Gå til innhold

Er det rasistisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kashmir skrev (4 timer siden):

Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Jeg vet heller ikke hvorfor HI skulle være rasistisk. 

Det er ingenting feil med å være kritisk til noe av kulturen hvis mange lider under den. Det gjelder over alt, og vi har da lov til å si det. 

Jeg tror du skjønner veldig godt hva jeg mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Osten skrev (6 minutter siden):

Ja, der ser du. Man må vokte seg for å bruke ord. Alt blir tolket rasistisk. 

Jeg oppfattet det ikke rasistisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (6 minutter siden):

Jeg tror du skjønner veldig godt hva jeg mener. 

Nei. Jeg skriver jo ikke at jeg ikke skjønner hvis jeg gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om uttrykket kultur. Det bli brukt som unnskyldning for det meste som blir påpekt når det gjelder mennesker i vesten som kommer fra andre kulturer. Kritiserer man f.eks. hijab-bruk, så er det kultur, det må vi jo forstå. De kommer fra en annen kultur. Undertrykking av kvinner er kultur, fordi menn som kommer fra andre kulturer vet ofte ikke bedre. (Underforstått stakkars) Muslimske menns vaner er kulturelt betinget. Osv osv  Vi får ikke lov til å kritisere andre kulturer uten at vi blir kalt rasister. 

Jeg tror ikke på at kulturen er under forandring hele tiden, det ser ikke sånn ut. De som kommer til vesten fra muslimske land er i alle fall ikke villige til å gi slipp på mye av kulturen sin.  
Men dette ble avsporing. Så slutter her. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (4 timer siden):

Og hva er «de rette grunnene» ?  Handler det om mørkhudede ?  Det handler i høyeste grad om alle mennesker i alle fargesjatteringer. Det handler om at verden er/blir overbefolket av. M E N N E S K E R. 

Ja! Hva er poenget ditt egentlig? Jeg snakker om tankegangen bak det jeg, om det er rasistisk eller ikke. De som tenker at "vi vil ikke ha flere mørkhudede mennesker i denne verden - er jo rasistiske. De som tenker på overbefolkning som helhet, er ikke rasistiske - da er det bare helt tilfeldig at den verste overbefolkningen gjerne er i områder befolket av mørkhudede. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lady HM skrev (13 minutter siden):

Ja! Hva er poenget ditt egentlig? Jeg snakker om tankegangen bak det jeg, om det er rasistisk eller ikke. De som tenker at "vi vil ikke ha flere mørkhudede mennesker i denne verden - er jo rasistiske. De som tenker på overbefolkning som helhet, er ikke rasistiske - da er det bare helt tilfeldig at den verste overbefolkningen gjerne er i områder befolket av mørkhudede. 

 

Det er rasistisk å blande seg oppi hvordan andre kulturer lever. Den vestlige verden sitter ikke på fasiten.

Anonymkode: 211e4...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er rasistisk å blande seg oppi hvordan andre kulturer lever. Den vestlige verden sitter ikke på fasiten.

Anonymkode: 211e4...f11

Det er altså intensjonen bak meningen som er avgjørende for om den er rasistisk eller ikke! Hvis overbefolkning faktisk er et problem for klima og miljø, må man ta tak i dette, uavhengig av hvor på kloden problemet er.

At det kan være rasistisk å blande seg opp i hvordan andre kulturer lever, er det ingen som helst tvil om.

Endret av Lady HM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lady HM skrev (2 timer siden):

Det er altså intensjonen bak meningen som er avgjørende for om den er rasistisk eller ikke! Hvis overbefolkning faktisk er et problem for klima og miljø, må man ta tak i dette, uavhengig av hvor på kloden problemet er.

Vestens overforbruk er et mye større problem. 

