Gå til innhold

Kan man sende dagboknotater på e-post til behandler? 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Glitter skrev (4 minutter siden):

Hvis det er avtalt så selvsagt. 

Min behandler fikk i fjor lese hele min fysiske dagbok. Det hjalp henne til å ta en avgjørelse mtp en diagnose. :)

Hvilken diagnoser kom hun fram til?

Men ja høres lurt ut å sende det til behandler. Hvis det er avtalt. Er ofte enklere skrive vanskelige ting ned på papir. Det er iallfall min erfaring

Endret av Roseme
Roseme skrev (10 minutter siden):

Hvilken diagnoser kom hun fram til?

Men ja høres lurt ut å sende det til behandler. Hvis det er avtalt. Er ofte enklere skrive vanskelige ting ned på papir. Det er iallfall min erfaring

Jeg hadde emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, Asperger og rusavhengighet fra før av. Dagboken bekreftet mistanke om bipolar type 2. Hadde også vært hypoman under innleggelser tidligere da. 

Endret av Glitter
Glitter skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, Asperger og rusavhengighet fra før av. Dagboken bekreftet mistanke om bipolar type 2. 

Så bra du fikk riktige diagnoser. Bedre sent enn aldri selv om det selvfølgelig hadde vært best om de fant ut av det med bipolar tidligere

Roseme skrev (8 minutter siden):

Så bra du fikk riktige diagnoser. Bedre sent enn aldri selv om det selvfølgelig hadde vært best om de fant ut av det med bipolar tidligere

Så absolutt. Det tok mange år. @kupton mente jeg kunne ha det i desember 2019, etter 4 mnd på dette forumet. Min behandler gav meg diagnosen januar 2022, 4,5 år etter hun ble min behandler..Hun så seg blind på min borderline. Men nå er min bipolar godt medisinert og jeg er betydelig mindre plaget med det. :)

Endret av Glitter

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Hvis det er avtalt så selvsagt. 

Min behandler fikk i fjor lese hele min fysiske dagbok. Det hjalp henne til å ta en avgjørelse mtp en diagnose. :)

Så bra at det var til hjelp. Jeg har tro på at tekstene mine kan gi behandler mer innsikt i meg, jeg har det mye lettere for å uttrykke meg skriftlig enn muntlig. 

Anonymkode: b2da5...156

AnonymBruker
stjernestøv skrev (10 minutter siden):

Jeg sender meldinger til sykepleieren ofte, er ikke alltid han svarer. Har det vel travelt men han har sagt det er greit, men etter i morgen har han ferie. Kan jo ikke sende meldinger da 😮 

Jeg har ikke nummeret til behandler, vet ikke om behandlere på poliklinikken har mobiltelefoner som jobbtelefon?

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke nummeret til behandler, vet ikke om behandlere på poliklinikken har mobiltelefoner som jobbtelefon?

En av mine behandlere på dps hadde mobil og da sendte vi meldinger til hverandre og snakket i den, hadde kontakt med dps her mens jeg bodde en annen plass en stund. Sykepleieren er i fact og der har de jobb mobiler, psykiateren og har det. 

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Så absolutt. Det tok mange år. @kupton mente jeg kunne ha det i desember 2019, etter 4 mnd på dette forumet. Min behandler gav meg diagnosen januar 2022, 4,5 år etter hun ble min behandler..Hun så seg blind på min borderline. Men nå er min bipolar godt medisinert og jeg er betydelig mindre plaget med det. :)

Det er jo fint, men samtidig ruser du deg jo mye mer enn tidligere?

Anonymkode: 01619...9d6

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan man sende dagboknotater på e-post til behandler? 

Om man avtaler det med behandler på forhånd naturligvis.

Noen behandlere er villig til å lese dagboksnotater, mens andre vil si at dersom du vil formidle det som står i dagboken, så kan du lese det høyt for behandler i timene. Diskuter med behandleren din hvordan vedkommende tenker om dette. 

Anonymkode: 01619...9d6

FjellOgDalar

Behandlere har litt ulikt syn på hva som er innafor å sende på mail. Hovedregelen r at man ikke har lov til å sende sensitiv informasjon på mail. Noen ser at dersom en pasient  profitterer på å uttrykke seg skriftlig, ser de litt igjennom fingrene - innen rimelige grenser. Noen steder bruker de et elektronisk, lukket system for individuell plan hvor man også kan sende meldinger til de kontaktene man har. Det er ansett som tryggere å sende mer sensitiv informasjon der, så det er et meget godt alternativ.

Annonse

AnonymBruker

Dette ble avklares iallfall. Tenk på den ekstra arbeidsmengden du påfører behandler ved å se for deg at vedkommende skal lese og forholde seg til dine dagboknotat i tillegg til vanlige timer. Det bør være en avtalt prosedyre helst på behandlers premisser og forslag. Mener jeg.

Anonymkode: 97f57...46b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...