Gå til innhold

Alvorlige bivirkninger wellbutrin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal ta første pille wellbutrin i morgen og er veldig spent... også har jeg plutselig blitt redd for alvorlige bivirkninger. Psykiater nevnte at kramper kunne være en alvorlig bivirkning, er der andre bivirkninger som sees på som alvorlige? Har sett på felleskatalogen, men var så mange bivirkninger det var vanskelig å få oversikt... Så det sto "alvorlig hudutslett" som kunne være livstruende, men hvilket hudutslett er det snakk om da? Hva er symptomene på det? 

Og det med interaksjoner, er det HELT sikkert at dersom det ikke kommer opp i analysen at de ikke reagerer på hverandre så stemmer det 100%? Spør fordi jeg bruker 3 andre medikamenter i tillegg. Er redd for at det skal ha noe å si... 

Anonymkode: a3621...93b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/472622-alvorlige-bivirkninger-wellbutrin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg fikk også synonympreparat (er det det heter?), så fikk bupiron i stedet for wellbutrin... har det egentlig noe å si? Forsøkte google og det sies vel at det ikke skal være forskjell men at noen likevel opplever at det er forskjell i virkning og bivirkning?

AnonymBruker

Du vil garantert merke én eller annen bivirkning, når du nærmest har bestemt at det vil inntreffe.

Stol på at du har fått de av en som vet hva han gjør. Fikk de selv for noen år siden og min overlege var av de beste i landet på dette feltet. Vi responderer ulikt, men disse var en drøm for min del. Man må selvsagt ha tålmodighet.

Noen ganger betyr også ingen bivirkning heller ingen virkning... Så pust med magen og følg planen din. 

Anonymkode: 4639c...c13

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du vil garantert merke én eller annen bivirkning, når du nærmest har bestemt at det vil inntreffe.

Stol på at du har fått de av en som vet hva han gjør. Fikk de selv for noen år siden og min overlege var av de beste i landet på dette feltet. Vi responderer ulikt, men disse var en drøm for min del. Man må selvsagt ha tålmodighet.

Noen ganger betyr også ingen bivirkning heller ingen virkning... Så pust med magen og følg planen din. 

Anonymkode: 4639c...c13

Jeg håper ikke jeg vil merke bivirkning bare fordi jeg har tenkt at jeg vil få dem. Uansett vil det vel ikke være reelle bivirkninger ettersom det bare kommer av tanker og forventninger? Så bra å høre at de fungerte for deg, håper på det samme for meg.

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ikke meningen å mase, men er det noen som har svar? Tør ikke ta tabletten før jeg vet... 

Det er jo ikke gift du skal ta. 

Jeg har tatt Wellbutrin uten bivirkninger bortsett fra litt økt angst og at jeg ble hypoman etter en ukes tid. 

Men ikke noe alvorlig altså som er livstruende på noe vis. 

Legen gir deg jo medisinen fordi han tenker det vil hjelpe deg. 

AnonymBruker
Glitter skrev (38 minutter siden):

Det er jo ikke gift du skal ta. 

Jeg har tatt Wellbutrin uten bivirkninger bortsett fra litt økt angst og at jeg ble hypoman etter en ukes tid. 

Men ikke noe alvorlig altså som er livstruende på noe vis. 

Legen gir deg jo medisinen fordi han tenker det vil hjelpe deg. 

Hehe, det har du rett i. Men jeg er nervøs likevel... Hvor lang tid tar det fra man tar tabletten til den virker? Forsøkte google men fant ikke svaret på det.

Anonymkode: a5e66...d07

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hehe, det har du rett i. Men jeg er nervøs likevel... Hvor lang tid tar det fra man tar tabletten til den virker? Forsøkte google men fant ikke svaret på det.

Anonymkode: a5e66...d07

Det vet jeg ikke. Tror det tar en stund for den har et tjukt skall som skal trenges igjennom. Så det tar mer enn 20 min liksom. 

Men å kjenne virkning tar fort et par uker da. Altså å kjenne positiv virkning. 

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...