Gå til innhold

Dagens Musikk: Hva lytter du til?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En liten historie fra mitt liv:

Da jeg var ti år gammel fikk jeg i gave av mine foreldre en kassettspiller. Den hadde radio og plass til to kassetter. De som vokste opp før YouTube/Spotify forstår hvor mye dette betydde for et barn. Det ga meg frihet både til å høre på musikk på mitt rom når jeg ville, og å kunne ta opp musikken jeg ville.

Sammen med gaven kom en tom kassett. Jeg satte på radioen og tok opp den første sang som kom på. Det viste seg å være denne. Nå i ettertid ser jeg jo mer hva denne sangen handler om, men den har vært et del av min barndom siden jeg var ti år gammel.

Endret av Vhanja
Vhanja skrev (14 minutter siden):

En liten historie fra mitt liv:

Da jeg var ti år gammel fikk jeg i gave av mine foreldre en kassettspiller. Den hadde radio og plass til to kassetter. De som vokste opp før YouTube/Spotify forstår hvor mye dette betydde for et barn. Det ga meg frihet både til å høre på musikk på mitt rom når jeg ville, og å kunne ta opp musikken jeg ville.

Sammen med gaven kom en tom kassett. Jeg satte på radioen og tok opp den første sang som kom på. Det viste seg å være denne. Nå i ettertid ser jeg jo mer hva denne sangen handler om, men den har vært et del av min barndom siden jeg var ti år gammel.

Takk for deling! Elsker sånt. En får et inntrykk av folk her, og så kommer sånne perler 🙂 Jeg skjønner hvor du var da du var 10 år ❤ og det er smått geniale artister og musikk! 

Kashmir skrev (8 minutter siden):

Takk for deling! Elsker sånt. En får et inntrykk av folk her, og så kommer sånne perler 🙂 Jeg skjønner hvor du var da du var 10 år ❤ og det er smått geniale artister og musikk! 

Veldig kjekk tilbakemelding! :D 

Ja, jeg synes denne sangen grenser over til å nesten bli avant-garde. Dem bryter med alle vanlige konvensjoner på 80-tallet (Tekst-Refreng-Tekst-Refreng-Solo-Refreng osv...) og leker med kjønnsidentiet (og ulike psykolgiske diagnoser).

Jeg elsker sangen ikke bare pga dens nostalgi, men fordi det faktisk fortsatt er en veldig bra sang, litt forutt for sin tid.

Endret av Vhanja

Annonse

Vhanja skrev (3 minutter siden):

Veldig kjekk tilbakemelding! :D 

Ja, jeg synes denne sangen grenser over til å nesten bli avant-garde. Dem bryter med alle vanlige konvensjoner på 80-tallet (Tekst-Refreng-Tekst-Refreng-Solo-Refreng osv...) og leker med kjønnsidentiet (og ulike psykolgiske diagnoser).

Jeg elsker sangen ikke bare pga dens nostalgi, men fordi det faktisk fortsatt er en veldig bra sang, litt forutt for sin tid.

Jeg er enig. Jeg lar det du skriver stå uten øvrig kommentar. Du har rett. 

Hva skjedde med dem? 

Vhanja skrev (3 minutter siden):

Ingenting dramatisk, de bare faset ut etterhvert. :) 

Åh. Okay. Men  de leverte da de var en duo. 

Likte den geniale siden av 80- tallsmusukken. Jeg er ingen ekspert da. Men har hørt en del. 

Likte du Grace Jones også? 

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (4 minutter siden):

Likte den geniale siden av 80- tallsmusukken. Jeg er ingen ekspert da. Men har hørt en del. 

Har bare hørt om henne, har ikke noe spesielt forhold til henne som musiker. Men vet hun var stor i sin tid.

Kashmir skrev (8 timer siden):

Grace Jones var jo en legende! Jeg har ikke noe forhold til musikken hennes, men husker at jeg likte "Victor should have been a jazz musician". :D 

Lillemus skrev (3 timer siden):

Grace Jones var jo en legende! Jeg har ikke noe forhold til musikken hennes, men husker at jeg likte "Victor should have been a jazz musician". :D 

Jeg visste ikke noe om henne før en bekjent spilte en sang jeg likte. Så jeg fant henne på you tube, så flere videoer og også intervju. Ja, hun er helt rå! For ei dame! Forut for sin tid mildt sagt. 

Annonse

Kashmir skrev (16 minutter siden):

Jeg visste ikke noe om henne før en bekjent spilte en sang jeg likte. Så jeg fant henne på you tube, så flere videoer og også intervju. Ja, hun er helt rå! For ei dame! Forut for sin tid mildt sagt. 

Du vet at hun spilte i James Bond, "Med døden i sikte" i 1985?

Måtte høre "Victor should have been a jazz musician" to ganger i dag tidlig! Den er fiiiin altså!

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Du vet at hun spilte i James Bond, "Med døden i sikte" i 1985?

Måtte høre "Victor should have been a jazz musician" to ganger i dag tidlig! Den er fiiiin altså!

Ja, fikk med meg det. Hun er så utrolig spesiell! Vakker som fy, og tøff som få. Nå skal jeg sjekke ut den sangen! 😄

Lillemus skrev (7 minutter siden):

Gjør det - få høre hva du synes da! :D 

Helt amazing! Det som slår meg også er den fløyelsstemmen. Hun er så tøff og ser også sånn ut, og så synger hun så mykt og følsomt. Sangen  minner litt om den jeg falt for : i've seen this face before. 

Nå er den på spillelisten. Helt nydelig. Og jeg elsker den sounden også! 

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Helt amazing! Det som slår meg også er den fløyelsstemmen. Hun er så tøff og ser også sånn ut, og så synger hun så mykt og følsomt. Sangen  minner litt om den jeg falt for : i've seen this face before. 

Nå er den på spillelisten. Helt nydelig. Og jeg elsker den sounden også! 

Så gøy at du likte den så godt! Ja, jeg ble sendt rett tilbake til ungdomstiden på 80-tallet da jeg hørte den i dag tidlig og den går på repeat i hodet mitt nå! :D❤️ Må høre den i bilen på vei hjem fra jobb igjen tror jeg.

Anbefaler å høre hele (Selve syngingen begynner ikke før over 2 min inn i sangen).

Første verset treffer meg spesielt.

"You taught me the courage of stars before you left
How light carries on endlessly, even after death
With shortness of breath
You explained the infinite
And how rare and beautiful it is to even exist"

• 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...