Gå til innhold

Ingen kan ta imot de tankene jeg går med

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fordi det er vondt å ha sånne tanker i blant, og fordi jeg er redd for om jeg egentlig er en veldig ond person.som kan tenke sånn. 

Anonymkode: e7260...7c9

Ja, skjønner det. Og du er neppe særlig ond 🙂

Men må du leve så nært den personen når det er så vanskelig? 

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fordi det er vondt å ha sånne tanker i blant, og fordi jeg er redd for om jeg egentlig er en veldig ond person.som kan tenke sånn. 

Du er ikke ond som har slike tanker. Det er vel heller menneskelig i blant. Jeg tenker at slike emner du tar opp her, har vi nettopp helsepersonell til.

Og om du tillater deg selv å dele din egen smerte, vil den forhåpentlig bli mindre. Det at du tenker at det ville være befriende at en person ikke var der, betyr ikke at du er skyldig i dennes fremtidige død av naturlige årsaker.

For å ta et sammenlignende eksempel: Om jeg tenker på at "tenk om det kommer til å brenne her..." og det to døgn senere oppstår en brann der f.eks. av et glasskår som produserer varme av solskinnet - er jeg dermed skyldig i brannen? Vi er ikke kriminelle pga. våre tanker...

Eva Sofie skrev (13 minutter siden):

Du er ikke ond som har slike tanker. Det er vel heller menneskelig i blant. Jeg tenker at slike emner du tar opp her, har vi nettopp helsepersonell til.

Og om du tillater deg selv å dele din egen smerte, vil den forhåpentlig bli mindre. Det at du tenker at det ville være befriende at en person ikke var der, betyr ikke at du er skyldig i dennes fremtidige død av naturlige årsaker.

For å ta et sammenlignende eksempel: Om jeg tenker på at "tenk om det kommer til å brenne her..." og det to døgn senere oppstår en brann der f.eks. av et glasskår som produserer varme av solskinnet - er jeg dermed skyldig i brannen? Vi er ikke kriminelle pga. våre tanker...

Tror ikke ditt sammenlignende eksempel er relevant. Tror ikke vedkommende beskriver magisk tenkning, men en reell risiko (gitt at jeg har forstått situasjonen riktig).

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (13 minutter siden):

Et sammenlignende eksempel ville heller vært om du fortalte noen om at du ønsket det skulle begynne å brenne hos dere, og det litt seinere begynte å brenne. Da vil jo folk automatisk tenke at det var du som hadde startet brannen. 

AnonymBruker
frosken skrev (1 minutt siden):

Tror ikke ditt sammenlignende eksempel er relevant. Tror ikke vedkommende beskriver magisk tenkning, men en reell risiko (gitt at jeg har forstått situasjonen riktig).

Helt riktig. 

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja, jeg får velge med omhu. 

Jeg tror jeg skjønner hvilken risiko du mener det kan ha å snakke om det, men dersom du deler dine tanker rundt dette, så skal det mye til at noen tror du har forårsaket et evt. dødsfall. 

Annonse

AnonymBruker
frosken skrev (2 minutter siden):

Jeg tror jeg skjønner hvilken risiko du mener det kan ha å snakke om det, men dersom du deler dine tanker rundt dette, så skal det mye til at noen tror du har forårsaket et evt. dødsfall. 

Det er det jeg er veldig usikker på. Så det beste tror jeg er at jeg holder dette for meg selv. Men det hjalp som sagt å skrive som anonym her og få tilbakemeldinger, så tusen takk igjen til alle for svar! 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Et sammenlignende eksempel ville heller vært om du fortalte noen om at du ønsket det skulle begynne å brenne hos dere, og det litt seinere begynte å brenne. Da vil jo folk automatisk tenke at det var du som hadde startet brannen. 

Takk for rettelsen - det var egentlig noe slikt jeg tenker på. Hjernen går sakte i dag ;)  Det som er viktig å vite, er at selv om mange trekker den slutningen, er den ikke dermed riktig av den grunn. Det er kun vår menneskelige hjerne som forsøker å finne logiske sammenhenger i verden.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

uten å frike ut og anse meg som en veldig ond person, så tør ikke å prøve en gang. Har ingen jeg kan dele disse tankene med. Ingen familie og ingen venner kan jeg si dette til. Selv ikke helsevesenet. 

Så da går jeg rundt da, og har det vondt inni meg. Det gjelder en person jeg lever tett på. 

Behandlere tåler alle tanker 🙂

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (6 timer siden):

Jeg har sagt rett ut at jeg skal drepe en eks til politiet og til helsevesenet uten at det skjedde noe. Fyren er farlig og sitter nå på forvaringsdom så de skjønte at jeg hadde god grunn til å tenke sånn. 

Det er ikke så unikt å ha sånne tanker slik som påpekt i denne tråden. Jeg har også innrømmet et ille lovbrudd til helsepersonell. Det gikk fint det også. 

Det er lite du ikke kan si. 

Men ble du ikke innlagt? 

Anonymkode: 4dc22...07e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...