Gå til innhold

Jeg får stadig innfall som tar helt over og av. Det skifter ofte og kommer flere ganger og skjønner ikke hva det er?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg blir lei av dette nå. Periodevis får jeg stadig nye innfall og tanker som å flytte, starte med en hobby og det tar all tid og fokus! Nå er det sånn igjen, denne gangen vil jeg flytte langt vekk fra mann og barn og begynne å studere i en annen del av landet. Så nå oppsøker jeg finn, ser på studentsamskipnaden om hvordan det er å være student der, leser meg opp om området +++

Det tar som sagt helt av og mye tid. Det kommer nok til å være sånn noen uker, også enten så går det over eller jeg kan få en ny interesse eller hobby.

Det blir så vanskelig når det blir sånn, for da vil jeg stadig bryte med det livet jeg lever nå. Da vil jeg leve for meg selv, vekk fra familien og folk flest og bare vil fokusere på meg selv. Det er som om noe skjer med impulskontrollen min, nesten kombinert med positiv "tvang" eller hva jeg skal kalle det.

Jeg skjønner ikke hva dette er og jeg blir både lei og redd. Får sånne "innfall" fra tid til annen og sliter noen ganger med depresjon også. Det virker som om psyken bare forandrer meg helt, tar helt over og forandrer meg som person. Nesten som om den vil få meg til å leve alene, isolert, uten mann og barn og noe som helst. Og jeg forstår ikke hva dette er. Har vært i psykiatrien noen år nå. og er lei.

Noen som kjenner igjen disse symptomene? 

Anonymkode: 31533...12c

Fortsetter under...

AnonymBruker
Gammelsang skrev (29 minutter siden):

Du fikk meg til å tenke på en jeg møtte i gruppeterapi som var bipolar.

Hvilken forklaring har du fått i psykiatrien?

Takk for svar. Har fått som svar at det er en mulig forsvarmekanisme under/etter depresjoner. En slags flukt, men jeg vet ikke. Det føles ikke helt riktig. Dette føles ikke som en flukt, men heller noe som skjer av seg selv og som jeg hverken kan "styre eller kontrollere"

Anonymkode: 31533...12c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...