres problemer med dette skal ikke normaliseres og kastes på små barn! 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Jeg må bare spørre hvorfor du mener at unge blir forvirret av dette? 

Veldig små barn vet ikke hva kjønn er og vår datter mente en liten periode at alle gutter hun lekte med var "jenter". Hun trodde "jente" var det samme som lekekamerat. For små barn er ikke dette viktig i det hele tatt. 

Å gå inn i en barnehage og be alle føle etter om de er jente eller gutt forvirrende og meningsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan være minst to ganske ulike årsaker: 1. Det er for dumt. Hvis noen mener at 2+2=5, er det ikke så mange som orker å argumentere for at det fortsatt er 4.

2. En ønsker ikke å bli utsatt for usaklig og personlig hets. Det er nok med ME-foreningen,  Barnevernsaktivistene og Fridopmafiaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er noe Keiserens nye klær vipper over måten transebevegelsen får sette standarden for hva som skal være en sannhet. Vi i vesten har tradisjon for å se til vitenskap når vi skal ta viktige avgjørelser,for samfunnet, det har nå plutselig blitt uvesentlig. 

For meg er det bare en ny måte for menn å undertrykte kvinner. For menn er jo generelt mer egoistisk og villig til å bane seg vei enn kvinner. 

Det er en grunn til at vi kvinner har egne steder som garderober der vi skal kunne føle oss trygge. Mange av oss har opplevd overgrep og det siste vi ønsker er å stå i dusjen å ane fre og ingen fare for så å snu oss rund å se rett på en pikk. Har duvpikk har du ingenting i damegarderoben å gjøre, er min mening. 

Jeg har sett program der disse transemennene kler seg og sminker seg som damer og lager show, de er fantastisk flotte   Men når kvelden er over kan disse mennene som noen rager over to meter i høyehæler, tryggt gå hjem uten å bli overfalt av en voldteksforbryter, det kan ikke jeg som kvinne på 160,i en sånn bekledning, der er forskjellen. 

 

 

Anonymkode: ae7bc...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (8 minutter siden):

Veldig små barn vet ikke hva kjønn er og vår datter mente en liten periode at alle gutter hun lekte med var "jenter". Hun trodde "jente" var det samme som lekekamerat. For små barn er ikke dette viktig i det hele tatt. 

Å gå inn i en barnehage og be alle føle etter om de er jente eller gutt forvirrende og meningsløst.

Ingen går inn i en barnehage og ber barn føle på noe som helst. Hvor har du det fra? 

Barn er vel ganske små når de oppdager at det er ulike biologiske forskjeller på oss, og ikke noen ber barn være bevisst på det før de oppdager det selv. Det er bare en del av utviklingen å skjønne mer av ulike ting.

Men dette var jo ikke noe svar på det jeg spurte om? Hvorfor noen mener at barn blir forvirret osv. Er det noen undersøkelse som tyder på det? I så fall hvem har stått bak den, og hvor er den offentligjort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan lure på om fagfolkene er fagfolk. Det er litt fælt å sparke noen som ligger nede, men det er jo en ganske viktig å diskutere noe som angår 100 barn og unge

Espen Benestad mistet legelisensen nylig. Han har delt ut hormoner til passasjerer han knapt har møtt, slurvet med journaler og generelt vært en rotsækk.

Det merkeligste er at han har fått professortittel uten doktorgrad og nesten uten vitenskapelig produksjon. Mange av de 15 publikasjonene på CV'en som gav ham professortittelen var dikt og essays som riktignok var publisert.

Kun én publikasjon er å finne i databaser over forskning, om man skal tro VG:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4oXlme/benestads-metode

Det virker som man når høyt opp i det miljøet bare man har karisma og riktige meninger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er noe Keiserens nye klær vipper over måten transebevegelsen får sette standarden for hva som skal være en sannhet. Vi i vesten har tradisjon for å se til vitenskap når vi skal ta viktige avgjørelser,for samfunnet, det har nå plutselig blitt uvesentlig. 

For meg er det bare en ny måte for menn å undertrykte kvinner. For menn er jo generelt mer egoistisk og villig til å bane seg vei enn kvinner. 

Det er en grunn til at vi kvinner har egne steder som garderober der vi skal kunne føle oss trygge. Mange av oss har opplevd overgrep og det siste vi ønsker er å stå i dusjen å ane fre og ingen fare for så å snu oss rund å se rett på en pikk. Har duvpikk har du ingenting i damegarderoben å gjøre, er min mening. 

Jeg har sett program der disse transemennene kler seg og sminker seg som damer og lager show, de er fantastisk flotte   Men når kvelden er over kan disse mennene som noen rager over to meter i høyehæler, tryggt gå hjem uten å bli overfalt av en voldteksforbryter, det kan ikke jeg som kvinne på 160,i en sånn bekledning, der er forskjellen. 

