Gå til innhold

Hva snakker du med psykiatrisk sykepleier om?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

1) Går du i behandling eller har du bare støttesamtaler/samtaler med fokus på det positive?
2) Hva snakker dere om?

For meg er det så uvant å skulle bare snakke om det positive og ikke det som er negativt... så jeg ender ofte opp med å ikke vite hva jeg skal snakke om... og det varierer hvem som kommer hjem til meg men det er ikke alltid de heller vet så da blir det bare stillhet... vet ikke helt hva jeg kan gjøre med det? Så tar gjerne mot tips til hva en kan snakke om.

Anonymkode: f9b06...e81

Fortsetter under...

AnonymBruker
Everybody skrev (3 timer siden):

Skriver opp ting jeg kommer på mellom hver time. Det kan være ting jeg lurer på angående sykdommen og med psykiatri generelt. Pleier også å snakke om ting jeg har gjort eller synes er interessant.

Ja, det er lurt, jeg forsøker gjøre det jeg også.

Glitter skrev (3 timer siden):

Jeg snakker om akkurat hva jeg vil. Det er ikke behandling jeg går til da. Snakket om det som er positivt og det som er negativt. Om rus og andre greier. 

Ja, jeg føler at det er lettere å være nyansert (snakke om både det positive og det negative) enn å bare skulle være positiv. Men kanskje de mener at det å bare være positiv er en bra øvelse? 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om alt det jeg før snakket med psykologen om. 

Anonymkode: 8f43e...69f

Ja, det høres fornuftig ut. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, det er lurt, jeg forsøker gjøre det jeg også.

Ja, jeg føler at det er lettere å være nyansert (snakke om både det positive og det negative) enn å bare skulle være positiv. Men kanskje de mener at det å bare være positiv er en bra øvelse? 

Ja, det høres fornuftig ut. 

Mine to har aldri bedt meg bare være positiv. Har din ment det?

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (4 timer siden):

Mine to har aldri bedt meg bare være positiv. Har din ment det?

Jeg har flere etter som jeg har oppfølging av ett team, og der var en som mente det. Og jeg synes egentlig det er fornuftig, jeg bare synes det er vanskelig. Men jeg vet ikke helt, hva tenker du er best? Hos behandler på poliklinikken skjer det raskt at det blir bare negativt og det er jo både slitsomt og lite produktivt føler jeg kanskje. Vet ikke helt hva jeg føler egentlig.

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har flere etter som jeg har oppfølging av ett team, og der var en som mente det. Og jeg synes egentlig det er fornuftig, jeg bare synes det er vanskelig. Men jeg vet ikke helt, hva tenker du er best? Hos behandler på poliklinikken skjer det raskt at det blir bare negativt og det er jo både slitsomt og lite produktivt føler jeg kanskje. Vet ikke helt hva jeg føler egentlig.

Jeg synes jo det er greit å ha det helhetlig. Et menneske er ikke bare positivt eller bare negativt. For meg hadde det blitt rart hvis jeg bare skulle snakke om positive ting hvis jeg var dypt deprimert feks. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Glitter skrev (10 timer siden):

Jeg synes jo det er greit å ha det helhetlig. Et menneske er ikke bare positivt eller bare negativt. For meg hadde det blitt rart hvis jeg bare skulle snakke om positive ting hvis jeg var dypt deprimert feks. 

Det er sant, jeg burde vel spørre om vi kan skifte fokus til å snakke om begge deler? Og kanskje også være litt nyansert?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...