Gå til innhold

Grubler i natt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan kan Gud være så god når han sender snille folk til helvete? 

Eller gjør han ikke det? Sender folk seg selv dit fordi de ikke tror? Det hele virker absurd og utrolig. Trodde ikke Gud var sånn. 

Jeg har ikke rast eller ro i meg fordi jeg er redd for dette. Redd for mine kjære, redd for familie og venner, og redd for meg selv. Ingen vil vel til helvete! Er det ikke noen vei utenom? Jeg kan ikke tro på dette, for da blir jeg gal! Eller kanskje jeg er gal allerede? Er det min skyld? 

Anonymkode: 48521...f93

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/473212-grubler-i-natt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

GammelLurker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan kan Gud være så god når han sender snille folk til helvete? 

Eller gjør han ikke det? Sender folk seg selv dit fordi de ikke tror? Det hele virker absurd og utrolig. Trodde ikke Gud var sånn. 

Jeg har ikke rast eller ro i meg fordi jeg er redd for dette. Redd for mine kjære, redd for familie og venner, og redd for meg selv. Ingen vil vel til helvete! Er det ikke noen vei utenom? Jeg kan ikke tro på dette, for da blir jeg gal! Eller kanskje jeg er gal allerede? Er det min skyld? 

Anonymkode: 48521...f93

Jeg skal i helvete men tror fortsatt Gud er god. Grunnen til at jeg skal i helvete er fordi jeg feilet testen i livet ved å begå selvmord. Nå er jeg død og lever i en ikke-ekte verden. Men jeg skylder ikke på Gud, kun på meg selv, fordi det er tross alt jeg som feilet. Hvis du ikke ønsker å havne i helvetesilden må du prøve å være den beste versjonen av deg selv. Og selvfølgelig ikke begå selvmord. Da er det evig helvetesild.

Endret av GammelLurker
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/473212-grubler-i-natt/#findComment-4174329
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...