Gå til innhold

Maniform tilstand - Kupton eller andre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Aldri hørt om noen som har noe som kan ligne på mani som forsvarsmekanisme. Mani er veldig tydelig og vanskelig å ta feil av. En sykdom som ikke ser ut som et mennesker i forsvar 

Anonymkode: 17af2...e17

Men jeg har ikke bipolar lidelse. Har diagnose på paranoid schizofreni, også sier behandleren min at jeg har vært i en maniform tilstand. Jeg tror selv at jeg har vært «manisk» for å fortrenge en vanskelig livssituasjon og at det ikke har vært en egentlig mani 

Anonymkode: 054e7...dd3

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men jeg har ikke bipolar lidelse. Har diagnose på paranoid schizofreni, også sier behandleren min at jeg har vært i en maniform tilstand. Jeg tror selv at jeg har vært «manisk» for å fortrenge en vanskelig livssituasjon og at det ikke har vært en egentlig mani 

Kan ikke to ting være sant på samme tid? At du ble manisk som følge av en vanskelig livssituasjon du prøvde å fortrenge? Vanskelige livssituasjoner kan så absolutt trigge mani. 

Anonymkode: 5642b...83d

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kan ikke to ting være sant på samme tid? At du ble manisk som følge av en vanskelig livssituasjon du prøvde å fortrenge? Vanskelige livssituasjoner kan så absolutt trigge mani. 

Anonymkode: 5642b...83d

Men hvis jeg har vært manisk så må jo det bety at jeg har feil diagnose, for paranoid schizofreni gir vel ikke mani eller hypomani?  Skal snakke med behandler om det altså, men var interessert i hva folk her tenker

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men hvis jeg har vært manisk så må jo det bety at jeg har feil diagnose, for paranoid schizofreni gir vel ikke mani eller hypomani?  Skal snakke med behandler om det altså, men var interessert i hva folk her tenker

På BET-seksjonen så mener de visst at man kan bli hypoman/manisk som en slags forsvarsmekanisme. Men det er kun der jeg har hørt lignende. Og etter min mening er BET noe alternativt og de hever seg over tradisjonell psykiatri. 

Kanskje du har Schizoaffektiv? 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...