Gå til innhold

Erfaringer med akuttpsykiatrisk avdeling i Ålesund?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Noen her som har vert innlagt ved akuttposten i Ålesund? Hvilken erfaring har du der fra? Etter en artikkel jeg leste har jeg blitt svært skeptisk til å bli innlagt der. 

Anonymkode: 9e763...c9c

Jeg var innlagt der for en tid tilbake. Ble presset til å ta lithium- hvis ikke ble jeg utskrevet sa legen. Det skulle være mot selvmordstanker. Jeg er overhodet ikke bipolar og lithium hjalp ikke meg. Men gikk med på det i redsel for å bli utskrevet/ikke få hjelp. Jeg er usikker/tror ikke vedkommende lege er der lenger. Jeg har også lest artikkelen. Overrasker ikke dessverre. Sånn utenom det med lithium så var det ok å være der og personalet helt ok generelt sett. 

Anonymkode: 51bbc...f25

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg var innlagt der for en tid tilbake. Ble presset til å ta lithium- hvis ikke ble jeg utskrevet sa legen. Det skulle være mot selvmordstanker. Jeg er overhodet ikke bipolar og lithium hjalp ikke meg. Men gikk med på det i redsel for å bli utskrevet/ikke få hjelp. Jeg er usikker/tror ikke vedkommende lege er der lenger. Jeg har også lest artikkelen. Overrasker ikke dessverre. Sånn utenom det med lithium så var det ok å være der og personalet helt ok generelt sett. 

Det er skremmende at de kan presse en pasient på den måten. Så vidt jeg har forstått det er vedkommende fra artikkelen pensjonert? Men likevel svært kritikkverdig at han fikk holde på som han gjorde... Virker nesten som det mulig var samme vedkommende som presset deg til å ta litium, uten at man skal spekulere.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er skremmende at de kan presse en pasient på den måten. Så vidt jeg har forstått det er vedkommende fra artikkelen pensjonert? Men likevel svært kritikkverdig at han fikk holde på som han gjorde... Virker nesten som det mulig var samme vedkommende som presset deg til å ta litium, uten at man skal spekulere.

Det er mulig, men jeg vet ikke om det var samme vedkommende. Legen fra artikkelen er slik jeg forstod det pensjonert ja. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvilken artikkel? Kan dere linke? 

Anonymkode: 88961...2d1

https://www.nrk.no/mr/alesund-sjukehus-dreiv-ulovleg-forsking-pa-82-pasientar-med-alvorleg-psykisk-sjukdom-1.15914054

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånt gjør meg forbanna. Dette er noe som hører til fortiden.

AnonymBruker
Everybody skrev (9 timer siden):

Sånt gjør meg forbanna. Dette er noe som hører til fortiden.

Meg og. Er helt ufattelig at det har fått foregå, skjønner ikke at det skal være mulig? Har ikke ord.

FjellOgDalar

Huff! Vel tror jeg at enkelte kan ha nytte av ketamin, men dette er fullstendig uetisk praksis. Godt at sødet har fått konsekvenser for legen i det minste. Det er trist at flere pasienter virkelig har lidd under den såkalte forskningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...