Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så leit. Skjønner godt du ikke vil ringe for å snakke med en fremmed, det funker ikke for meg heller.

Finnes det kanskje noen aktiviteter der du bor du kunne gjort på ettermiddagen eller kveld? En hobby der du møter andre? Eller ett sted du kan melde deg som frivillig?

Jeg vet noen større byer har aktivitetssenter som i tillegg til å være åpne til ettermiddag også er åpne på kvelden feks. Jeg deltok på et slikt aktivitetssenter før og det hadde mye å si for min del i alle fall. Bare det å ha noe man skal den dagen, å møte andre litt og gjøre noe konkret. Det er jo veldig lavterskel og veldig fint sted å være (i alle fall her jeg bor). Kommunen her har og tilbud om å "jobbe" på gård, da kom de å hentet oss der vi bodde og kjørte oss dit også fikk vi stelle med dyrene, gjøre litt sånn typisk gårdsarbeid også hadde vi felles lunsj. Var veldig koselig der også. 

Ble en lang avhandling om aktivitetssenter og gård dette, men ville bare "reklamere" for det når jeg fikk sjansen. Det har så mye å si det å ha noe konkret man skal den dagen med ett fast klokkeslett. I alle fall for meg da, er jo ikke sikkert du føler på det samme.

Anonymkode: 26365...f2e

Avhandling går fint. :)

Det er ikke så godt tilbud i denne byen på ettermiddager. Dette med gård fikk jeg tips om i går, men det er 40 min kjøring med buss for å komme seg dit. Tror det må bytte av buss også og de bussene går ikke ofte, så sikkert sånn 1,5 timer eller noe for å komme dit. 

Jeg har meldt meg som frivillig i dyrebeskyttelsen. Vet ikke om det blir noe av ennå. Håper det. 

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Avhandling går fint. :)

Det er ikke så godt tilbud i denne byen på ettermiddager. Dette med gård fikk jeg tips om i går, men det er 40 min kjøring med buss for å komme seg dit. Tror det må bytte av buss også og de bussene går ikke ofte, så sikkert sånn 1,5 timer eller noe for å komme dit. 

Jeg har meldt meg som frivillig i dyrebeskyttelsen. Vet ikke om det blir noe av ennå. Håper det. 

Er du sikker på at det ikke er mulighet for å bli hentet og kjørt dit? Jeg har vert på to ulike gårder og begge hadde den ordningen. Om du ønsker å bli med er det verdt å sjekke ut i alle fall. 

Å, dyrebeskyttelsen. Så kjekt! Krysser fingrene for at det blir noe av.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er du sikker på at det ikke er mulighet for å bli hentet og kjørt dit? Jeg har vert på to ulike gårder og begge hadde den ordningen. Om du ønsker å bli med er det verdt å sjekke ut i alle fall. 

Å, dyrebeskyttelsen. Så kjekt! Krysser fingrene for at det blir noe av.

Jeg kunne jo prøvd å ta kontakt med de. Er bare redd for å bli avvist. 

Takk. Ja jeg håper også det! Det er en kort busstur unna!

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Jeg kunne jo prøvd å ta kontakt med de. Er bare redd for å bli avvist. 

Takk. Ja jeg håper også det! Det er en kort busstur unna!

Skjønner det, det er kjipt å bli avvist. Kanskje du kan be de i kommunen som følger deg opp om å spørre? Så trenger du ikke gjøre det selv om det hjelper?

Så kjekt da, det er jo helt supert!

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner det, det er kjipt å bli avvist. Kanskje du kan be de i kommunen som følger deg opp om å spørre? Så trenger du ikke gjøre det selv om det hjelper?

Så kjekt da, det er jo helt supert!

Kan de det? Jo kanskje jeg kan spørre! Jeg liker å stelle med dyr. Dyr fjerner all smerte. 

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Kan de det? Jo kanskje jeg kan spørre! Jeg liker å stelle med dyr. Dyr fjerner all smerte. 

Nå kan jeg jo ikke si det sikkert, men jeg vil absolutt tro at det ikke er noe problem at de ringer. Samme her, det er noe terapeutisk det å være med dyr. Jeg liker spesielt godt hester. Vi fikk ri av og til også, det satte jeg veldig pris på. 

