Gå til innhold

Jeg er dømt til tvungen psykisk helsevern

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er nå blitt dømt til tidsubegrenset dom til tvungen psykisk helsevern. Burde jeg bare innse det nå at folk ser på meg som syk og utilregnelig og godta det? Jeg har bare blitt diagnosert med paranoid psykose, rettpsykiaterene spesifiserer primær erotomani/de clerambaults syndrom. Er dette en ordentlig tilstand i det hele tatt? Hva gjør jeg nå? 

Anonymkode: 1e7ea...6fc

Fortsetter under...

AnonymBruker
Everybody skrev (1 minutt siden):

Du kan jo anke hvis du føler det ikke er riktig. Hva er alternativet da, fengsel? Og hva innebærer egentlig denne dommen? Tidsubegrenset opphold på sikkerhetspost?

Fengsel er alternativet og det er hva jeg og min forsvarer la ned påstand om. Det står ikke spesifikt hvor jeg skal være, men jeg regner med det er på en lokal sikkerhetspost.

Hva er best, sikkerhetspost hvor man kan slippe ut fra alt fra 1 år til 10 år, eller en tidsbegrenset straff i fengsel? Og man blir jo ikke bedre av å være i fengsel, man blir bare verre psykisk. Det høres ut som det er best å være på sikkerhetspost og få behandling.

Everybody skrev (3 minutter siden):

Hva er best, sikkerhetspost hvor man kan slippe ut fra alt fra 1 år til 10 år, eller en tidsbegrenset straff i fengsel? Og man blir jo ikke bedre av å være i fengsel, man blir bare verre psykisk. Det høres ut som det er best å være på sikkerhetspost og få behandling.

Enig i denne. Fengsel er ikke noe å trakte etter altså. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Fengsel er alternativet og det er hva jeg og min forsvarer la ned påstand om. Det står ikke spesifikt hvor jeg skal være, men jeg regner med det er på en lokal sikkerhetspost.

Fegnsel kommer du nok mye fortere ut ifra. På en sikkerhetspost vil du være på tidsubestemt tid. Men det er jo ikke du som bestemmer hvor du ender opp. 

Og så spørs det jo om du er syk eller ikke. Er du faktisk syk så er vel psykiatrisk best sånn hvis man ser bortifra at du må være der lengst. 

Anonymkode: 5fa7c...7dc

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fegnsel kommer du nok mye fortere ut ifra. På en sikkerhetspost vil du være på tidsubestemt tid. Men det er jo ikke du som bestemmer hvor du ender opp. 

Og så spørs det jo om du er syk eller ikke. Er du faktisk syk så er vel psykiatrisk best sånn hvis man ser bortifra at du må være der lengst. 

Anonymkode: 5fa7c...7dc

Ja fengselsstraffen vil være relativt kort, jeg er ikke syk etter min mening men den telles ikke stort

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...