Gå til innhold

Foreslå å slutte på Zoloft?

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Jeg har nå stått på Zoloft i over 1 år. Jeg bare VET ikke om den har noe for seg. Grunnen til at jeg ikke lenger er like deprimert som før kan være at jeg er i jobb og i gang med livet igjen. 
Har ingen bivirkninger som plager meg, men det jeg merker har forandret seg etter jeg startet på de er generelt økt varme i kroppen, mer svetting (på grensa til faktisk plagsomt). I tillegg har jeg fått en eksem som ikke synes, men når jeg klør meg blir jeg lilla. Dette skjer etter dusj, og jeg har brukt bare så kaldt vann som mulig, men kløen ble noe redusert etter at jeg prøvde å dusje i lunkent/varmt vann igjen. Så jeg tenker det mulig kan være en form for kuldeeksem. Men jeg har lest på pakningsvedlegget at kløe kan være en av bivirkningene ved Zoloft.. 

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
Everybody skrev (9 minutter siden):

Er bare å trappe ned en liten dose først og se om det går bra. Hvis det går bra fortsetter du, hvis ikke øker du.

Men slik skal vel helst taes med legen. Jeg vet ikke hvor mye man evt skal trappe ned om gangen. Og siden jeg går på 100mg så må jeg halvere og vet ikke hvor lenge, er bare å kutte de i to. Men blir vanskeligere å dele de i tre. I dag glemte jeg forresten å ta den så jeg. Husker jeg stod opp og tok Aduvanz. Men hadde ikke vann på rommet så gikk opp, så glemte jeg helt av det. Så skulle jeg vaske rommet, og ser at jeg ikke tok i dag siden jeg åpnet nytt brett i går. Ingen bivirkninger nå, men jeg har glemt 2 dager en gang før og da fikk jeg hodestøt.

Endret av 90tallsbarn
stjernestøv
90tallsbarn skrev (2 timer siden):

Jeg har nå stått på Zoloft i over 1 år. Jeg bare VET ikke om den har noe for seg. Grunnen til at jeg ikke lenger er like deprimert som før kan være at jeg er i jobb og i gang med livet igjen. 
Har ingen bivirkninger som plager meg, men det jeg merker har forandret seg etter jeg startet på de er generelt økt varme i kroppen, mer svetting (på grensa til faktisk plagsomt). I tillegg har jeg fått en eksem som ikke synes, men når jeg klør meg blir jeg lilla. Dette skjer etter dusj, og jeg har brukt bare så kaldt vann som mulig, men kløen ble noe redusert etter at jeg prøvde å dusje i lunkent/varmt vann igjen. Så jeg tenker det mulig kan være en form for kuldeeksem. Men jeg har lest på pakningsvedlegget at kløe kan være en av bivirkningene ved Zoloft.. 

Jeg fikk kløe av brintellix. Seponerte zoloft etter en uke på 25 mg og fikk problemer av det bla med søvn. 

Annonse

UtakknemligDiva
stjernestøv skrev (1 time siden):

Jeg fikk kløe av brintellix. Seponerte zoloft etter en uke på 25 mg og fikk problemer av det bla med søvn. 

Hvor fort kom kløen? Min kløe kom en god stund etter oppstart så jeg tror ikke nødvendigvis det er medisinene, men er ikke sikker heller. Det er jo etter kontakt med kaldt vann det blir ille, men om jeg dusjer varmt så er det ikke så ille.

stjernestøv
90tallsbarn skrev (12 timer siden):

Hvor fort kom kløen? Min kløe kom en god stund etter oppstart så jeg tror ikke nødvendigvis det er medisinene, men er ikke sikker heller. Det er jo etter kontakt med kaldt vann det blir ille, men om jeg dusjer varmt så er det ikke så ille.

Husker ikke helt. Du får dusje i varmt vann da. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...