Gå til innhold

Vi må være forsiktige med å dømme..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg mener ikke å skjære alle under en kam. Men noen dømmer så lett og er lite i stand til å se en sak fra flere eller andres sider. Er det flere som synes det? 

En kollega har blitt baksnakket i flere år pga høyt fravær. Nylig fikk vi vite at hun har levd under grusomme forhold med sin mann. Hun og barna er nå på krisesenter og får god hjelp av alle instanser. 

Nå har mine kolleger snudd og innrømmet at vi skal være forsiktige med å dømme fordi vi faktisk ikke vet. Jeg for min del har tenkt det hele tiden, men ikke blitt hørt.. 

Anonymkode: 8e3ae...9a2

Fortsetter under...

Ja, det er mange som dømmer de med psykiske lidelse for eksempel. Tror at de er unnasluntrere og er late. Grunnen til det er at de tenker ut ifra seg selv som jo ikke har vært i den situasjonen selv og hatt de samme problemene. Derfor blir det lett å dømme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...