Gå til innhold

Etter gallesteinsanfall.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Men de operer jo den vekk på mange? 

Gallefunksjonen er der fortsatt. Det kan påvirke fordøyelse og avføring at gallen tømmes rett i tarmen. 

Det er mye saklig info om dette på nettet. https://www.lommelegen.no/mage-og-tarm/gallestein/artikkel/hva-er-gallestein/68999443

stjernestøv
laban skrev (8 minutter siden):

Gallefunksjonen er der fortsatt. Det kan påvirke fordøyelse og avføring at gallen tømmes rett i tarmen. 

Det er mye saklig info om dette på nettet. https://www.lommelegen.no/mage-og-tarm/gallestein/artikkel/hva-er-gallestein/68999443

Akk ja...

stjernestøv skrev (1 time siden):

Men de operer jo den vekk på mange? 

Ja, altså, hvis man har skikkelige anfall ofte, vil det jo være bedre å fjerne den. Er uansett bedre med løs mage/å måtte passe litt på hva man spiser enn å ha de anfallene hver uke

stjernestøv
Duvall skrev (9 minutter siden):

Ja, altså, hvis man har skikkelige anfall ofte, vil det jo være bedre å fjerne den. Er uansett bedre med løs mage/å måtte passe litt på hva man spiser enn å ha de anfallene hver uke

Ok. Ja det er vel det. Og de som er operert mener det er verdt det? 

Bøtteknotten

For meg var det en skikkelig redning! Det kirurgen sa til meg var at galleblæra ikke var så veldig viktig egentlig, funksjonen klarer kroppen nesten alltid å opprettholde fint. 

Nå fikk ikke jeg noen problemer etterpå over hodet, men OM jeg skulle fått så skal det virkelig mye til at det skulle vært verre enn alle disse anfallene og dermed ikke verdt det. Så jeg hadde valgt det uansett.. Søvnløse netter mange netter i mnd, utslitt dagen etterpå, enormt med ubehag, oppkast, redselen for å bli dårlig hver gang jeg spiste, kjenne antydninger et par timer før «det verste» slik at jeg heldigvis kom meg hjem først - men mye jeg måtte avlyse. Selv når jeg fikk sterke smertestillende (Tramadol kombinert med voltaren stikkpille) som tok nesten alt og muliggjorde søvn, så var jeg fortsatt helt utslitt dagen etterpå. Mer enn rene smerter som hadde innvirkning altså. Jeg gikk slik i over 4 år…det tok helt knekken på meg. 

Så bivirkningene skulle jammen vært heftige for å være verre. Etter operasjonen merker jeg ingenting, og kan spise alt. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...