Gå til innhold

Har du gjort noe fint i dag?


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Vi er på kjøretur i helga, og akkurat nå har vi slått oss ned på et helt nydelig sted ved Glomma (har leid bobil). Så fint her, helt stille, uten trafikk....

I morgen skal vi holde oss i grensetraktene før vi mandag kjører sørover igjen. Fint med et avbrekk fra hverdagen,  og deilig å fortsette med langhelg 😁

I går ble det Vestfold, og da særlig småveiene ute ved kysten. Utrolig mange fine idylliske steder!

Noen andre som har en fin helg?

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje skrev (2 minutter siden):

Vi er på kjøretur i helga, og akkurat nå har vi slått oss ned på et helt nydelig sted ved Glomma (har leid bobil). Så fint her, helt stille, uten trafikk....

I morgen skal vi holde oss i grensetraktene før vi mandag kjører sørover igjen. Fint med et avbrekk fra hverdagen,  og deilig å fortsette med langhelg 😁

I går ble det Vestfold, og da særlig småveiene ute ved kysten. Utrolig mange fine idylliske steder!

Noen andre som har en fin helg?

Har vært hjemme og gjort litt forskjellig, bl.a. holdt på i hagen, gått en tur og spist god middag med mannen.

Det koseligste jeg har gjort i dag er vel at jeg laget en sjokoladekake (lavkarbo) som gjorde mannen min veldig glad. Han har spurt eter denne kaken i flere uker, men jeg ville at vi skulle spise opp eplekaken i fryseren først. :)  Han ble veldig glad og spiste et stort stykke med god apetitt. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (8 minutter siden):

Vi er på kjøretur i helga, og akkurat nå har vi slått oss ned på et helt nydelig sted ved Glomma (har leid bobil). Så fint her, helt stille, uten trafikk....

I morgen skal vi holde oss i grensetraktene før vi mandag kjører sørover igjen. Fint med et avbrekk fra hverdagen,  og deilig å fortsette med langhelg 😁

I går ble det Vestfold, og da særlig småveiene ute ved kysten. Utrolig mange fine idylliske steder!

Noen andre som har en fin helg?

Hørtes ut som en fin helg😊 

Selv har jeg vært å besøkt datteren og barnebarnet i dag, for første gang på lenge. Har ikke greid å kjøre dit før i dag (de har vært på besøk hos meg da) Det er så hyggelig å være der og ble glad da barnebarnet kom å ville sitte på fanget... selv om hun bare hadde tid til ca 5sek😂 Der er det full fart😍 Ble også bedt på middag...Taco... helt nydelig og det er noe jeg aldri lager bare til meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Lillemus skrev (12 minutter siden):

Har vært hjemme og gjort litt forskjellig, bl.a. holdt på i hagen, gått en tur og spist god middag med mannen.

Det koseligste jeg har gjort i dag er vel at jeg laget en sjokoladekake (lavkarbo) som gjorde mannen min veldig glad. Han har spurt eter denne kaken i flere uker, men jeg ville at vi skulle spise opp eplekaken i fryseren først. :)  Han ble veldig glad og spiste et stort stykke med god apetitt. ❤️ 

Høres nyyyydelig ut med sjokoladekake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
emilie321 skrev (2 minutter siden):

Hørtes ut som en fin helg😊 

Selv har jeg vært å besøkt datteren og barnebarnet i dag, for første gang på lenge. Har ikke greid å kjøre dit før i dag (de har vært på besøk hos meg da) Det er så hyggelig å være der og ble glad da barnebarnet kom å ville sitte på fanget... selv om hun bare hadde tid til ca 5sek😂 Der er det full fart😍 Ble også bedt på middag...Taco... helt nydelig og det er noe jeg aldri lager bare til meg selv.

Så fint at du fikk besøkt dem ❤ Går det litt bedre med ryggen din nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (Akkurat nå):

Så fint at du fikk besøkt dem ❤ Går det litt bedre med ryggen din nå? 

Ja, det var så godt å få vært der igjen.  Bedre og bedre.... så lenge jeg holder meg i ro, så demper smertene seg såpass at jeg slipper å ta tramadol (med tramadol innabords så kan jeg ikke kjøre) men skal ikke gå noe særlig før smertene øker betraktelig. Greier heller ikke å sitte normalt.   Skal til rygg kirurg mot slutten av måneden og er spent på om det blir operasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
påskelilje skrev (9 minutter siden):

Vi er på kjøretur i helga, og akkurat nå har vi slått oss ned på et helt nydelig sted ved Glomma (har leid bobil). Så fint her, helt stille, uten trafikk....

I morgen skal vi holde oss i grensetraktene før vi mandag kjører sørover igjen. Fint med et avbrekk fra hverdagen,  og deilig å fortsette med langhelg 😁

I går ble det Vestfold, og da særlig småveiene ute ved kysten. Utrolig mange fine idylliske steder!

Noen andre som har en fin helg?

Det høres koselig ut . God tur videre :)

Vi sto opp ganske tidlig i dag til å være lørdag for å kjøre til moren min.  Vi har hatt en liten " dugnad" hos henne i dag, jeg, samboeren min og mine søsken.  Hun serverte middag og gulrotkake.Vi  jobbet med diverse som har blitt for tungt for henne å gjøre selv. Det ble koselig. 

Etterpå dro samboer og jeg til pappas grav, plantet blomster og vannet de andre blomstene. Det er første gangen jeg er på graven etter begravelsen og det ble trist og rart og se navnet hans på et kors. Ble noe tårer, men sånn er livet.

