Gå til innhold

Legen mente det ikke var normalt å høre sine egne tanker, stemmer virkelig det? (Jeg har schizofreni, men har aldri hatt hallusinasjoner... tror jeg...)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Så... Legen spurte meg om jeg hørte stemmer og da sa jeg: "Nei, det har jeg aldri gjort jeg hører bare mine egne tanker". Og da sa han at det ikke var normalt, og jeg trodde han tullet (for alle hører vel sine egne tanker?). Og jeg spurte til og med om han ikke hørte sine egne tanker, og det gjorde han absolutt ikke mente han... så jeg vet ikke helt jeg, er det virkelig sånn? Har jeg hatt hørselshallusiansjoner hele tiden og bare trodd at det var normalt?

Anonymkode: fb637...30e

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle hører sine egne tanker selvsagt. Kan hende han misforsto. 

Anonymkode: 2fa75...6fe

Ja, mulig det. Eller at han ble litt overivrig i jobben? For jeg sa spesifikt at jeg hørte de INNI hodet (og ikke untenifra). Mulig det er han som ikke er normal? 🤪

AnonymBruker

https://www.healthline.com/health/mental-health/internal-monologue

Alle har det ikke, så mulig han ikke har det, men det er jo ikke det samme som hallusinasjoner

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alle hører sine egne tanker selvsagt. Kan hende han misforsto. 

Nei mange gjør faktisk ikke det, 30-50% gjør ikke det angivelig.

Anonymkode: 4d2e8...ed4

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, mulig det. Eller at han ble litt overivrig i jobben? For jeg sa spesifikt at jeg hørte de INNI hodet (og ikke untenifra). Mulig det er han som ikke er normal? 🤪

Ja når det først står schizofreni på papiret så tolker de ALT inn i schizofrenien. Da blir plutselig alle problemer du har skyldes schizofrenien. 

Er det som er ulempen med en diagnose 

AnonymBruker
Ekstra skrev (5 minutter siden):

Jeg hører på ingen måte tankene mine.

Spørs vel også hva man mener med "hører". Om det er inni seg eller utenfor som om noen andre snakker. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Spørs vel også hva man mener med "hører". Om det er inni seg eller utenfor som om noen andre snakker. 

Tankene mine har sjelden form av samtaler. I det hele tatt går vel tankene mye fortere enn det noen snakker. Med mindre tankene dreier seg om en spesiell samtale.

AnonymBruker
Ekstra skrev (2 minutter siden):

Tankene mine har sjelden form av samtaler. I det hele tatt går vel tankene mye fortere enn det noen snakker. Med mindre tankene dreier seg om en spesiell samtale.

Man kan høre selvom det ikke er samtaler da. Man hører jo hva man tenker på at man vil ha til middag f. Eks,men jeg hører de bare inni meg. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man kan høre selvom det ikke er samtaler da. Man hører jo hva man tenker på at man vil ha til middag f. Eks,men jeg hører de bare inni meg. 

Ok, dette har jeg vanskelig for å se (høre) for meg.

AnonymBruker

Jeg har heller aldri hallusinert, men jeg har kranglet voldsomt med en indre stemme jg fikk i 10 års alderen. På det verste trodde jeg den var implantert av Satan og at gud hørte alt jeg tenkte. Tankene var typisk veldig grove. Feks jeg bet Satan gi den og den kreft. Så så jeg tegn med advarsler fra gud og ble helt tullerusk og slo meg selv og kranglet og ba høylytt med de implanterte tankene. Jeg ba hele tiden flere hundre ganger om dagen og måtte gjøre ting for å blidgjøre gud. Det var jævlig ekkelt. Det gikk nesten over da jeg ble satt på AP.

Anonymkode: ccaa7...655

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har heller aldri hallusinert, men jeg har kranglet voldsomt med en indre stemme jg fikk i 10 års alderen. På det verste trodde jeg den var implantert av Satan og at gud hørte alt jeg tenkte. Tankene var typisk veldig grove. Feks jeg bet Satan gi den og den kreft. Så så jeg tegn med advarsler fra gud og ble helt tullerusk og slo meg selv og kranglet og ba høylytt med de implanterte tankene. Jeg ba hele tiden flere hundre ganger om dagen og måtte gjøre ting for å blidgjøre gud. Det var jævlig ekkelt. Det gikk nesten over da jeg ble satt på AP.

Hvor lang tid tok det før de ble nesten borte og hvilken gikk du på? 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvor lang tid tok det før de ble nesten borte og hvilken gikk du på? 

Zyprexa

Alle mennesker har vel en indre stemme?

Hvis jeg må tisse, så tenker jeg: «Nå må jeg tisse så jeg går på do». Gjør ikke alle det? Man tenker vel med ord? 

ISW skrev (9 minutter siden):

Hvis jeg må tisse, så tenker jeg: «Nå må jeg tisse så jeg går på do». Gjør ikke alle det? Man tenker vel med ord? 

Jeg føler ikke at jeg gjør det.

ISW skrev (16 minutter siden):

Jeg har heller ingen indre stemme.  Tankene mine har ingen stemme.

ISW skrev (21 minutter siden):

Jeg tenker med ord. Men jeg hører ikke de ordene.

AnonymBruker
Vhanja skrev (3 timer siden):

Jeg tenker med ord. Men jeg hører ikke de ordene.

Det er rart. 

Lurer på om det er du som er rar eller om det er jeg og ts som er rare. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...