Anonymkode: 211e4...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (3 timer siden):

Ja! Hva er poenget ditt egentlig? Jeg snakker om tankegangen bak det jeg, om det er rasistisk eller ikke. De som tenker at "vi vil ikke ha flere mørkhudede mennesker i denne verden - er jo rasistiske. De som tenker på overbefolkning som helhet, er ikke rasistiske - da er det bare helt tilfeldig at den verste overbefolkningen gjerne er i områder befolket av mørkhudede. 

 

Poenget mitt er at det nytter ikke å late som man tenker sånn eller slik, når alle i hele verden vet hvor det bor og fødes flest mennesker, hvor befolkningsveksten er størst. Du kan ikke late som du ikke vet det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vestens overforbruk er et mye større problem. 

Anonymkode: 211e4...f11

Nå var det ikke selve problemet overbefolkning som var tema her da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (20 minutter siden):

Poenget mitt er at det nytter ikke å late som man tenker sånn eller slik, når alle i hele verden vet hvor det bor og fødes flest mennesker, hvor befolkningsveksten er størst. Du kan ikke late som du ikke vet det. 

Selvfølgelig vet jeg det - men er det ikke like rasistisk å overse problemene kun fordi de finnes i områder hvor folk har mørk hud?

Poenget er at det er forskjell på å være rasistisk og å ta tak i helt reelle problemer. 

Nå gjør du deg rett og slett vanskelig med vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lady HM skrev (24 minutter siden):

Nå var det ikke selve problemet overbefolkning som var tema her da.

Neihei.

Anonymkode: 211e4...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Neihei.

Anonymkode: 211e4...f11

Nei, temaet var om det var rasistisk å forsøke å gjøre noe med problemet med overbefolkning ved gi opplæring i familieplanlegging i den tredje verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lady HM skrev (10 minutter siden):

Nei, temaet var om det var rasistisk å forsøke å gjøre noe med problemet med overbefolkning ved gi opplæring i familieplanlegging i den tredje verden.

Og poenget er at vårt overforbruk er en langt større trussel enn en eventuell overbefolkningen. Men vil folk gå ned i levestandard? Selvfølgelig ikke.

Anonymkode: 211e4...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og poenget er at vårt overforbruk er en langt større trussel enn en eventuell overbefolkningen. Men vil folk gå ned i levestandard? Selvfølgelig ikke.

Anonymkode: 211e4...f11

Jeg er helt enig med deg i det, men det er likevel ikke det som er tema for denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (48 minutter siden):

Selvfølgelig vet jeg det - men er det ikke like rasistisk å overse problemene kun fordi de finnes i områder hvor folk har mørk hud?

Poenget er at det er forskjell på å være rasistisk og å ta tak i helt reelle problemer. 

Nå gjør du deg rett og slett vanskelig med vilje.

Nja, jeg tenker at de som tar avgjørelser i verden tør ikke ta tak i dette problemet, nettopp fordi de kommer til å bli kalt rasister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (1 minutt siden):

Nja, jeg tenker at de som tar avgjørelser i verden tør ikke ta tak i dette problemet, nettopp fordi de kommer til å bli kalt rasister. 

Ja, nettopp - så hva i all verden er det du diskuterer med meg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (16 minutter siden):

Ja, nettopp - så hva i all verden er det du diskuterer med meg da?

Ja, det kan hende vi er enige. Uansett syns jeg det er tragisk at det blir sett på som rasisme å begrense befolkningsveksten. Det har gått inflasjon i ordene rasist og rasisme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lady HM skrev (34 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg i det, men det er likevel ikke det som er tema for denne tråden.

Derfor er det rasistisk å kreve at folk fra andre kulturer skal endre seg.

Anonymkode: 211e4...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (12 timer siden):

Ja, det kan hende vi er enige. Uansett syns jeg det er tragisk at det blir sett på som rasisme å begrense befolkningsveksten. Det har gått inflasjon i ordene rasist og rasisme. 

Ja, det er jo virkelig det jeg har forsøkt å skrive hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...