Gå til innhold

Noen tanker om det å finne kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Everybody skrev (20 timer siden):

Er det vanlig å ghoste jenter etter første date hvis man ikke fant kjemien?

Ut fra hva jeg har plukket opp både fra venninner og fra skriverier på nettet, er svaret på dette at det iallfall ikke er uvanlig. 
 

Men folk har kanskje litt ulik oppfatning av hva ghosting egentlig er? Jeg tenker at ghosting er at man unnlater å svare i ettertid, blokkerer el lign. Det er ikke «nok» at det ikke kommer meldinger etter daten - det kommer an på.  

For å ta et eksempel fra egen dating da jeg var singel: Kontakt opprettes i dating-app, man sender noen få meldinger, møtes for en kaffe etter arbeidstid, småprater litt i 45 minutters tid. Det er alminnelig høflig tone, men ingen tegn fra noen av partene om at dette var innertier. Ingen av partene sier noe om at de håper å treffes igjen. Begge sier takk for nå og hadet bra og går hver til sitt. Da mener jeg det ikke er ghosting om han er stille i chatten, såfremt hun heller ikke tar kontakt. Min erfaring var at det var best om slikt ble forbigått i stillhet, istedenfor at det nesten blir en slags konkurranse om å si det først at dette ikke var noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (På 15.6.2023 den 17.10):

Ok, da så. Da håper jeg at han ramler ned i fanget ditt 🙂 Nei, jeg vet ikke. Det eneste rådet jeg har er å være mest mulig sosial? Eller i hvertfall være der andre mennesker er. Nå er det jo sommer, så da er jo mange utendørs. 

Ja, det å være sosial er ett godt råd. Jeg tenkte kanskje begynne med å ta kontakt med noen på en av de facebook sidene for å finne nye venner der man kan legge ut "annonse". Er bare det å klare å samle motet, hehe 🙂

Anonymkode: 3bc63...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (På 15.6.2023 den 20.34):

Jeg har ikke noe særlig å tilføye her utover det andre har skrevet – om ikke datingapp fungerer for deg (det finnes jo flere enn Tinder…), så er hobbyer, turgruppe osv som andre har nevnt veldig gode forslag. :) Selv om Lillemus’ mann kom ridende, hadde det jo vært nettkontakt mellom dem i forkant. 😉

En særdeles lite effektiv metode, er å tenke at den rette bare skal dukke opp helt av seg selv. Det kan jo teoretisk skje at han som kommer på døra for å verve givere til Leger uten grenser eller bonden som leverer det vedlasset du bestilte viser seg å være mannen i ditt liv, men jeg ville ikke satset på det. 🤣

Ja, tenker jeg må forsøke å tørre å finne en hobby eller turgruppe eller lignende jeg kan være med på 😊 Som du sier så er det nok liten sjanse for at han bare dukker opp 😅

Anonymkode: 3bc63...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det lønner seg å ikke ta det så alvorlig. Ikke ta det så tungt om det blir noen mislykkede dates eller forhold på veien.

Det er litt som sjakk: Man må i alle fall flytte brikkene. Spille spillet. Leve livet etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, det å være sosial er ett godt råd. Jeg tenkte kanskje begynne med å ta kontakt med noen på en av de facebook sidene for å finne nye venner der man kan legge ut "annonse". Er bare det å klare å samle motet, hehe 🙂

Anonymkode: 3bc63...61d

Jeg sender deg et puff. Ta mot til deg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (3 minutter siden):

Jeg tror det lønner seg å ikke ta det så alvorlig. Ikke ta det så tungt om det blir noen mislykkede dates eller forhold på veien.

Det er litt som sjakk: Man må i alle fall flytte brikkene. Spille spillet. Leve livet etc.

Dypt. Men helt rett da 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.6.2023 den 7.54):

Noen her inne som har tips til hvordan en skal samle opp motet til å tørre å ta det store steget å forsøke finne kjæreste/samboer/noen å dele livet med?

Jeg synes det er vanskelig. 

Jeg har jo gjort det før, men det er så lenge siden nå at jeg tror jeg må begynne litt på nytt.
Jeg har vert på en date i hele mitt snart 30 år lange liv. Han møtte jeg på tinder, men fant da egentlig ut at tinder ikke helt er noe for meg. Så har jo håp om å finne noen via jobb eller hobby, men det har foreløpig ikke skjedd... Så jeg sitter vel teoretisk sett bare å vente på at han eller hun skal falle ned i fanget mitt eller komme ridende på en hvit hest, hehe. Men nei, sånn seriøst - Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 3bc63...61d

Snakke med fremmede? Være litt åpen..

Anonymkode: 13c5a...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.6.2023 den 21.25):

Ja, tenker jeg må forsøke å tørre å finne en hobby eller turgruppe eller lignende jeg kan være med på 😊 Som du sier så er det nok liten sjanse for at han bare dukker opp 😅

Anonymkode: 3bc63...61d

Man må ut dit, ja! 

Anonymkode: 13c5a...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (På 20.6.2023 den 21.32):

Jeg tror det lønner seg å ikke ta det så alvorlig. Ikke ta det så tungt om det blir noen mislykkede dates eller forhold på veien.

Det er litt som sjakk: Man må i alle fall flytte brikkene. Spille spillet. Leve livet etc.

Det har du nok rett i. Om jeg fortsetter å aldri tørre åpne meg selv opp og være sårbar og ta sjansen på å skulle forsøke møte noen så kommer jeg jo til å angre. Jeg vil jo ikke leve resten av livet alene, jeg vil jo finne en kjæreste.

Anonymkode: 3bc63...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (På 20.6.2023 den 21.35):

Jeg sender deg et puff. Ta mot til deg 😊

Hehe, takk for det 😊 Skal se om jeg får gjort noe med det i løpet av uken... 

Anonymkode: 3bc63...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.6.2023 den 7.31):

Snakke med fremmede? Være litt åpen..

Anonymkode: 13c5a...7fa

Ja, det å være åpen er definitivt noe jeg burde øve på. For jeg tror nok jeg fremstår veldig lukket og uintressert dessverre.

Anonymkode: 3bc63...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...