Gå til innhold

Hvor mange bipolare har fortsatt symptomer til tross for medisinering?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kommer akkurat på spørsmålet: "Hvor mange med bipolar strever fortsatt med (hypo)mani, depresjon eller begge deler til tross for medisinering?" Jeg var det man kan kalle adekvat medisinert, men ble likevel alvorlig deprimert og måtte fortsatt få ECT (som for øverig ikke hjalp). Og jeg sliter fortsatt med depresjoner, men de stopper som oftest på omtrentlig moderat deprimert så medisinene gjør nok at jeg ikke faller så like dypt. 

Kan man noen gang forvente å bli symptomfri? Kjenner ingen andre med bipolar så vet ikke hva som er vanlig.

Anonymkode: 4535d...512

Fortsetter under...

Gjest Vendi

Jeg regner meg som adekvat medisinsk behandlet nå, og får derfor ikke så hyppige episoder lenger. Men helt symptomfri blir jeg nok aldri, men det er såpass mildt (pga medisiner) at det er til å leve med. Jeg kan få milde oppturer, milde nedturer, milde blandede episoder og milde psykotiske symptomer. Det blir ikke lenger noe alvorlig ut av det hos meg pga medisinene. Unntaket er kanskje alvorlig kortvarig depresjon som jeg får i blant. Det er tøft. 

Sånn er det i alle fall for meg, men jeg vet noen får alvorlige episoder tross medisiner. Jeg vet også at noen blir helt kvitt sine symptomer når de tar medisiner. Så det er nok veldig individuelt hvordan det er. 

Jeg har ikke hatt alvorlig depresjon eller kraftig hypomani etter at jeg begynte på Litium. Men jeg har heller ikke vært symptomfri jeg har vært deprimert og har også hatt en mild opptur som varte i 2,5 uker. Men jeg beholdt kontrollen og eksploderte ikke inn i like ren eufori. 

Det er mange som har restsymptomer. Jeg er medlem på Facebook-siden til bipolarforeningen og flere har sagt det samme der. 

AnonymBruker
Vendi skrev (14 timer siden):

Jeg regner meg som adekvat medisinsk behandlet nå, og får derfor ikke så hyppige episoder lenger. Men helt symptomfri blir jeg nok aldri, men det er såpass mildt (pga medisiner) at det er til å leve med. Jeg kan få milde oppturer, milde nedturer, milde blandede episoder og milde psykotiske symptomer. Det blir ikke lenger noe alvorlig ut av det hos meg pga medisinene. Unntaket er kanskje alvorlig kortvarig depresjon som jeg får i blant. Det er tøft. 

Sånn er det i alle fall for meg, men jeg vet noen får alvorlige episoder tross medisiner. Jeg vet også at noen blir helt kvitt sine symptomer når de tar medisiner. Så det er nok veldig individuelt hvordan det er. 

Er symptomene så milde at du er i stand til å stå i full jobb? 

Anonymkode: c91d7...dae

Annonse

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Da er du kanskje veldig plaget av symptomene dine? Uførhet og god fungering samsvarer nok ikke? 

Anonymkode: c91d7...dae

Jeg har i grunnen hatt utfordringer hele livet, men ikke bare med det bipolare. 

Endret av Vendi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...