Gå til innhold

Jeg får full panikk om natten og jeg klarer ikke dette her

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om jeg holder ut dette her. Kan fortsatt få panikk om natten, hyperventilerer og slår og klorer meg i søvne. Alt dette begynte etter en periode med tøff påkjenning i helsevesenet og spesielt en svært retraumatiserende GU som sendte meg rett tilbake til et tidligere  overgrep. Aner ikke hvem jeg skal snakke med (nei, kommunen og DPS er ikke et alternativ!) og fastlegen min irriterer meg bare jeg ser henne (nei, leger bruker ikke gjøre det og det er helt umulig å bytte!) og hun kommer sannsynligvis ikke til å skrive ut sovemedisin og beroligende for en kort periode heller da hun går for å være særs gnien på dette, så jeg aner da faen hva jeg skal gjøre, men jeg begynner å blir veldig desperat, for det har egentlig ikke bedret seg så veldig mye, så jeg har ikke tro på at dette kommer til å gli over av seg selv. 

Fortsetter under...

Hei,

Her var det mye antakelser og forbehold.

Du kan ikke snakke med kommunen, du kan ikke snakke med DPS, du antar at legen ikke kan gi deg medisiner, du kan ikke bytte lege, og du tror ikke at dette kommer til å gå over.

Før jeg kan gi deg et meningsfullt svar - hvorfor kan du ikke snakke med kommunen eller DPS, hvordan vet du at legen din ikke kan hjelpe deg med medisiner (det finnes andre medisiner som kan hjelpe enn vanedannende medisin) og hvorfor tror du at det kommer til å være like ille som dette for alltid?

ISW skrev (20 minutter siden):

Hei,

Her var det mye antakelser og forbehold.

Du kan ikke snakke med kommunen, du kan ikke snakke med DPS, du antar at legen ikke kan gi deg medisiner, du kan ikke bytte lege, og du tror ikke at dette kommer til å gå over.

Før jeg kan gi deg et meningsfullt svar - hvorfor kan du ikke snakke med kommunen eller DPS, hvordan vet du at legen din ikke kan hjelpe deg med medisiner (det finnes andre medisiner som kan hjelpe enn vanedannende medisin) og hvorfor tror du at det kommer til å være like ille som dette for alltid?

Jeg har kontakt med kommunen og DPS gjennom jobb. Mange av dem sitter faktisk i nabofløyen og jeg snakker med dem daglig. Jeg tar ikke de alternative medisinene som er så populære, feks Seroquel, da jeg kjenner dem alle sammen og vet hvor jævlige de er på meg og min kropp. Flott om de fungerer for andre. Hadde en fastlegevikar for 1,5 år siden, fikk Sobril i 14 dager for en annen retraumatiserende krise, det fungerte fint. 

Endret av knas

Jeg vet egentlig nøyaktig hva jeg trenger, og det er en spesifikk traumebehandling som har vært veldig effektiv på meg. Da kunne jeg blitt frisk etter at politi og helsevesen kom og ødela alt for meg igjen, men det er helprivat og det har jeg faktisk ikke råd til nå, og jeg må finne noe som har akkurat den spesifikke behandlingen et sted muligens langt unna der jeg bor, for han som jeg gikk til for ti år siden er død. Jeg er ikke interessert å gå gå til noen som bare sitter og sier "huff, så fælt, osv". Og nei, før noen maser om DPS igjen, de har ikke slik traumeterapi her. Det sa fastlegen jeg hadde i fjor vinter, så dette vet jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...