Gå til innhold

Kan mennesker kun ha kontakt med dyr uten å bli syke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Everybody skrev (13 minutter siden):

Kan man f.eks kun ha kontakt med hunden sin og ingen andre mennesker over år uten å bli psykisk syk?

For et barnslig spørsmål! Hva tror du selv???

Anonymkode: cea23...623

Jeg vet ikke helt. Jeg tror vi må ha et minimum kontakt med andre for å ikke bli psyke. Og selv om man er aldri så introvert og selvstendig og uavhengig, så er det litt rart hvis en person velger å bo sånn i utgangspunktet. Men jeg tror muligens at den personen likevel kan være like tilfreds som mange andre selv om hen ville blitt preget av aleneheten. Eller... 🙃 er litt ambilavent her.

Endret av Kashmir
Everybody skrev (4 minutter siden):

Når man har kontakt med dyr så sosialiserer man på en måte da også. Men man kan ikke sosialisere på samme måte som med mennesker. Har hørt noen si at man ikke blir gal av å bare være med dyr.

Dyr gir deg jo ikke tilbakemeldinger som det mennesker gjør, så det blir kanskje litt vanskelig på enkelte områder som med selvinnsikt osv. Men på en annen  side så trenger jo ikke folk rundt alltid gi så nyttige tilbakemeldinger heller. 

Jeg vet en som har bodd alene ganske avsides i mange år. Ham har kontakt med naboer iblant, og er på butikken osv..Men han får helt panikk om noen kommer hjem til ham. Ham liker ikke å ha mennesker innpå seg, så han har en hund som har blitt like skeptisk, så den holder uvedkommende unna. Han fyren har en datter som besøker ham ca en gang i året, men da må hunden være ute i hundegård fordi den er "folkevond"  Men jeg tror alle har det bra egentlig. 

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan man bli syk av å aldri ha kontakt med andre, selv ikke dyr, over mange år , bortsett fra sin gamle mor? Kan det gjør autismen verre?

Anonymkode: b9eb3...d9b

Du har jo kontakt med din mor noe som er mye bedre enn ingenting. Hvis man er helt isolert over lenger tid tror jeg man blir syk til slutt.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor i helvete banner du så jævlig? Faen altså, banning liker jeg ikke!

Anonymkode: c3b29...f82

Hvorfor i helvete mener du at spørsmålet er barnslig. Gi faen å snakk på en sånn måte. Hvis du ikke kan si noe positivt så drit i å si noe.

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Du har jo kontakt med din mor noe som er mye bedre enn ingenting. Hvis man er helt isolert over lenger tid tror jeg man blir syk til slutt.

Men gamle mødre lever ikke evig. Fremtiden ser dyster ut.  Planlegger en verdig avslutning på det hele.

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Hvorfor i helvete mener du at spørsmålet er barnslig. Gi faen å snakk på en sånn måte. Hvis du ikke kan si noe positivt så drit i å si noe.

Jeg tuller jo med deg. Skjønte du ikke ironien? Jeg banner som er helvete selv samtidig som jeg kritiserer deg for å banne! 😂

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men gamle mødre lever ikke evig. Fremtiden ser dyster ut.  Planlegger en verdig avslutning på det hele.

Det er mange ensomme eldre. Noen ser seg nødt til å betale for besøk, noe jeg lagde en tråd om på åpent forum.

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tuller jo med deg. Skjønte du ikke ironien? Jeg banner som er helvete selv samtidig som jeg kritiserer deg for å banne! 😂

Ja, jeg skjønte det. Men skjønner ikke hvorfor du mente spørsmålet var barnslig.

Endret av Everybody

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...