Gå til innhold

"Takler" ikke voksenlivet. Føler meg fanget når jeg vil være fri - Vanskelig med forpliktelser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg syns det er så vanskelig med forpliktelser og det blir bare vanskeligere og vanskeligere. Jeg har familie, jeg har bolig, jeg har jobb. Men det eneste jeg vil nå er at alt jeg eier får plass i sekk og leie bolig - alene. Uten noen forpliktelser eller krav og vekk fra samfunnet.

Hvorfor er det slik? Redd for at jeg kommer til å rømme snart.

Anonymkode: 70bec...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vendi

"Rømmetanker" eller "rømmeønsker" tror jeg er vanlig for noen når livet føles uutholdelig. Kanskje trenger du en sykmelding på kort sikt og litt avlastning hjemme på lengre sikt? Husarbeid kan man jo i noe grad sette bort, f.eks vasking. Hjelp med barna kan du kanskje avtale med familie og venner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg syns det er så vanskelig med forpliktelser og det blir bare vanskeligere og vanskeligere. Jeg har familie, jeg har bolig, jeg har jobb. Men det eneste jeg vil nå er at alt jeg eier får plass i sekk og leie bolig - alene. Uten noen forpliktelser eller krav og vekk fra samfunnet.

Hvorfor er det slik? Redd for at jeg kommer til å rømme snart.

Høres vondt ut. Har du tenkt gjennom scenariene, hva skjer når du har flyktet. Hvordan ønsker du leve, har du gjort tankene konkret (inne i hodet). Spør fordi det i blant kan være nyttig å tenke gjennom drømmene sine inne i seg, i blant faller de fra hverandre på veien

Anonymkode: 59f8f...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Høres vondt ut. Har du tenkt gjennom scenariene, hva skjer når du har flyktet. Hvordan ønsker du leve, har du gjort tankene konkret (inne i hodet). Spør fordi det i blant kan være nyttig å tenke gjennom drømmene sine inne i seg, i blant faller de fra hverandre på veien

Anonymkode: 59f8f...d65

Ja, endel. Lever et rikt indre liv. Vært sånn lenge. Med periodevis store forskjeller i stemningsleie. Skal utredes for bipolar. Men forstår ikke hvorfor jeg syns økonomi, jobb, forhold og familie og samfunn er vanskelig. Vil være fri som fuglen og ikke ha forpliktelser. Blir stresset og fengslet av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner til det der. Var slik i to år. Nå kan jeg puste samtidig som jeg har (delt) ansvar for barna. 

Hvor lenge har det vært slik for deg? Hvis du er noe ustabil, uansett om det er bipolar eller annet,så kan det være vanskelig å kjenne tilknytning i en periode. 

Hvordan kan du få pusterommet du trenger uten å kaste alt over bord? Kan du avtale å reise bort en stund og avtale med partner? Vanskelig å føle seg sånn fanget. 

Anonymkode: d7ac0...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...