Gå til innhold

Når kan man hente ut mer medisiner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått medisiner utlevert av hjemmesykepleien så jeg husker ikke hvordan det er når man henter medisiner på apoteket selv. Jeg har googlet meg frem til at man bare kan hente ut for 3 måneder av gangen. Men hvor tidlig kan man hente ut mer medisiner? Når man har igjen medisiner for 2 uker feks? Eller er det for tidlig? Er litt redd for å gå tom for medisiner, så vil jo helst hente så tidlig som mulig så jeg ikke må hente samme dag som jeg går tom også har de kanskje ikke medisinen inne på lager og må bestille den osv.

Anonymkode: 490cb...c55

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/473339-n%C3%A5r-kan-man-hente-ut-mer-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har fått medisiner utlevert av hjemmesykepleien så jeg husker ikke hvordan det er når man henter medisiner på apoteket selv. Jeg har googlet meg frem til at man bare kan hente ut for 3 måneder av gangen. Men hvor tidlig kan man hente ut mer medisiner? Når man har igjen medisiner for 2 uker feks? Eller er det for tidlig? Er litt redd for å gå tom for medisiner, så vil jo helst hente så tidlig som mulig så jeg ikke må hente samme dag som jeg går tom også har de kanskje ikke medisinen inne på lager og må bestille den osv.

Jeg har hentet ut så jeg alltid har en måned liggende, men jeg vet ikke om det kan ha noe å gjøre med hva slags medisiner det er. 

Anonymkode: 981bf...f2c

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har hentet ut så jeg alltid har en måned liggende, men jeg vet ikke om det kan ha noe å gjøre med hva slags medisiner det er. 

Lurt. I mitt tilfelle er det antidepressiva, antipsykotika og stemningsstabiliserende jeg henter ut, så vet ikke hvilke regler som gjelder der?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lurt. I mitt tilfelle er det antidepressiva, antipsykotika og stemningsstabiliserende jeg henter ut, så vet ikke hvilke regler som gjelder der?

Ikke jeg heller, men jeg hadde aldri turt å vente til 2 uker før. Jeg liker å ha et lager, i disse tider tror jeg bare det er fornuftig for plutselig går jo noen lager tomme. Håper noen svarer deg på dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...