Gå til innhold

Gjenkvinne eller vinne tillit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
laban skrev (3 timer siden):

En mulighet er at de legger vekt på modenhet i tillegg til fysisk alder. Foreldre kan finne på å gjøre akkurat det. 

Hvem skal bedømme om hvem som er moden og ikke? 

Anonymkode: 18c43...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvem skal bedømme om hvem som er moden og ikke? 

Anonymkode: 18c43...468

Uansett hva man bedømmer eller legger vekt på, er det utlåner som tar avgjørelsene i spørsmål om det skal lånes ut penger, til hvilket tidspunkt / formål og på hvilke betingelser, i privat sammenheng. Man har ikke plikt til å fungere som bank overfor nær familie.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (3 minutter siden):

Uansett hva man bedømmer eller legger vekt på, er det utlåner som tar avgjørelsene i spørsmål om det skal lånes ut penger, til hvilket tidspunkt / formål og på hvilke betingelser, i privat sammenheng. Man har ikke plikt til å fungere som bank overfor nær familie.  

Men synes du ikke det er best i å være rettferdig og at rettferdighet bør være en menneskerettighets plikt? 

Anonymkode: 18c43...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men synes du ikke det er best i å være rettferdig og at rettferdighet bør være en menneskerettighets plikt? 

Anonymkode: 18c43...468

Dette er jeg ferdig med å diskutere med deg. Det er ingen menneskerett å få låne penger, og det er altfor mange variable forbundet med et stort privat utlån, til at man kan sette opp objektive kriterier for hva som er rettferdig eller ikke.  

For øvrig er det ingenting som heter "en menneskerettighets plikt". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (3 minutter siden):

Dette er jeg ferdig med å diskutere med deg. Det er ingen menneskerett å få låne penger, og det er altfor mange variable forbundet med et stort privat utlån, til at man kan sette opp objektive kriterier for hva som er rettferdig eller ikke.  

For øvrig er det ingenting som heter "en menneskerettighets plikt". 

Ja men jeg er ikke ferdig. Men da trenger jeg ikke å låne noe. Jeg kan heller få dem. 

Anonymkode: 18c43...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.5.2023 den 8.23):

Men det er urettferdig og pga mine foreldre har hjulpet mine søsken og de lovet å hjelpe meg når jeg var på samme alder. Så de holder ikke det de lover

Anonymkode: 18c43...468

Kanskje du er for umoden og sløsete med penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...