Gå til innhold

Vanlig i en bedringsprosess fra depresjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Håper noen har kloke ord til meg 🤞

Har hatt en depresjon over litt tid, halvannet år kanskje. Ble gradvis verre (på grensa mellom moderat og alvorlig sa DPS) men for 4 mnd ca kom jeg til en psykiater som ble et vendepunkt. Etter en tid nå med både medisiner og ukentlig samtaleterapi går det egentlig ganske greit. Har gjort det i en måned kanskje.

Så plutselig en morgen våkna jeg i et fullstendig mørke igjen 😳 helt ut av det blå..kvelden før var fin, og jeg husker vi lo godt av noe før vi sovna. Det ble en dag fullstendig i kjelleren, neste dag lite hakk bedre, og så i dag er ting greit igjen 🤷‍♀️

Har ikke flere timer før over sommeren, så kan ikke spørre han om de to tingene jeg lurer på.

- Er det her vanlig? Lyn fra klar himmel, og så kort varighet?

- Hva er lurt å gjøre på slike dager om det skjer igjen? Nå ble jeg helt overrumpla av flodbølga, og gjorde veldig lite.  Bare «ri den av» på et vis, helt minimum. Er det greit/smart? Eller bør jeg prøve å tvinge meg til å gjøre mer slike eventuelle dager? I dag når ting er mye greiere, så kan jeg gjøre ganske mye uten at det koster meg så enormt - og er til og med litt optimistisk mtp sommeren. Det er «normalen» for tiden, heldigvis. Men er jo livredd for å ødelegge noe og skli ned igjen..

Anonymkode: a2a62...807

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...