Gå til innhold

Flere bipolare med plutselig elendig selvbilde?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Uten at du føler deg deprimert.

Jeg får i blant en periode med veldig økt angst, og helt elendig selvbilde og selvtillit. Vet ikke om det er knyttet til bipolariteten. Føler meg mer trist enn vanlig, men ikke deprimert. Føler meg så underlegen, uverdig, stygg, tjukk, dum osv, at bare det å gå ut er fryktelig vanskelig. Fler som har det sånn 😢

Anonymkode: 11eab...69c

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Uten at du føler deg deprimert.

Jeg får i blant en periode med veldig økt angst, og helt elendig selvbilde og selvtillit. Vet ikke om det er knyttet til bipolariteten. Føler meg mer trist enn vanlig, men ikke deprimert. Føler meg så underlegen, uverdig, stygg, tjukk, dum osv, at bare det å gå ut er fryktelig vanskelig. Fler som har det sånn 😢

Anonymkode: 11eab...69c

Tror forresten at du forsøker å etterligne meg. Hvorfor? 

Anonymkode: c5c50...629

Annonse

Everybody skrev (9 minutter siden):

Kan OCD og schizofreni også gjøre at man får dårlig selvbilde?

Man kan jo både ha dårlig selvbilde OG ha disse diagnosene. Det må ikke ha en sammenheng. Men det kan selvfølgelig ha det for alt jeg vet. 

AnonymBruker

Har også brått et dårligere selvbilde under depresjon, men føler meg vel generelt mindreverdig hele tiden. Ser at hensyn andre tar til seg selv er helt uaktuelle for meg. Føler at alt jeg gjør som handler om at det er noe jeg vil eller som er bra for meg, men uten å være særlig til fordel for andre, skaper mye skyldfølelse. Jeg kan ikke gjøre større ting som vil koste noe, tidsmessig eller økonomisk, med mindre det kommer andre til gode også. Jeg kan heller ikke lage middag kun til meg selv og lignende. Føles helt psychol ut å gjøre og er ikke trivelig i det hele tatt. Reaksjoner på å bli dårlig behandlet: i noen perioder tar jeg det som en selvfølge at folk er frekke mot meg, og at jeg ikke kan ha samme krav til høflighet som andre. I andre perioder slår jeg hardt ned på de minste signaler om respektløshet. Akkurat nå vil jeg nok være ganske konfronterende og aggressiv i reaksjonen, selv om selvbildet ikke egentlig er bedre enn ellers... Lurer på om det dårlige selvbildet og depresjon også henger sammen med mistro til folk... bare antar. 

Anonymkode: e2bb4...957

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...