 

 

Anonymkode: ae7bc...c95

Ja, og så lurer jeg på hvor feministene blir av? Når menn kler seg og oppfører seg som kvinner, krever å få dusje med kvinner og små jentebarn, konkurrere mot dem i sport, osv. Hvorfor roper de ikke høyt om at kvinner blir tråkket på? Når transkvinner som Dylan Mulvaney får det "ærefulle" oppdrag å reklamere for tamponger i beste sendetid på TV, blir jeg bare kvalm. Han har ingen kvinnelige medfødte kjønnsorganer og kan ikke menstruere. Og når transmenn påstår at de kan bli gravide og føde barn? Helt sykt. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (10 minutter siden):

Ingen går inn i en barnehage og ber barn føle på noe som helst. Hvor har du det fra? 

Les deg opp på Foreningen FRI og deres påvirking i barnehager og barneskole.

https://www.minerva.no/bufdir-fhi-fri/barnehage-fortalte-barn-at-man-kan-vaere-hvilket-kjonn-man-vil-deretter-insisterte-jente-3-pa-at-hun-var-gutt/389851

Anonymkode: cd9c4...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Les deg opp på Foreningen FRI og deres påvirking i barnehager og barneskole.

https://www.minerva.no/bufdir-fhi-fri/barnehage-fortalte-barn-at-man-kan-vaere-hvilket-kjonn-man-vil-deretter-insisterte-jente-3-pa-at-hun-var-gutt/389851

Anonymkode: cd9c4...5a1

Glad jeg ikke oppdrar barn i disse dager. Men jeg er bekymret for mine framtidige barnebarn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Les deg opp på Foreningen FRI og deres påvirking i barnehager og barneskole.

https://www.minerva.no/bufdir-fhi-fri/barnehage-fortalte-barn-at-man-kan-vaere-hvilket-kjonn-man-vil-deretter-insisterte-jente-3-pa-at-hun-var-gutt/389851

Anonymkode: cd9c4...5a1

De gir info og lærer bort. Det er ikke det samme som å oppfordre barn i bhg til å føle på noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg har sett program der disse transemennene kler seg og sminker seg som damer og lager show, de er fantastisk flotte   Men når kvelden er over kan disse mennene som noen rager over to meter i høyehæler, tryggt gå hjem uten å bli overfalt av en voldteksforbryter, det kan ikke jeg som kvinne på 160,i en sånn bekledning, der er forskjellen. 

Anonymkode: ae7bc...c95

Jeg er 180 høy, med hæler fort 190, om jeg ønsker kan jeg bli tatt for å være gutt, det hjalp allikevel ikke mot voldtekten min. 

 

Jeg ser jo hva som nå skjer i USA i statene de har lovfastsatt at man skal gå på toalettene man er født til å gå på, og protestene er heftige når transmenn skal gå på dametoalettet. Noen av disse ville jeg ikke engang gjettet at var biologiske kvinner. Og siden det er en overvekt av kvinner som vil bli menn så er det jo det vi evt må forberede oss på her. 

Anonymkode: 1b885...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (24 minutter siden):

Ja, og så lurer jeg på hvor feministene blir av? Når menn kler seg og oppfører seg som kvinner, krever å få dusje med kvinner og små jentebarn, konkurrere mot dem i sport, osv. Hvorfor roper de ikke høyt om at kvinner blir tråkket på? Når transkvinner som Dylan Mulvaney får det "ærefulle" oppdrag å reklamere for tamponger i beste sendetid på TV, blir jeg bare kvalm. Han har ingen kvinnelige medfødte kjønnsorganer og kan ikke menstruere. Og når transmenn påstår at de kan bli gravide og føde barn? Helt sykt. 

Er du klar over at de kan miste jobben eller i det minste få advarsel fra arbeidsgiver om å holde kjeft offentlig om å si offentlig st det finnes bare to kjønn og at det bør være delte garderober? Det finnes dog noen modige stemmer som ikke holder kjeft, men de er også sikre på at de ikke taper inntekt og omgangskrets. Jeg kjenner folk som har fått anonyme trusler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (5 minutter siden):

De gir info og lærer bort.

Foreningen FRI er en organisjon som bedriver propaganda for et ganske ekstremt syn. Dette har ingen ting å gjøre i barnehagen (eller småskolen).

Kashmir skrev (5 minutter siden):

Det er ikke det samme som å oppfordre barn i bhg til å føle på noe. 

Dette bør du sette deg bedre inn i.

Anonymkode: cd9c4...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Foreningen FRI er en organisjon som bedriver propaganda for et ganske ekstremt syn. Dette har ingen ting å gjøre i barnehagen (eller småskolen).

Dette bør du sette deg bedre inn i.

Anonymkode: cd9c4...5a1

Jeg fikk jo ikke lest linken. Så bare overskriften.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...