Gå til innhold

Innvandringspolitikken i Sverige: Volden viser at jeg har tatt feil om alt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
GammelLurker skrev (1 minutt siden):

Ingen benekter faktaene. Vi som er vise, vi vet bare å ikke skylde på sårbare mennesker som har flyktet fra kriser. De er ikke problemet; problemet er de hvite menn som har stjålet fra deres forfedre.

Sånn er det nok. 😣 Jeg trekker meg stille og rolig ut av bakvendtland.

Anonymkode: 21d42...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, jeg blir sint når folk ikke vil forholde seg til virkeligheten.

Anonymkode: 21d42...b7c

Du kan jo ikke diskutere med andre hvis du mener at du besitter fakta og er den som "forholder deg til virkeligheten"

Det du vil er å få ut aggresjon mot både de med innvandrerbakgrunn og alle som ikke er enig i alt du mener om "saken"

Jeg har ikke noen særlig stor interesse av å bli skjelt ut av deg...🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
GammelLurker skrev (7 minutter siden):

 Vi som er vise

problemet er de hvite menn som har stjålet fra deres forfedre.

Hva er løsningen på dette problemet? Er det reparations ? Og hvordan skal det organiseres mener du ?

Skal hvite nordmenn f.eks få en ekstra skatt (f.eks 10%) også skal pengene gis til "norske" somaliere eller afghanere ? Siden noen (andre) hvite folk (angivelig) rotet til landet deres ?

Og hvis så hvem skal avgjøre hvem som er hvilken rase, vi vet ikke engang hvilket kjønn folk er lengre så det blir vanskelig å finne ut.

Anonymkode: 55b0f...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Du kan jo ikke diskutere med andre hvis du mener at du besitter fakta og er den som "forholder deg til virkeligheten"

Det du vil er å få ut aggresjon mot både de med innvandrerbakgrunn og alle som ikke er enig i alt du mener om "saken"

Jeg har ikke noen særlig stor interesse av å bli skjelt ut av deg...🙃

Du har åpenbart ingen interesse av å tørre ta stilling til noe som helst i slike ubehagelige problemstilliger. 

Anonymkode: 21d42...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ignorerer du elefanten i rommet? Du skylder på alt annet, ikke minst svenskene selv (som visstnok bedriver kulturell rasisme).

Innvandring fra MENA-land har vist seg å være en katastrofe for Sverige. Dette er land som med sin islamistiske patriarkalske æres- og klankultur ikke er forenlig med den vestlige verdens verdier og levesett.

Men jeg forstår det er vanskelig å innrømme dette da man er uhyre redd for å fremstå som "rasist". Da er det mye lettere å skylde på (de hvite) svenskene.

Ingen vestlige land har noensinne satt i gang et eksperiment som Sverige har gjort. Ved årsskiftet 2021/22 hadde 34% av Sveriges befolkning utenlandsk bakgrunn. Andelen personer født i utlandet har doblet seg siden 2002. Utviklingen forventes å fortsette, og etniske svensker vil da være i mindretall innen x antall år (30-40?).

Vi er mange som har advart mot dette i årevis, og blitt latterliggjort og kalt både det ene og andre fordi vi har snakket om svenske tilstander. Og nå er det for sent. Har vanskelig for å se hvordan svenskene skal klare å rydde opp i dette (så lenge de ikke innfører innvandringsstopp og utviser alle som bryter loven, men det kommer ikke til å skje). 

  

Anonymkode: 21d42...b7c

Stopp nå med denne rasismen! Vi vet alle at selv om ikke-vestlige innvandrere står for over 90% av overfallsvoldtekter og skyteepisoder og knivstikkinger på åpen gate, så er vi like på innsiden. 

Et flerkulturelt samfunn satt sammen av forskjellige verdier og religioner er selvfølgelig bare nødt til å gå bra. 

Det at en flott ungdomsgjeng ropte "hore" etter meg en gang i tiden, er bare en misforståelse fra min side. Disse stakkarene vet ikke hva de gjør og det er selvfølgelig min egen feil som valgte å gå med skjørt på byen den gang. 

