Gå til innhold

Aktivitetsklokke


Fru2020

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er fornøyd med polar vintage M. Den har jeg hatt i fire år. Eneste er at håndledds-pulsmåleren er ikke den beste til meg i hvert fall, så jeg bruker alltid pulsbelte. Det gir uansett mer nøyaktig måling. 

Men den har jeg som sagt hatt i fire år, så er sikkert kommet noe bedre siden da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (1 time siden):

Anbefal meg en.

Jeg trenger ikke kunne bruke den til å betale med eller få meldinger.

 

Polar Vantage M. Jeg har hatt min i flere år og er fornøyd. For min bruk så fungerer pulsmålingen på håndleddet mer enn godt nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (9 minutter siden):

Polar Vantage M. Jeg har hatt min i flere år og er fornøyd. For min bruk så fungerer pulsmålingen på håndleddet mer enn godt nok. 

Du har ikke merket at den måler betydelig lavere puls enn pulsen du faktisk har? Slik er min, type når jeg har 150 i puls så måler den 110. 

Men kanskje min klokke er feilprodusert? Eller har jeg en rar anatomi? Ofte finner den ikke pulsen heller når jeg ber den om å måle den. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (7 minutter siden):

Du har ikke merket at den måler betydelig lavere puls enn pulsen du faktisk har? Slik er min, type når jeg har 150 i puls så måler den 110. 

Men kanskje min klokke er feilprodusert? Eller har jeg en rar anatomi? Ofte finner den ikke pulsen heller når jeg ber den om å måle den. 

Det er jo velkjent at håndleddsmålinger ikke er full så presise som det man får ved pulsbelte, men min måler ikke generelt for lav puls. Det er mer det at den ikke alltid får med seg rask pulsstigning under intervaller, tar litt tid før klokka følger med. For mitt formål gjør ikke det noe, jeg får et godt bilde av treningsøkta gjennom den registreringen den gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 minutt siden):

Det er jo velkjent at håndleddsmålinger ikke er full så presise som det man får ved pulsbelte, men min måler ikke generelt for lav puls. Det er mer det at den ikke alltid får med seg rask pulsstigning under intervaller, tar litt tid før klokka følger med. For mitt formål gjør ikke det noe, jeg får et godt bilde av treningsøkta gjennom den registreringen den gjør. 

Skjønner. Da må det være noe med meg eller med min klokke. For den måler konsekvent mye lavere puls. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet fra Polar Vantage M til Polar Grit X. Det jeg liker bedre med den, er bl a utseende og at den har knapper og ikke bare berøringsskjerm. 

Endret av knas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (3 timer siden):

Anbefal meg en.

Jeg trenger ikke kunne bruke den til å betale med eller få meldinger.

Jeg har Huawei GT2 - er storfornøyd! Lett å betjene og pen å se på. :)  Har hatt Garmin Vivomove HR og synes den var fryktelig tungvint å betjene selv om den også er pen.

Glitter skrev (2 timer siden):

Du har ikke merket at den måler betydelig lavere puls enn pulsen du faktisk har? Slik er min, type når jeg har 150 i puls så måler den 110. 

Men kanskje min klokke er feilprodusert? Eller har jeg en rar anatomi? Ofte finner den ikke pulsen heller når jeg ber den om å måle den. 

Min er heller ikke pålitelig når det kommer til pulsmåling. Jeg får innimellom voldsomme anfall av heftig hjertebank og trodde faktisk en god stund at hjertet bare slo hardere, men ikke raskere ettersom det ikke ga noe utslag på klokka. Så for en stund siden målte jeg pulsen med fingrene mot halsen mens jeg hadde hjertebankanfall. Hadde ikke 70 i puls som klokka viste, jeg mistenkte jo da også noe helt annet, men 130... Men jeg bruker min primært til å tracke når jeg går tur da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (4 timer siden):

Du har ikke merket at den måler betydelig lavere puls enn pulsen du faktisk har? Slik er min, type når jeg har 150 i puls så måler den 110. 

Men kanskje min klokke er feilprodusert? Eller har jeg en rar anatomi? Ofte finner den ikke pulsen heller når jeg ber den om å måle den. 

Strammer du reima litt når du bruker den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (8 minutter siden):

Strammer du reima litt når du bruker den? 

Jeg har min så stram som jeg får den, hadde ikke kunnet stramme mer selv om det hadde vært flere hull heller, den ligger tett inntil håndleddet, men måler altså feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Jeg har min så stram som jeg får den, hadde ikke kunnet stramme mer selv om det hadde vært flere hull heller, den ligger tett inntil håndleddet, men måler altså feil.

Åh...ja, da er det ikke det. Vet bare at hvis den er bittelitt for løs, så virker den ikke optimalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fionys skrev (4 timer siden):

Det beste er nok å lese forskjellige tester for å finne ut hva som passer for deg. 

Det de testene ikke forteller noe om, er hvordan oppsettet er på de forskjellige klokkene.  Kjenner noen som har et annet merke og selv liker jeg ikke hvordan den viser de forskjellige aktivitetene. Der synes jeg polar har et mye mer tydelig oppsett, men det er jo meg da. Kanskje fordi jeg er vant med polar at jeg liker hvordan den viser aktivitetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (13 timer siden):

Jeg har Huawei GT2 - er storfornøyd! Lett å betjene og pen å se på. :)  Har hatt Garmin Vivomove HR og synes den var fryktelig tungvint å betjene selv om den også er pen.

Min er heller ikke pålitelig når det kommer til pulsmåling. Jeg får innimellom voldsomme anfall av heftig hjertebank og trodde faktisk en god stund at hjertet bare slo hardere, men ikke raskere ettersom det ikke ga noe utslag på klokka. Så for en stund siden målte jeg pulsen med fingrene mot halsen mens jeg hadde hjertebankanfall. Hadde ikke 70 i puls som klokka viste, jeg mistenkte jo da også noe helt annet, men 130... Men jeg bruker min primært til å tracke når jeg går tur da.

Ja det er jo ganske stor forskjell da. 

emilie321 skrev (11 timer siden):

Strammer du reima litt når du bruker den? 

Den er stram ja, så er nok ikke det det går på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (59 minutter siden):

Ja det er jo ganske stor forskjell da. 

Den er stram ja, så er nok ikke det det går på. 

Mannen min har hatt like klokker som meg og hos ham har de målt høyere hvilepuls og myyyye lavere puls ved samme belastning, opp Helvetesbakkene f.eks., det er ikke mulig å gå opp der med så lav puls! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (7 minutter siden):

Mannen min har hatt like klokker som meg og hos ham har de målt høyere hvilepuls og myyyye lavere puls ved samme belastning, opp Helvetesbakkene f.eks., det er ikke mulig å gå opp der med så lav puls! 

Er nok best å bruke pulsbelte ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som har erfaring med Fitbit? Hadde egentlig håpet at dere anbefalte det fordi det er det jeg har hatt. Er så dumt å miste all informasjonen på appen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (4 timer siden):

Er det ingen som har erfaring med Fitbit? Hadde egentlig håpet at dere anbefalte det fordi det er det jeg har hatt. Er så dumt å miste all informasjonen på appen deres.

Jeg har hatt fitbit charge klokker og var veldig fornøyd med de. Er jo forskjellige typer fitbit, noen med større skjerm for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...