Gå til innhold

Borderline og identitet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har forstått det slik at de med borderline kan slite med egen identitet. At man har "identitetsproblemer" og er usikker på hvem man er. Men det var veldig lite å finne om dette på google utover at det kan være ett symptom på borderline. 

Så dere med borderline, hvordan er identiteten deres? Føler dere at dere vet hvem dere er osv? Eller er du usikker på hvem du er, så fall hvordan oppleves det for deg og hvordan kommer det til uttrykk?

Anonymkode: 4b0e4...10b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/472940-borderline-og-identitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke e utfyllende svar, men likevel.....

Bl.a disse faktorene er knyttet til vår identitet: Politisk ståsted, religion, yrke, seksuell legning.

Vanligvis er dette relativt stabile faktorer gjennom livet. Mange kan være litt i bevegelse, men det skjer vanligvis langsomt og uten de største sprangene.

Hos noen personer med borderline ser en hyppige og store hopp. En kan være aktiv i Rødt noen år før en så hopper til Frp og så igjen til Venstre. Eller være pinsevenn noen år for så å bekjenne seg til islam, for så å bli ateist. Det samme med seksuell legning - en er heterofil fra ungdommen av for så å mene at en er homofil en periode før en så mener å endre legning til et eller annet igjen.

AnonymBruker
kupton skrev (11 minutter siden):

Bl.a disse faktorene er knyttet til vår identitet: Politisk ståsted, religion, yrke, seksuell legning.

Vanligvis er dette relativt stabile faktorer gjennom livet. Mange kan være litt i bevegelse, men det skjer vanligvis langsomt og uten de største sprangene.

Hos noen personer med borderline ser en hyppige og store hopp. En kan være aktiv i Rødt noen år før en så hopper til Frp og så igjen til Venstre. Eller være pinsevenn noen år for så å bekjenne seg til islam, for så å bli ateist. Det samme med seksuell legning - en er heterofil fra ungdommen av for så å mene at en er homofil en periode før en så mener å endre legning til et eller annet igjen.

Føler du deg som doktor Kupton og så hvis du handler på Kiwi? 

Anonymkode: 003ab...7b0

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (3 timer siden):

Jeg skjønner. Kjenner meg veldig igjen i dette. Jeg har ett spørsmål til: Dette med endring i identitet kan det også påvirke funksjonsnivået? For å forklare nærmere så kan jeg si at jeg sliter med relajsoner til andre mennesker, synes det er veldig vanskelig å skulle være sosial, er veldig innadvendt osv. Men i en periode hadde jeg kjempelyst å jobbe med mennesker og fikk dermed jobb på ett sykehjem. Jeg fikk merkelig nok positive tilbakemeldinger på jobben jeg gjorde og den jeg var som person i den perioden jeg jobbet der. Denne tilbakemeldingene var bare fra enkelte da, så fullt mulig jeg hadde noen kollegaer som hadde helt motsatt oppfatning. Men det som er poenget er at nå fungerer jeg ikke i forhold til andre mennesker i det hele tatt. Jeg har en jobb der jeg jobber alene og bare det å sitte i pausen sammen med de andre er ubehagelig for meg. Hva har skjedd her egentlig?

Glitter skrev (2 timer siden):

Ikke jeg heller. Borderline kan være veldig ulikt. 250 kombinasjoner av symptomer. 

Oj, såpass. Så interessant. Det må jo være den diagnosen med mest ulike kombinasjoner? 

Anonymkode: 4b0e4...10b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...