Gå til innhold

Er det bedre at det opprettes mange dumme tulletråder enn at forumet er stille?


AnonymBruker

Er det bedre med mange dumme tulletråder enn et stille forum?   

16 stemmer

  1. 1. Er det bedre med mange dumme tulletråder enn at forumet er stille?

    • Ja
      6
    • Nei
      10


Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Overdreven trolling blir veldig kjedelig i lengden.

Anonymkode: 84b94...22e

Men uansett hva en mener, så er da ikke mobbing greit vel? Og som jeg skrev, så kan du jo svare skikkelig eller overse. Hva er poenget med å bli så provoserte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Men uansett hva en mener, så er da ikke mobbing greit vel? Og som jeg skrev, så kan du jo svare skikkelig eller overse. Hva er poenget med å bli så provoserte? 

Jeg forstår virkelig ikke hvordan dette er mobbing.

Anonymkode: 84b94...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
Kashmir skrev (7 minutter siden):

Men uansett hva en mener, så er da ikke mobbing greit vel? Og som jeg skrev, så kan du jo svare skikkelig eller overse. Hva er poenget med å bli så provoserte? 

Jeg kan ikke se at noen mobber her. Det jeg ser er folk som uttrykker misnøye over en spesiell måte å bruke forumet på, og det bør være lov synes jeg. Det bør være lov å si sin mening. 

Jeg tror mange blir provoserte fordi det gjennomskues at majoriteten av innleggene denne personen poster, er tull. Og at det ofte blir side opp og side ned med svar fram og tilbake som gjør trådene veldig lange. Andre tråder med mer seriøse spørsmål kan lett bli oversett, fortrengt og drukne i alt det andre. Jeg tror som noen sa et annet sted i tråden, at folk her inne foretrekker kvalitet framfor kvantitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (3 minutter siden):

Jeg kan ikke se at noen mobber her. Det jeg ser er folk som uttrykker misnøye over en spesiell måte å bruke forumet på, og det bør være lov synes jeg. Det bør være lov å si sin mening. 

Jeg tror mange blir provoserte fordi det gjennomskues at majoriteten av innleggene denne personen poster, er tull. Og at det ofte blir side opp og side ned med svar fram og tilbake som gjør trådene veldig lange. Andre tråder med mer seriøse spørsmål kan lett bli oversett, fortrengt og drukne i alt det andre. Jeg tror som noen sa et annet sted i tråden, at folk her inne foretrekker kvalitet framfor kvantitet. 

Mine problemer kan virke tilsynelatende små i forhold til dine psykotiske problemer! Jeg velger å spørre om råd til mine problemer men det betyr ikke at jeg bærer på mindre smerte enn deg. Jeg kan love deg og alle andre her på dol at jeg bærer på mye mer smerte enn du kan forstå. Så kvalitet eller kvanitet kan diskuteres. En ting er alder, en annen ting er livserfaring. Jeg svarer mange på psykiatri med min kunnskap. 

Anonymkode: c533f...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (8 minutter siden):

Jeg kan ikke se at noen mobber her. Det jeg ser er folk som uttrykker misnøye over en spesiell måte å bruke forumet på, og det bør være lov synes jeg. Det bør være lov å si sin mening. 

Jeg tror mange blir provoserte fordi det gjennomskues at majoriteten av innleggene denne personen poster, er tull. Og at det ofte blir side opp og side ned med svar fram og tilbake som gjør trådene veldig lange. Andre tråder med mer seriøse spørsmål kan lett bli oversett, fortrengt og drukne i alt det andre. Jeg tror som noen sa et annet sted i tråden, at folk her inne foretrekker kvalitet framfor kvantitet. 

Og jo og opprette en tråd om en person er så mobbing så det får du Google betydningen av.! 

Anonymkode: c533f...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg forstår virkelig ikke hvordan dette er mobbing.

Anonymkode: 84b94...22e

Du får Google nettmobbing da, det er jo det dette er. 

Anonymkode: c533f...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (25 minutter siden):

Men uansett hva en mener, så er da ikke mobbing greit vel? Og som jeg skrev, så kan du jo svare skikkelig eller overse. Hva er poenget med å bli så provoserte? 

Det er stor forskjell på å grensesette uønsket atferd ved si sin mening på en tydelig måte og det å mobbe. For meg blir det å snu alt på hodet dersom vedkommende som diskuteres skal kunne føle seg krenket eller mobbet med tanke på atferden vedkommende har hatt på dol de siste ukene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (45 minutter siden):

Men uansett hva en mener, så er da ikke mobbing greit vel? Og som jeg skrev, så kan du jo svare skikkelig eller overse. Hva er poenget med å bli så provoserte? 

Jeg har blitt veldig glad i dette forumet og synes det har mange positive kvaliteter.

Det eneste jeg kan kommentere negativt er at noen ganger er ønsket om å være tolerant så stort at man bøyer seg over slik at piskeslagene skal treffe bedre.

Det er faktisk lov å si fra, og fortsatt være et ok menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg forstår virkelig ikke hvordan dette er mobbing.

Anonymkode: 84b94...22e

Når det opprettes en tråd hvor mange går mot en bruker, så jo det blir jo mobbing. 

Hvis tråden hadde handlet om hva en ønsker å diskutere her, uten å dra inn spesifikke brukere på en negativ måte så hadde det handlet om sak og ikke person. Det ville vært noe annet. 

Mange mot en er ikke greit. Er trådene mot reglementet så kan man jo rapportere isteden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (31 minutter siden):

Det er stor forskjell på å grensesette uønsket atferd ved si sin mening på en tydelig måte og det å mobbe. For meg blir det å snu alt på hodet dersom vedkommende som diskuteres skal kunne føle seg krenket eller mobbet med tanke på atferden vedkommende har hatt på dol de siste ukene. 

