Gå til innhold

Angst ego basert?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Fantastisk. Dropp medisiner slik at du blir verre, forsøk å bli bedre ved å bli "åndelig nok". Hvis det ikke funker, så er det bare å gi opp for da er det dårlig karma. 

At slike mennesker får strø om seg med slikt og gjøre folk verre begriper jeg ikke kan være lov.

Er nesten ikke vits i å be henne om hjelp og slutte på medisiner, da blir jeg dårlig og ingen kan heale det bort. Det har vært prøvd opptil flere ganger over år, så da er det karma da. 

Jo det er jo lov. 

Fortsetter under...

Gjest Vendi
Vhanja skrev (4 minutter siden):

Nei, vitenskapen forholder seg til det de kan se og måle, så holder de seg borte fra det spirituelle. Da skulle jeg ønske de spirituelle gjorde det samme, dvs holdt seg borte fra de områdene vitenskapen faktisk kan se og vite noe om.

Hvis jeg forstår deg riktig nå, så er jeg ikke enig. Jeg mener de spirituelle (som du kaller dem) i aller høyeste grad bør holde seg til, og ikke borte fra, vitenskap. Jo mer vitenskapelige fakta de får på bordet, desto bedre er det vel. 

stjernestøv
Vendi skrev (1 minutt siden):

Hvis jeg forstår deg riktig nå, så er jeg ikke enig. Jeg mener de spirituelle (som du kaller dem) i aller høyeste grad bør holde seg til, og ikke borte fra, vitenskap. Jo mer vitenskapelige fakta de får på bordet, desto bedre er det vel. 

Tror vitenskapen har kommet lenger frem i tid, da vil man kunne bevise det spirituelle. 

Du snakker om ego. Hva er det som driver den "åndelige veilederen" da?  Unnskyld meg Stjernestøv, men hun tror jo faktisk at hun besitter viten om medisiner og hva som gjør mennesker verre og bedre uten snev av  kunnskap, mer enn å støtte seg på enn sin egen unike evne til å vite og til og med være synsk? Da kan du snakke om ego og å være høy på seg selv. Men det kan hun bare være. Det som er krititikkverdig og som egentlig gjør meg forbanna er at hun og andre som driver med sånt svada er rett og slett til fare for sårbare mennesker. 

Du må jo gjerne tro på det åndelige, for det gjør mange mennesker. Jeg vet ikke helt hva det innebærer, men finner du trøst i det så greit. Men jeg syns du må slutte å snakke om at du har det som du har det på grunn av karma. Hva betyr det egentlig? 

Vendi skrev (13 minutter siden):

Nei, jeg mente at de spirituelle bør ikke komme med råd der man allerede har et vitenskaplig fagfelt, f.eks medisin. Og i hvert fall ikke når de rådene er motstridende og potensielt skadelige.

stjernestøv skrev (16 minutter siden):

Er nesten ikke vits i å be henne om hjelp og slutte på medisiner, da blir jeg dårlig og ingen kan heale det bort. Det har vært prøvd opptil flere ganger over år, så da er det karma da. 

Jo det er jo lov. 

Synes det er skummelt å se på det som karma. Det er det samme som å si at du bare kan gi opp for er det karma så er det ingenting du kan gjøre. 

Jeg kan se for meg at det på en måte, kanskje ubevisst, kan være en lettelse. For selv om det kan være vondt med mye angst så kan det kanskje noen ganger være en lettelse å slippe å kjempe lenger.

Men da gjør du deg selv til offer i eget liv. 

Annonse

Gjest Vendi
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg mente at de spirituelle bør ikke komme med råd der man allerede har et vitenskaplig fagfelt, f.eks medisin. Og i hvert fall ikke når de rådene er motstridende og potensielt skadelige.

Aa skjønner, og selvfølgelig er jeg da helt enig med deg :) Var bare jeg som ikke forstod det du skrev riktig. 

Endret av Vendi
stjernestøv
Vhanja skrev (11 timer siden):

Synes det er skummelt å se på det som karma. Det er det samme som å si at du bare kan gi opp for er det karma så er det ingenting du kan gjøre. 

Jeg kan se for meg at det på en måte, kanskje ubevisst, kan være en lettelse. For selv om det kan være vondt med mye angst så kan det kanskje noen ganger være en lettelse å slippe å kjempe lenger.

Men da gjør du deg selv til offer i eget liv. 

Jeg gir ikke opp for jeg kjemper hver dag mot angsten og prøver å bli bedre, karma gjør meg ikke til et offer men det forklarer en del. 

stjernestøv

Men det er kanskje på tide å godta at ting er som de er i livet mitt? Jeg gir ikke opp for jeg fortsetter å leve men må lære meg å leve med det? Tror ikke jeg på magisk vis blir frisk lenger, det trodde jeg var mulig før via alternativ medisin. Trodde de kunne hjelpe meg å bli frisk men det kan ikke psykiatrien heller, da må jeg vel leve med det? Ingen medisiner gjør meg frisk, jeg begynte med medisiner når jeg var 16 år og har vært på og av siden da. 

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Men det er kanskje på tide å godta at ting er som de er i livet mitt? Jeg gir ikke opp for jeg fortsetter å leve men må lære meg å leve med det? Tror ikke jeg på magisk vis blir frisk lenger, det trodde jeg var mulig før via alternativ medisin. Trodde de kunne hjelpe meg å bli frisk men det kan ikke psykiatrien heller, da må jeg vel leve med det? Ingen medisiner gjør meg frisk, jeg begynte med medisiner når jeg var 16 år og har vært på og av siden da. 

Du vil ikke på magisk vis bli frisk. Men gjennom hardt arbeid og riktig medisinering har jeg tro på at du kan bli bedre. :) 

stjernestøv
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Du vil ikke på magisk vis bli frisk. Men gjennom hardt arbeid og riktig medisinering har jeg tro på at du kan bli bedre. :) 

Har du virkelig det?

Jeg har jo vært i psykiatrien nesten hele livet mitt, er det noe jeg gjør feil da? 

stjernestøv
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Det kan ikke jeg svare på. Men jeg lurer på hvorfor du ikke er i aktiv behandling med psykiater?

Det er sykepleieren som er min hovedbehandler men de er et team så han diskuterer meg med flere + psykiater, i planen min står det at jeg vil ha et mest mulig normalt liv. Det tror jeg aldri jeg får selv hvor hardt jeg jobber. Men for noen er jo normalen å ligge i sengen hele dager, jeg sitter i hvert fall oppreist. 

Annonse

stjernestøv

Han var alltid optimistisk når det gjelder mennesker og folk kan absolutt bli bedre men og perioder der ting er verre, han opplevde meg som mer tilgjengelig og bedre nå enn når han først traff meg. I allefall hvor dårlig jeg var periodevis da så det var absolutt håp tenkte han, men hvis en tenkte på bedre som i at alle problemer skal være vekke så ville det bli vanskelig. 

Så da har jeg i hvert fall blitt bedre da og det er jo bra men problemer forsvinner jo ikke nei, jeg har jo en del av det. Men det var jo et positivt svar da selv om jeg ikke tror på det helt. 

stjernestøv

Jeg har ikke tro på at mennesker blir bedre etter så lang tid med sykdom, har ikke tro på at mine venner blir bedre heller. De kommer alltid til å slite men selvfølgelig kan de ha gode perioder, de har jo bp. Men vil ikke si jeg har gode perioder men kan ha en god dag. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...