Gå til innhold

Kan man ikke forvente at psykiater husker hvilke medisiner og dosestyrke man bruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når man går dit en dag i uken og det er medisiner man snakker om når man er der? Trodde de leste journalen før hver time? Men min psykiater husker aldri så må alltid minne han på det.

Anonymkode: 2dfc1...dee

Fortsetter under...

Tror ikke man kan forvente at de skal huske alle dosene og alle medisinene hver enkelt pasient står på. Noen av psykiaterne på DPS har så mange som 150 pasienter eller mer. Behandlerne har vel også en del pasienter.

AnonymBruker
Everybody skrev (1 minutt siden):

Tror ikke man kan forvente at de skal huske alle dosene og alle medisinene hver enkelt pasient står på. Noen av psykiaterne på DPS har så mange som 150 pasienter eller mer. Behandlerne har vel også en del pasienter.

Tja, tenkte kanskje at hvis han leste journalen 5 min før jeg kom og vi begynner med å snakke om medisiner så ville og burde han huske det? Psykiatere har vel over gjennomsnittlig god hukommelse har jeg inntrykk av (de fleste i alle fall, mulig ikke min nåværende behandler). Sist time skulle vi snakke om en ny medisin jeg skulle begynne med og aldri hadde brukt før og da begynte han å snakke om en medisin jeg har gått på i 3 år nå om at jeg skulle begynne på den og at den var ny for meg... 

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når man går dit en dag i uken og det er medisiner man snakker om når man er der? Trodde de leste journalen før hver time? Men min psykiater husker aldri så må alltid minne han på det.

De husker ikke alltid dose og hvilke medisiner man har gått på, de har vel for mange pasienter. Min psykiater skrev 10 mg på sist resept men han ville jeg skulle ta 20 mg, men nå tar jeg 10 mg og det var jo det apoteket skrev. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...