Du har tydeligvis et stort behov for å oppdra andre mennesker. 

Anonymkode: c533f...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (12 minutter siden):

Jeg har blitt veldig glad i dette forumet og synes det har mange positive kvaliteter.

Det eneste jeg kan kommentere negativt er at noen ganger er ønsket om å være tolerant så stort at man bøyer seg over slik at piskeslagene skal treffe bedre.

Det er faktisk lov å si fra, og fortsatt være et ok menneske.

Jeg sier ikke at noen ikke er ok mennesker her, men alle handlinger er ikke det.

Man kan velge å overse eller svare skikkelig i tråder. Vi kan også rapportere hvis reglene brytes. 

Syns ikke noe om åpenbare forsøk på ekskludering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (34 minutter siden):

Det er stor forskjell på å grensesette uønsket atferd ved si sin mening på en tydelig måte og det å mobbe. For meg blir det å snu alt på hodet dersom vedkommende som diskuteres skal kunne føle seg krenket eller mobbet med tanke på atferden vedkommende har hatt på dol de siste ukene. 

Hvilken adferd tenker du på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (58 minutter siden):

Jeg kan ikke se at noen mobber her. Det jeg ser er folk som uttrykker misnøye over en spesiell måte å bruke forumet på, og det bør være lov synes jeg. Det bør være lov å si sin mening. 

Jeg tror mange blir provoserte fordi det gjennomskues at majoriteten av innleggene denne personen poster, er tull. Og at det ofte blir side opp og side ned med svar fram og tilbake som gjør trådene veldig lange. Andre tråder med mer seriøse spørsmål kan lett bli oversett, fortrengt og drukne i alt det andre. Jeg tror som noen sa et annet sted i tråden, at folk her inne foretrekker kvalitet framfor kvantitet. 

Men alle her velger hvilke tråder de vil engasjere seg i. Det er jo ikke spesielt rettferdig å bebreide trådstarter for at mange svarer i tråden, og at det blir dårlig stemning i dem noen ganger. Det må jo folk ta ansvar for selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mine problemer kan virke tilsynelatende små i forhold til dine psykotiske problemer! Jeg velger å spørre om råd til mine problemer men det betyr ikke at jeg bærer på mindre smerte enn deg. Jeg kan love deg og alle andre her på dol at jeg bærer på mye mer smerte enn du kan forstå. Så kvalitet eller kvanitet kan diskuteres. En ting er alder, en annen ting er livserfaring. Jeg svarer mange på psykiatri med min kunnskap. 

Anonymkode: c533f...ecc

Leit at du har det vondt, men jeg lurer litt på hvorfor graden av psykisk smerte skal ha noe å si her. Jeg har mine problemer og utfordringer akkurat som deg og mange andre her, men det unnskylder ikke dårlig oppførsel likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
Kashmir skrev (46 minutter siden):

Men alle her velger hvilke tråder de vil engasjere seg i. Det er jo ikke spesielt rettferdig å bebreide trådstarter for at mange svarer i tråden, og at det blir dårlig stemning i dem noen ganger. Det må jo folk ta ansvar for selv? 

Ja, du har jo et poeng her 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 time siden):

Når det opprettes en tråd hvor mange går mot en bruker, så jo det blir jo mobbing. 

 

Nei, det er ikke mobbing. Mobbing defineres som: En person er mobbet når han eller hun, gjentatte ganger og over en viss tid, blir utsatt for negative handlinger fra en eller flere andre personer. 

Anonymkode: 84b94...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

Hvilken adferd tenker du på? 

Furting, lettkrenk og sure, spydige meldinger når vedkommende blir motasgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, det er ikke mobbing. Mobbing defineres som: En person er mobbet når han eller hun, gjentatte ganger og over en viss tid, blir utsatt for negative handlinger fra en eller flere andre personer. 

Anonymkode: 84b94...22e

Ja, vanligvis. Men å opprette en tråd hvor flere går mot en bruker og kritiserer, klarer jeg ikke å betegne som annet enn en mobbetråd. Skjønner ikke at det er noe å forsvare.

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (6 timer siden):

Furting, lettkrenk og sure, spydige meldinger når vedkommende blir motasgt.

Ok. Jeg ser vel heller at andre brukere er spydige.. Som å skrive at vedkommende er ung og umoden gjentatte ganger, dra inn andre temaer hun har skrevet om før, som " du får bruke silent testament igjen da som forrige gang" og evig moralisering om hva som forventes av 'voksne mennesker" osv. Dette skjer i nesten hver tråd fra flere, så de er jo ikke et hår bedre. Trådene blir bare hakking og tull fra første kommentar omtrent ( selv om noen svarer skikkelig også )

Det er jo innlysende at flere blir trigget her, og da må jo de bare la være å svare. Det går ikke an å legge ansvar for egen oppførsel på andre i tråden. Det gjelder jo alle, også de som kommenterer. Så løsningen er jo å svare skikkelig og gå ut av tråden hvis det blir dårlig stemning. Ikke å klage selv ved å lage en tråd hvor "alle" liksom skal få ut guffe på en bruker. Det blir feil altså. I mitt hode ihvertfall. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (9 timer siden):

Furting, lettkrenk og sure, spydige meldinger når vedkommende blir motasgt.

Jeg er som jeg er om du liker det eller ei, faktisk er du sur du og, som man blir når man er i overgangsalderen. Det er så slitsomt å se denne surheten din! 

Anonymkode: c533f...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...