Gå til innhold

Kupton - hvorfor følger du ikke alltid (faktisk sjeldent) opp spørsmål du selv stiller til andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har sett og også erfart selv at du kan stille spørsmål i tråder til folk som svar på ting vi spør om. Men når vi da svarer så følger du ikke opp? Hvorfor? 

Anonymkode: 6529c...412

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har sett og også erfart selv at du kan stille spørsmål i tråder til folk som svar på ting vi spør om. Men når vi da svarer så følger du ikke opp? Hvorfor? 

Han bruker av sin fritid her. Du forventer for mye, mannen har et liv utenfor DOL.

Anonymkode: 6d765...cd1

Det er en slags rollemix her som det tar litt tid å førstå. Kupton er psykiater og har jobbet her på forumet som det, med å svare og forklare brukere.

Nå har han ikke den jobben lengre, men velger å likevel ha den rollen. Samtidig som han kommer med meninger og ytringer om andre tema, som Woke og noe Konspitemaer. Han sier hva han mener, stiller spørsmål, men går ikke inn i noen debatt eller følger opp. 

Det blir litt merkelig, og jeg forsto ikke veldig mye av dette i lang tid her, og hvem Kupton var, og hvorfor flere spurte akkurat ham her. Men etter en kommentar klarte jeg å skjønne greia, og litt mer da jeg leste litt bakover i forumet.

Tror rett og slett vi får ta brukere som de er her, men det er jo helt ok å gå i diskusjon, være kritisk eller stille spørsmål da. Var ikke meningen å svare for noen, men dette gjorde jo meg noe forvirret også. 

Det har to årsaker:

1. Noen ganger er jeg opptatt med andre saker. F.eks. nå er jeg leder for et stort NM-arrangement i NM-veka.

2. En av de viktigste intervensjoner en behandler kan gjøre er å stille et spørsmål som får pasienten til å undres/tenke etter. Det viktige er ikke at pasienten svarer behandler, men at pasienten svarer seg selv.

AnonymBruker
kupton skrev (56 minutter siden):

Det har to årsaker:

1. Noen ganger er jeg opptatt med andre saker. F.eks. nå er jeg leder for et stort NM-arrangement i NM-veka.

2. En av de viktigste intervensjoner en behandler kan gjøre er å stille et spørsmål som får pasienten til å undres/tenke etter. Det viktige er ikke at pasienten svarer behandler, men at pasienten svarer seg selv.

Ok, så da forventer du ikke svar når du spør om noe? Greit å vite til en annen gang. 

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (4 timer siden):

Det har to årsaker:

Behandler du pasienter på dol?

Anonymkode: 53ab9...1a0

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Behandler du pasienter på dol?

Hva er behandling?

Jeg prøver å komme med noen innspill som kan hjelpe folk. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ok, så da forventer du ikke svar når du spør om noe? Greit å vite til en annen gang. 

En annen fortolkning vil være at i de tilfellene hvor et svar ikke følges opp, så kan det allikevel ha vært nyttig for noen å ha reflektert og skrevet dette svaret. 

AnonymBruker

Må bare si at jeg finner dte ganske hårreisende at man på sett og vis "forventer" svar fra andre. Folk får svare eller la vær, og så får trådstartere være nøjd med det.

Anonymkode: 67d27...7c2

AnonymBruker
frosken skrev (3 minutter siden):

En annen fortolkning vil være at i de tilfellene hvor et svar ikke følges opp, så kan det allikevel ha vært nyttig for noen å ha reflektert og skrevet dette svaret. 

Jeg synes både du og kupton tar på dere behandlerroller på dol. Er dette et behandlingssted? 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg synes både du og kupton tar på dere behandlerroller på dol. Er dette et behandlingssted? 

Folk spør om råd. Jeg svarer når jeg tror at mitt svar kan være til hjelp.

Så får du synes hva du vil.

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nå syns jeg at du var litt urettferdig. Det er mange som spør Kupton om ting, og han blander seg heller ikke ofte  uten å bli spurt. Bortsett fra å kommentere enkelte ting en sjelden gang. Det er jo ok, og tildels underholdende også. 

Men det er jo faktisk både snilt og nyttig at han svarer folk da! 

Frosken vet jeg ikke noe om...

Endret av Kashmir

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg oppfatter spørsmålene fra Kupton mer retoriske; som spørsmål man bør stille seg selv.

AnonymBruker
Ekstra skrev (36 minutter siden):

Jeg oppfatter spørsmålene fra Kupton mer retoriske; som spørsmål man bør stille seg selv.

Da leser du nok ikke mye her. Typisk kan være:

Kupton: -Det er umulig å svare deg når du ikke nevner diagnose eller medisiner du bruker.

Så svarer man på det, og får null svar tilbake. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er en hårreisende holdning. Nei, det er ingen som tar på seg behandlerrolle.

Folk må ta ansvar selv for hva de skriver. Hvis de virkelig trenger hjelp, så er ikke internett rett sted å gå uansett.

AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 23.43):

Typisk kan være:

Kupton: -Det er umulig å svare deg når du ikke nevner diagnose eller medisiner du bruker.

Så svarer man på det, og får null svar tilbake. 

Slik skal det ikke være, og slik ønsker jeg ikke å fremstå. Jeg beklager.

Men praktisk: Nevn meg gjerne med @ og nick i det nye svaret. Da er det lettere å få det med seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...