UtakknemligDiva Skrevet 9. juni 2023 Del Skrevet 9. juni 2023 (endret) Det ene er at jeg er redd for å glemme, og det er noe jeg ofte gjør. Jeg klarer bare ikke å multitaske veldig godt. Feks, jeg kan tenke at jeg skal ta med noe på badet, men så skal jeg bare finne noe annet jeg skal ta med dit og går på badet og da har jeg jo glemt det første jeg skulle ha med meg. Jeg tar meg i å gå på kjøkkenet, men så husker jeg ikke hva hva jeg skulle ha der, går tilbake og SÅ kommer jeg på at jeg bare skulle ha med pose. Jeg kan også ha en pose på rommet mitt så jeg slipper å gå på kjøkkenet hele tiden, men kan likevel gå på kjøkkenet fordi jeg ikke husker at jeg la en pose på rommet! Alt dette er så irriterende! Nå skal jeg snart til utlandet og er alltid nervøs før det skjer, fordi jeg er redd for å glemme passet. Det har faktisk skjedd ei jeg kjenner, men hun, som så mange andre, tar det så veldig fint. De bare tenker «jaja», men jeg blir rasende på meg selv for sånne ting. Jeg savner å bare kunne slappe av. Å vite at jeg har ting der de er. Å ikke måtte dobbeltsjekke veska hele tiden om mobilen ligger der og sånt. Det er så utmattende. Men jeg slapper aldri helt av:/ Og det med kontroll. Jeg er litt redd for skuffelser. Jeg kan være topp motivert, særlig for nye og mer spennende ting. Dette kan være feks jobbsøking. Men jeg takler ikke avslagene særlig bra. Jeg blir da irritert på meg (eller på livet/skjebnen) for at det ikke gikk sånn jeg ønsket. Endret 9. juni 2023 av 90tallsbarn 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/473277-redd-for-glemme-og-redd-for-ting-jeg-ikke-hae-kontroll-over/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 9. juni 2023 Del Skrevet 9. juni 2023 Dette høres ut som veldig normale problemer mange har. Lurer på hva det kommer av at andre ikke er så nøye om de glemmer mobil eller pass, mens andre må sjekke hele tiden? Høres litt ut som OCD-tendenser. Angst tror jeg også spiller inn her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/473277-redd-for-glemme-og-redd-for-ting-jeg-ikke-hae-kontroll-over/#findComment-4175560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
UtakknemligDiva Skrevet 9. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2023 Everybody skrev (24 minutter siden): Dette høres ut som veldig normale problemer mange har. Lurer på hva det kommer av at andre ikke er så nøye om de glemmer mobil eller pass, mens andre må sjekke hele tiden? Høres litt ut som OCD-tendenser. Angst tror jeg også spiller inn her. Ja. Men hvordan klarer enkelte å faktisk huske alt og likevel virke avslappet? De glemmer jo ting de og, men de blir ikke sinte på seg selv for det. Det blir jeg. Og det andre er også om noe ikke går som jeg vil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/473277-redd-for-glemme-og-redd-for-ting-jeg-ikke-hae-kontroll-over/#findComment-4175570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.