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå kan jeg jo ikke si det sikkert, men jeg vil absolutt tro at det ikke er noe problem at de ringer. Samme her, det er noe terapeutisk det å være med dyr. Jeg liker spesielt godt hester. Vi fikk ri av og til også, det satte jeg veldig pris på. 

Det høres veldig fint ut!

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Det høres veldig fint ut!

Ja, det var det. Jeg vil absolutt anbefale det. Det er jo ikke bare dyrene som er positivt, men også det å møte andre folk og det å føle at man gjør noe nyttig. Jeg håper virkelig at den gården du hører til også har den ordningen at du kan bli kjørt dit og at du får bli med, og at det er noe for deg også!

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det var det. Jeg vil absolutt anbefale det. Det er jo ikke bare dyrene som er positivt, men også det å møte andre folk og det å føle at man gjør noe nyttig. Jeg håper virkelig at den gården du hører til også har den ordningen at du kan bli kjørt dit og at du får bli med, og at det er noe for deg også!

Skal absolutt sjekke det ut. Takk. :)

Jeg ønsker å ha mer i hverdagen. 

Glitter skrev (49 minutter siden):

Skal absolutt sjekke det ut. Takk. :)

Jeg ønsker å ha mer i hverdagen. 

Det er kommunen som evt. må kjøpe tjenester fra en Inn på tunet - gård. Dersom du må vente en stund på bemannet bolig, så kunne du kanskje fått et tilbud om å være på en gård 2-3 ganger i uka inntil videre. Jeg tenkte på deg når jeg leste her: Bakken gård - Inn på tunet Norge (innpatunet.no)  Jeg vet ikke hvordan det løses med transport, men du er neppe den første som ikke har egen bil og dermed kan kjøre dit. 

Egentlig bør dere muligens ha et nytt samarbeidsmøte om ikke så lenge, sånn at kommunen får press på seg til å komme mer på banen. 

frosken skrev (1 minutt siden):

Det er kommunen som evt. må kjøpe tjenester fra en Inn på tunet - gård. Dersom du må vente en stund på bemannet bolig, så kunne du kanskje fått et tilbud om å være på en gård 2-3 ganger i uka inntil videre. Jeg tenkte på deg når jeg leste her: Bakken gård - Inn på tunet Norge (innpatunet.no)  Jeg vet ikke hvordan det løses med transport, men du er neppe den første som ikke har egen bil og dermed kan kjøre dit. 

Egentlig bør dere muligens ha et nytt samarbeidsmøte om ikke så lenge, sånn at kommunen får press på seg til å komme mer på banen. 

Takk. 

Er der virkelig mulig at de vil hjelpe meg med transport? Jeg har en kalv som er oppkalt etter meg. Da jeg var 14 så hun er vel død. Men poenget mitt er muligheten for å kunne bli med på noe sånt. 

Ja burde kanskje ha en nytt møte. Jeg er bare redd for at det blir møtt feil. Eller noe. 

Glitter skrev (2 minutter siden):

Takk. 

Er der virkelig mulig at de vil hjelpe meg med transport? Jeg har en kalv som er oppkalt etter meg. Da jeg var 14 så hun er vel død. Men poenget mitt er muligheten for å kunne bli med på noe sånt. 

Ja burde kanskje ha en nytt møte. Jeg er bare redd for at det blir møtt feil. Eller noe. 

Synes du skal bestille en time hos fastlegen og oppdatere ham på hva som skjer:-)

Annonse

stjernestøv
Glitter skrev (9 minutter siden):

Er der virkelig mulig at de vil hjelpe meg med transport?

Jeg hadde for noen år siden ei fra psykisk helse som kjørte meg til et tilbud 45 minutter herfra, hun likte seg der hun og og vi koste oss. Dessverre døde hun. Og jeg vet om at psykisk helse har kjørt folk til sykehus to timer herfra og til psykehus en time og 20 minutt herfra, så psykisk helse kjører på folk. 

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde for noen år siden ei fra psykisk helse som kjørte meg til et tilbud 45 minutter herfra, hun likte seg der hun og og vi koste oss. Dessverre døde hun. Og jeg vet om at psykisk helse har kjørt folk til sykehus to timer herfra og til psykehus en time og 20 minutt herfra, så psykisk helse kjører på folk. 

Uff så trist! Jeg håper ikke det er sånn nå. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...