Vi skal respektere deres livssyn og især kvinnesyn! For vi er vel ikke en gjeng med rasister? Nei! Nei! Nei! 

Anonymkode: 1edd1...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Kashmir skrev (På 15.6.2023 den 21.28):

Nei, jeg tror ikke jeg ignorerer. Jeg ser bare at en sak har flere sider. 


https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/i-virkeligheten-er-det-klaner-som-kontrollerer-deler-av-samfunnet-ikke-den-svenske-staten/o/5-95-1361120

I virkeligheten er det klaner som kontrollerer deler av samfunnet. Ikke den svenske staten.

I Sverige finnes det nå over 50 såkalte utsatte områder hvor politiet innrømmer at de ikke lenger har full kontroll. I stedet har milits-lignende kriminelle organisasjoner overtatt maktutøvelsen.

En slik kultur har sin opprinnelse fra samfunn hvor det er familieklanene som bestemmer i samfunnet, ikke staten. Det betyr ikke at man tillater lovløshet, men at det er klanen, ikke sentralmyndighetene som skal stå for maktutøvelsen.

Dette skjer også i Sverige.

Denne forakten for staten og for det demokratiske samfunnets maktapparat, politiet, får også andre utslag.

Man har heller ingen respekt for det svenske velferdssamfunnet og fordelingssystemet der rike betaler mer skatt for å utjevne inntektsforskjellene. Velferdskriminaliteten er omfattende, og myndighetene regner med at samfunnet kan bli snytt for opp mot 27 milliarder svenske kroner i året.

Skattepenger som for en stor del går rett i lommene til de kriminelle organisasjonene.

Et annet utslag av klansamfunnets maktutøvelse i de innvandrertette og utsatte områdene i Sverige er kontrollen med kvinner. Forskeren Astrid Schlytter regner med at hver tredje unge kvinne med utenlandsk bakgrunn lever under æresrelatert normer.

Det er klankulturen og dens alternative maktstrukturer som ligger i bunnen av den utviklingen vi nå ser i Sverige, hvor volden har eksplodert – bokstavelig talt.

Sverige har åpenbart ikke hatt en bærekraftig innvandring, antallet nyankomne fra land med æres- og klan-kultur har vært for stort. Må vi nå innse at antallet også kan komme til å bli et lignende problem i Norge?

Anonymkode: 21d42...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (På 15.6.2023 den 15.37):

Kukturell rasisme er å hetse andre for religiøs tro, klesplagg og livsstil. 

Jeg vet ikke hva de har gjort feil i Sverige, men en av venninnene mine som har bodd i Gøteborg i 20 år, mener at de ikke var forberedt nok på hva det kreves når det kommer mange innflyttere fra andre land. 

Svensk sammenbrudd har vært en varslet katastrofe. Norge må ikke kopiere den svenske berøringsangsten.

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/RGewbr/svensk-sammenbrudd-har-vaert-en-varslet-katastrofe

Situasjonen synes ute av kontroll. Samtidig har det vært adskillige varsler før voldsspiralen tok overhånd. Utsatte boområder, sosial segregering, utenforskap samt volds- og gjengproblemer har lenge ulmet i svensk bevissthet.

Men i likhet med de fleste temaer som kan relateres til innvandring, har vegringen mot å diskutere og – enda viktigere – håndtere problemene vært markant. Omfanget og sammensetningen av innvandringen (høyt antall lavt kvalifiserte) hadde i mange år vært temaer det ikke var legitimt å snakke om i svensk offentlighet.

Det som flere av oss etter hvert har kalt «absorberingskapasiteten», er helt sentralt. Særlig for land som de nordiske, som har et velordnet arbeidsliv og en sjenerøs, omfordelende velferdsstat der innvandrere har tilgang til inntektssikring fra dag én. Når tilstrømningstakten blir høy, svekkes inkluderingsevnen, både økonomisk, sosialt og politisk. 

Anonymkode: 21d42...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...