Gå til innhold

Hvor vanlig er det å få Serotonergt syndrom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trappet opp på seroxat i feb fra 20 til 30 mg pga angst, men nå sliter jeg med enda flere ting etter jeg trappet! Skjelver, ukontrolerte muskel hopp i hele kroppen(mye), gråter hver eneste dag (mye)tinnitus,  svetter ekstremt om natta og våkner av at jeg fryser pga jeg er gjennomvåt, skjelver og kroppen er helt krølt samen, når jeg strekker meg ut rister hele meg. 
På morningen føler jeg meg desorientert og dårlig. Jeg tar medisinen kl 21 på kvelden. 

Anonymkode: 76a27...4a2

Fortsetter under...

Det er ikke pga opptrappingen at du har fått veldig økt angst? 

Det er ikke vanlig å få serotonergt syndrom av normale doser medisiner. Det er mer en risiko ved overdosering. Mulig det kan skje ved terapeutisk dose også, men det er i såfall sjeldent. 

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Det er ikke pga opptrappingen at du har fått veldig økt angst? 

Det er ikke vanlig å få serotonergt syndrom av normale doser medisiner. Det er mer en risiko ved overdosering. Mulig det kan skje ved terapeutisk dose også, men det er i såfall sjeldent. 

Jeg aner ikke? Jeg kjenner ikke mye til angst heller. Jeg er så tappet for energi også 

AnonymBruker
kupton skrev (1 time siden):

Jeg jobbet 34 år i psykiatrien. På den tiden så jeg det en gang, og det var hos en kvinner som tok 20mgx100.

Oi ja det hørtes ikke lurt ut😳

jeg er bare så lei alle symptomene og vet snart ikke hva som er hva. Jeg tåler dårlig medisiner generelt og kan reagere på vitaminer også.  Veldig følsom kropp og sjel. 

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (25 minutter siden):

Legen sa at man kunne få serotonergt syndrom hvis man brukte flere SSRI eller SNRI samtidig.

Ja er det jeg har lest. Blir aldri klok på dette for er jo verre nå enn før jeg trappet opp. Og bivirkninger skal ikke vare så lenge? Fra 24 feb til nå?

Steinriverton
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg trappet opp på seroxat i feb fra 20 til 30 mg pga angst, men nå sliter jeg med enda flere ting etter jeg trappet! Skjelver, ukontrolerte muskel hopp i hele kroppen(mye), gråter hver eneste dag (mye)tinnitus,  svetter ekstremt om natta og våkner av at jeg fryser pga jeg er gjennomvåt, skjelver og kroppen er helt krølt samen, når jeg strekker meg ut rister hele meg. 
På morningen føler jeg meg desorientert og dårlig. Jeg tar medisinen kl 21 på kvelden. 

Er du samme person som hadde prøvd å trappe ned/slutte men måtte øke igjen og nå har alle disse slitsomme symptomene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...