Gå til innhold

Hvorfor blir det sånn her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har lukket døra til selvmord og det er en stund siden jeg hadde selvmordstanker nå. Men i dag har tankene dukket opp igjen helt uten grunn. Det er akkurat som om det er en ytre kraft som sender beskjeder telepatisk til meg om at jeg må ta livet mitt. Det er veldig plagsomt! Hva skal jeg gjøre med det? Jeg prøver å være normal og være opptatt av normale ting. Har vært her på forumet en del i dag og både lest og skrevet, bare for å tvinge meg til å være normal. Har vært ute og handlet og vært normal i hele dag. Har derfor klart å holde det på avstand. Men den stemmen blir bare mer og mer intens og masete nå. Kommanderende. Bør jeg ringe legevakten? Ønsker ikke innleggelse, for det liker jeg ikke. Eller skal jeg ta en stor dose AP her hjemme og gå å legge meg? 

Jeg blir litt hjelpeløs noen ganger, så ber om råd her. Takknemlig hvis noen vil svare. 

Anonymkode: f63aa...c45

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/472817-hvorfor-blir-det-s%C3%A5nn-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spiller nok ikke normal, for jeg er normal. Men samtidig foregår det noe unormalt med meg. Jeg fungerer, men samtidig ikke. 

Jeg tror jeg forstår deg. Som sagt sett bort fra at jeg ikke hører fysiske stemmer, men jeg føler meg til tider tvunget av universet til å skade meg alvorlig eller ta mitt eget liv og da blir jeg redd for jeg er ikke lenger der at jeg ønsker å dø. Og jeg har hørt etter på den tvangen flere ganger. Er ikke så veldig ille akkurat nå, men det er der. 

Jeg vet ikke om jeg misforstår deg slik at mitt svar ikke hjelper mtp å føle deg mindre alene, men det er det jeg prøver på da. At du skal føle deg bare litt mindre alene. 

Synd du følte det ikke hjalp å snakke med legevakten. Vet du hva du trenger akkurat nå? Har du noen tanker om det? 

AnonymBruker
Glitter skrev (54 minutter siden):

Jeg tror jeg forstår deg. Som sagt sett bort fra at jeg ikke hører fysiske stemmer, men jeg føler meg til tider tvunget av universet til å skade meg alvorlig eller ta mitt eget liv og da blir jeg redd for jeg er ikke lenger der at jeg ønsker å dø. Og jeg har hørt etter på den tvangen flere ganger. Er ikke så veldig ille akkurat nå, men det er der. 

Jeg vet ikke om jeg misforstår deg slik at mitt svar ikke hjelper mtp å føle deg mindre alene, men det er det jeg prøver på da. At du skal føle deg bare litt mindre alene. 

Synd du følte det ikke hjalp å snakke med legevakten. Vet du hva du trenger akkurat nå? Har du noen tanker om det? 

Tusen takk for svar! Det hjelper litt å bli "sett og hørt". At noen bryr seg. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med dette eller hva jeg trenger. Har mine tanker, men kan ikke dele dem her. 

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Tusen takk for svar! Det hjelper litt å bli "sett og hørt". At noen bryr seg. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med dette eller hva jeg trenger. Har mine tanker, men kan ikke dele dem her. 

Det kan hjelpe det ja. ❤ 

Jeg skjønner. Jeg håper du klarer å unngå å gjøre deg selv noe. Og at hvis du ikke klarer det så ringer du legevakten på nytt. 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg fikk vel egentlig ikke så god hjelp på telefonen. De ville jeg skulle komme ned og snakke med lege, men jeg medisinerte meg selv så godt jeg kunne.i stedet. Håper det funker. 

Hva pleier du å gjøre i disse situasjonene - hva er din strategi for at hjelper deg igjennom disse periodene? Jeg leser det slik at det ikke er første gang...

Synes du har vært flink hittil. Jeg kjenner til dels også igjen dette med imperrative stemmer i ulik grad, selv om jeg ikke hadde psykotiske stemmer, men det var ille nok når det pågikk likevel. Det viktigste botemiddelet mitt dersom jeg begynte å bli dårligere i en eller annen grad, var (og er) å fokusere nettopp på det de gjør på psykiatrisk akuttavdeling - sørge for å opprettholde daglige rutiner som søvn, måltid, hvile, kontakt med andre og fysisk aktivitet. Men det krever mye av oss. Da hjelper det å gjøre avtaler med andre, er min erfaring, uten at de trenger nødvendigvis få vite at en har det vanskelig.

La livet gå sin gang uten at en hopper over måltider, lar være å sove, isolerer seg, tillater seg mye grubling etc. Lettere sagt enn gjort når en får vannplaning i livet, men... Vi får gjøre det beste vi kan...

Lykke til!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...