Gå til innhold

Kan man delta her uten personlighetsforstyrrelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På nettsiden står det: Målgruppe: Personer som sliter med x, y og z. («personlighetsforstyrrelse»). 

Vil det si at det man helst bare kan bli med om man er diagnostisert med personlighetsforstyrrelse eller er det nok å bare oppfylle noen av de punktene de lister opp, men ikke nok til å fått diagnosen?

Anonymkode: e9f32...c67

Fortsetter under...

AnonymBruker
Vendi skrev (12 minutter siden):

Har jeg aldri bitt merke i. Her (hvis du mener psykiatriforumet) er nok alle velkomne som sliter med alle former for psykiske lidelser og utfordringer. Selv de som ikke gjør det er også velkommen på dette forumet :)

(Se svar under). 

Glitter skrev (12 minutter siden):

Hvilken nettside? 

Men nei jeg vil jo tro du kan delta uten å ha PF. 

Oj, beklager. Det glemte jeg visst å skrive, det står på nettisden til poliklinkken ift. gruppebehandling. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

(Se svar under). 

Oj, beklager. Det glemte jeg visst å skrive, det står på nettisden til poliklinkken ift. gruppebehandling. 

Okei. Mulig det blir annerledes da? Er det mentaliseringsbasert terapi? Jeg kan i hvert fall ikke svare på om det er diagnosekriterie for å få delta. Du må nok ta kontakt med poliklinikken. 

AnonymBruker
Glitter skrev (7 minutter siden):

Okei. Mulig det blir annerledes da? Er det mentaliseringsbasert terapi? Jeg kan i hvert fall ikke svare på om det er diagnosekriterie for å få delta. Du må nok ta kontakt med poliklinikken. 

Ja, det er mentaliseringsbasert terapi. Jeg vet ikke helt hva poliklinikken mener når de setter personlighetsforstyrrelse i anførselstegn. For jeg skjønner ikke hva det betyr i denne sammenhengen. For i følge google betyr det: Anførselstegn («») er skrifttegn som brukes for å angi direkte tale, sitater, boktitler eller for å vise noe som blir omtalt på en spesiell måte. Og det gir jo ikke mening i denne sammenhengen? Eller er det bare jeg som er dum og ikke skjønner?

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det er mentaliseringsbasert terapi. Jeg vet ikke helt hva poliklinikken mener når de setter personlighetsforstyrrelse i anførselstegn. For jeg skjønner ikke hva det betyr i denne sammenhengen. For i følge google betyr det: Anførselstegn («») er skrifttegn som brukes for å angi direkte tale, sitater, boktitler eller for å vise noe som blir omtalt på en spesiell måte. Og det gir jo ikke mening i denne sammenhengen? Eller er det bare jeg som er dum og ikke skjønner?

Var det kun personlighetsforstyrrelse som var i anførselstegn? Eller de andre diagnosene også? 

Jeg er ikke god på grammatikk, så. Men det er jo rart om de kun har satt PF i tegn og ikke de andre tilstandene. 

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Var det kun personlighetsforstyrrelse som var i anførselstegn? Eller de andre diagnosene også? 

Jeg er ikke god på grammatikk, så. Men det er jo rart om de kun har satt PF i tegn og ikke de andre tilstandene. 

Det som det står ordrett er: Målgruppe: Personar med langvarige angst- og depressive lidingar der anna behandling ikkje har ført til godt nok resultat. Personar som har store problemer med sjølvkjensla og sjølvkjensleregulering, og i forholdet til andre mennesker («personlighetsforstyrrelse»). 
Jeg sliter med alt dette bortsett fra angst. Men har som sagt ikke blitt diagnostisert med personlighetsforstyrrelse. De har også skrevet målsettningen med behandlingen og der stemmer alle for meg. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det som det står ordrett er: Målgruppe: Personar med langvarige angst- og depressive lidingar der anna behandling ikkje har ført til godt nok resultat. Personar som har store problemer med sjølvkjensla og sjølvkjensleregulering, og i forholdet til andre mennesker («personlighetsforstyrrelse»). 
Jeg sliter med alt dette bortsett fra angst. Men har som sagt ikke blitt diagnostisert med personlighetsforstyrrelse. De har også skrevet målsettningen med behandlingen og der stemmer alle for meg. 

Jeg tolker teksten som at det ikke er et kriterie med PF. 

AnonymBruker
Glitter skrev (2 timer siden):

Jeg tolker teksten som at det ikke er et kriterie med PF. 

Jeg håper det. Skal selvfølgelig spørre behandler neste gang jeg er der, men håper virkelig jeg kommer inn der, for det høres ut som en behandling som kunne vert midt i blinken for meg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...