Gå til innhold

Den nye fastlegen ser annerledes på ting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Før ble det tatt alvorlig at jeg hadde selvmordstanker og jeg fikk snakke med AAT og sånn da. Noen ganger ble det også innleggelse. Nå med den nye legen gjøres det ingenting. Hen bare sier at det går over igjen og at det er ingenting å bekymre seg for. 

Anonymkode: 06adb...a80

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Før ble det tatt alvorlig at jeg hadde selvmordstanker og jeg fikk snakke med AAT og sånn da. Noen ganger ble det også innleggelse. Nå med den nye legen gjøres det ingenting. Hen bare sier at det går over igjen og at det er ingenting å bekymre seg for. 

Går du i noen form for behandling for dine psykiske vansker?

Når det gjelder selvmordstanker, så kan både for mye og for liten respons fra helsepersonell bli feil. Dersom helsepersonell nærmest trekker i nødbremsen bare en person begynner å snakke om selvmordstanker, så kan det like gjerne forverre som bedre situasjonen. Tanker er jo i seg selv ikke farlige, enten de handler selvmord eller andre ting. Utfordringer blir derfor å forstå når man skal iverksette ulike former for tiltak og når man heller skal se ting litt an.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei. Var til skolepsykolog på vgs. 

Da synes jeg du skal bestille en time hos fastlegen og drøfte om du kunne hatt behov for behandling. Enten på dps eller i kommunepsykiatrien. Det er bedre med litt mer langsiktige løsninger enn akutt-team ol. 

AnonymBruker
frosken skrev (4 minutter siden):

Da synes jeg du skal bestille en time hos fastlegen og drøfte om du kunne hatt behov for behandling. Enten på dps eller i kommunepsykiatrien. Det er bedre med litt mer langsiktige løsninger enn akutt-team ol. 

Ok, takk for svar ☀️

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...