Gå til innhold

Er jeg psykotisk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• GammelLurker

14

• AnonymBruker

8

• Kashmir-

6

• Everybody

5

GammelLurker skrev (9 minutter siden):

Grunnen til at jeg blir straffet er fordi jeg har begått selvmord. Jeg er død men samtidig lever.

Ingen blir dømt til tvungen psykisk forvaring ved å begå selvmord. Jeg skjønner at du er død, men hvor tenker du at du burde være? 

Annonse

GammelLurker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Ok. Men for å være ærlig så tenker jeg at så lenge du er død så er du kanskje på rett plass? Er det bedre å være død i fengselet, og hvorfor? 

Fordi jeg har begått en alvorlig forbrytelse, og jeg sverger på at jeg ikke var psykotisk.

GammelLurker
Kashmir skrev (4 minutter siden):

Men må man være psykotisk for å bli dømt til tvungen psykisk helsevern? Og hvorfor mente de i såfall at du var det? 

Det at noen sakkyndige konkluderer med noe er ikke absolutt sannhet. De jobber utfra teorier og deres kompetanse som fagfolk. Men likevel er det bare meg som vet hva som egentlig skjedde, og dermed vet kun jeg sannheten.

Endret av GammelLurker
GammelLurker skrev (2 minutter siden):

Det at noen sakkyndige konkluderer med noe er ikke absolutt sannhet. De jobber utfra teorier og deres kompetanse som fagfolk. Men likevel er det bare meg som vet hva som egentlig skjedde, og dermed vet kun jeg sannheten.

Javel. Jeg vet bare ikke hvorfor det er bedre å være død i fengsel.

GammelLurker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Javel. Jeg vet bare ikke hvorfor det er bedre å være død i fengsel.

Du forstår ikke. Det handler ikke om meg, og om hvorvidt det er bedre å være i fengsel som død eller ikke. Det handler om at jeg ønsker å dømmes riktig - uavhengig av om jeg er død eller ikke - fordi det er det korrekte. Jeg var ikke psykotisk da jeg begikk de forbrytelsene jeg begikk. Og jeg er heller ikke psykotisk. Jeg er bare død.

Annonse

AnonymBruker
GammelLurker skrev (1 minutt siden):

Du forstår ikke. Det handler ikke om meg, og om hvorvidt det er bedre å være i fengsel som død eller ikke. Det handler om at jeg ønsker å dømmes riktig - uavhengig av om jeg er død eller ikke - fordi det er det korrekte. Jeg var ikke psykotisk da jeg begikk de forbrytelsene jeg begikk. Og jeg er heller ikke psykotisk. Jeg er bare død.

Men hvordan klarer en død å kommunisere med levende mennesker på et forum som dette? Du vet innerst inne at du bare tuller. 

Anonymkode: b6b99...80d

Gjest Cybele
GammelLurker skrev (1 minutt siden):

Skjønner tankerekkene dine. Det er sikkert frustrerende for deg at andre mener du var feil når du selv opplever å ha rett. Jeg tenker som Kashmir at det nok er mer behagelig utenfor fengsel. Husk at det er rettsvesenet som skal dømme og straffe etter sine begrensninger og sin kunnskap. I din sak har de konkludert med at du ikke skal være i fengsel. Selv om du mener de har tatt feil av hva som hendte så har de gjort sin konklusjon og den kan du forholde deg til og leve etter. De mener at du ikke skal være i fengsel og de er utdannet til å vurdere hva som er rett og feil. Pust ut og legg dette med fengsel bak deg om du får til. 

Det er ikke sikkert at han vet innerst inne at han tuller. Uriktige opplysninger må som oftest medisineres bort. Det kan også ta mange år før de går bort med riktig medisinering. Og det er vel bedre å være på psykiatrisk med internett enn i fengselet?

GammelLurker skrev (5 minutter siden):

Ja, og det blir litt selvmotsigende i mitt syn. At selv om du har tatt selvmord og er død, så bryr du deg om hvorfor og hvordan du ble dømt. I mitt hode er du da ikke så død egentlig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...