Gå til innhold

Jeg vet ikke om jeg har noen sjel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er så ond. På mange måter.. Jeg har så mye skyldfølelse at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg er overbevist over at jeg har psykopatiske trekk. Dette plager meg mer enn jeg kan forklare med ord. Skyldfølelsen holder meg våken om natten.. Selvmordstankene øker i takt med skyldfølelsen. For jeg vet jo at hvis mine nære visste alt om meg, ville de skygga banen. Jeg fortjener at de skygger banen. Jeg fortjener ikke å leve.. De gode sidene mine veier ikke opp for alt som er galt med meg. Jeg isolerer meg mye, skammer meg mye. Fordi jeg vet jo at det er jeg som er problemet. Jeg føler meg bare så langt unna normalen som det går an å komme. Jeg flykter vekk fra disse tankene med å distrahere meg, men de kommer alltid tilbake. Jeg vil gjerne leve, ha det bra. Men hvordan skal jeg klare det når jeg vet jeg ikke fortjener det? Glede er alltid etterfulgt av en bitter smak i munnen.. Jeg ble ordentlig kvalm av mitt eget speilbilde i stad.  Altså, fysisk uvel. Jeg har aldri vært glad i mitt eget utseende, men kvalmen kom fordi jeg ikke liker den jeg er på innsiden heller. Jeg beklager for et utrolig selvmedlidende innlegg.. Jeg har aldri hørt til her og jeg er redd jeg aldri kommer til å gjøre det heller. Jeg trengte bare å få det ut, et eller annet sted. 

Anonymkode: 1a892...76b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/472937-jeg-vet-ikke-om-jeg-har-noen-sjel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vendi

Joda, du har da sjel. Sånn jeg oppfatter "sjel" er det det som gjør at du lever. Jeg tenker på sjelen som personligheten til et menneske. 

Jeg tror som de andre her at du er deprimert og til og med har utviklet vrangforestillinger. Håper du kan ta kontakt med fastlegen over helgen og ta en prat. Mest sannsynlig må du ha medisiner. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...