Nå har vi kommet hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
emilie321 skrev (2 minutter siden):

Ja, det var så godt å få vært der igjen.  Bedre og bedre.... så lenge jeg holder meg i ro, så demper smertene seg såpass at jeg slipper å ta tramadol (med tramadol innabords så kan jeg ikke kjøre) men skal ikke gå noe særlig før smertene øker betraktelig. Greier heller ikke å sitte normalt.   Skal til rygg kirurg mot slutten av måneden og er spent på om det blir operasjon. 

Uff, da har du fremdeles mue smerter! Håper virkelig det snart går din vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått en lang tur i dag. Og så har jeg sittet i sola og lest bok. I går leste jeg boka til Abid Raja, den var så pass engasjerende at jeg i dag kjøpte meg boken til søsteren. Gleder meg til sol og bok i morgen også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (11 minutter siden):

Uff, da har du fremdeles mue smerter! Håper virkelig det snart går din vei!

Takk! Ja, men de er levelig når jeg er mye i ro (tar 4g paracet i døgnet etter beskjed fra legen) men holder jo på å bli sprø av å være så mye hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Fru2020 skrev (9 minutter siden):

Jeg har gått en lang tur i dag. Og så har jeg sittet i sola og lest bok. I går leste jeg boka til Abid Raja, den var så pass engasjerende at jeg i dag kjøpte meg boken til søsteren. Gleder meg til sol og bok i morgen også.

 

Jeg leste begge de to i vinter! Veldig gode og interessante bøker, særlig den av ham (best språklig, synes jeg).

Jeg holder på med to bøker nå; Afghanerne, av Åsne Seierstad,  og Drømmen om et tre, av Maja Lunde. Leser den sistnevnte nå i kveld. Skal faktisk på foredrag med forfatteren mandag kveld! Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (43 minutter siden):

Det høres koselig ut . God tur videre :)

Vi sto opp ganske tidlig i dag til å være lørdag for å kjøre til moren min.  Vi har hatt en liten " dugnad" hos henne i dag, jeg, samboeren min og mine søsken.  Hun serverte middag og gulrotkake.Vi  jobbet med diverse som har blitt for tungt for henne å gjøre selv. Det ble koselig. 

Etterpå dro samboer og jeg til pappas grav, plantet blomster og vannet de andre blomstene. Det er første gangen jeg er på graven etter begravelsen og det ble trist og rart og se navnet hans på et kors. Ble noe tårer, men sånn er livet.

Nå har vi kommet hjem. 

Forstår godt at det ble en spesiell dag.... jeg tenker mye på at mine foreldre er gamle, og at tiden jeg fortsatt har dem, minker,  og blir mer og mer dyrebar...

Jeg hadde en sånn fin stund med min far i forrige uke. Dro ut til ham en ettermiddag,  uten avtale, og vi ble sittende i hammocken i hagen i to timer,  bare oss to. Vi så på fugler, snakket om hagen, om slekt , han leste dikt for meg, og vi var bare sammen. Veldig fint!

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klippet ut stoff til en jakke, så håper jeg får begynt å sy i morgen.Ellers har jeg bare tatt livet helt med ro og hatt en rolig lørdag. Og i morgen blir det en rolig søndag:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke gjort noe sånn spesielt i helgen. Jeg har trent og ellers ligget på sofaen. Det er 5-7 grader, regn og vind. Så ikke akkurat så hyggelig vær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (41 minutter siden):

Jeg har ikke gjort noe sånn spesielt i helgen. Jeg har trent og ellers ligget på sofaen. Det er 5-7 grader, regn og vind. Så ikke akkurat så hyggelig vær. 

Synes synd på dere der oppe i nord. Her er det sol og foreløpig 18 grader. Håper dere får bedre vær snart. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (9 minutter siden):

Synes synd på dere der oppe i nord. Her er det sol og foreløpig 18 grader. Håper dere får bedre vær snart. 

 

Takk. Det er litt synd i oss nå. At det er SÅ kaldt i juni er ikke vanlig her. Nå er det 5 grader, men føles som 2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (15 timer siden):

Jeg leste begge de to i vinter! Veldig gode og interessante bøker, særlig den av ham (best språklig, synes jeg).

Jeg holder på med to bøker nå; Afghanerne, av Åsne Seierstad,  og Drømmen om et tre, av Maja Lunde. Leser den sistnevnte nå i kveld. Skal faktisk på foredrag med forfatteren mandag kveld! Gleder meg!

De gjør inntrykk kjenner jeg. Den av søsteren føler jeg fyller ut boken til Abid.

 

Det er en varm sommerdag her idag. Jeg sitter ute med en kopp kaffe. Hørte sangen Det er min dag i dag. Og fikk tårer  i øynene. Det er min dag så ofte for tiden. Jeg kan nesten ikke tro at jeg har fått livet mitt tilbake igjen. Jeg har det SÅ bra🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en fin helg med årets første helg for vårt vedkommende på familiehytta (sameie) litt utenfor Oslo. Deilig å gå turer, spise god mat og sitte på verandaen (selv om det var fram med boblejakka utpå kvelden).
 

Har også kommet langt ut i boka «Hekneveven» etter å ha lest «Søsterklokkene» rett før. Så blir det venting til tredje bok kommer i september :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (6 minutter siden):

Har også kommet langt ut i boka «Hekneveven» etter å ha lest «Søsterklokkene» rett før. Så blir det venting til tredje bok kommer i september :) 

Jaaaaa! Håper den kommer denne gangen da, den skulle jo kommet sist oktober, men ble utsatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...