Gå til innhold

Tanker om å skade meg selv så alvorlig som mulig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Først av alt vil jeg si at jeg ikke skader meg, det er "bare" tanker og trang.

Jeg kan få tanker om rare/dumme/ufølsomme/stygge/osv ting jeg har sagt og gjort også får jeg en trang til å straffe meg selv. Har da et ønske om å skade meg så alvorlig som det går ann (uten å dø av det). 

Jeg sliter litt med selvskading fra før, men bare med metoder som ikke synes (dvs ikke alvorlig). 

Er det noe man kan gjøre for å klare å snu tankene?

Anonymkode: e4e71...010

Fortsetter under...

Ta det fra en som har veldig store, stygge og dype arr samt nerveskader: På sikt er det ikke verdt det. Jeg har sluttet å skade meg sånn, men kan få trang til det likevel. Da tenker jeg på skammen jeg alltid føler på sykehuset når jeg møter de samme legene som skal operere meg. Det er nok til at jeg klarer å holde meg unna.

Så jeg tror du må tenke på de negative konsekvensene som kommer av slik selvskading. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg kan få tanker om rare/dumme/ufølsomme/stygge/osv ting jeg har sagt og gjort også får jeg en trang til å straffe meg selv. Har da et ønske om å skade meg så alvorlig som det går ann (uten å dø av det). 

Jeg sliter litt med selvskading fra før, men bare med metoder som ikke synes (dvs ikke alvorlig). 

Har du noen diagnose som kan forklare dette?

Anonymkode: 73bbf...863

AnonymBruker
Glitter skrev (5 timer siden):

Ta det fra en som har veldig store, stygge og dype arr samt nerveskader: På sikt er det ikke verdt det. Jeg har sluttet å skade meg sånn, men kan få trang til det likevel. Da tenker jeg på skammen jeg alltid føler på sykehuset når jeg møter de samme legene som skal operere meg. Det er nok til at jeg klarer å holde meg unna.

Så jeg tror du må tenke på de negative konsekvensene som kommer av slik selvskading. 

Så bra at du har sluttet skade deg selv. Jeg forsøker tenke konsekvenser, vil ikke bli merket for livet. Jeg har allerede noen risp som er synlige på ene underarmen og jeg hater meg selv for det hver gang jeg ser på dem. Jeg trodde aldri de kom til å synes, for det var bare i øverste hudlaget men tydeligvis har jeg dårlig sårtilheling eller noe for de ble ganske synlige til tross.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du noen diagnose som kan forklare dette?

Jeg vet ikke? Har bipolar type I og Gjennomgripende utviklingsforstyrrelser (en type autisme). Vet ikke om det kan forklare noe?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så bra at du har sluttet skade deg selv. Jeg forsøker tenke konsekvenser, vil ikke bli merket for livet. Jeg har allerede noen risp som er synlige på ene underarmen og jeg hater meg selv for det hver gang jeg ser på dem. Jeg trodde aldri de kom til å synes, for det var bare i øverste hudlaget men tydeligvis har jeg dårlig sårtilheling eller noe for de ble ganske synlige til tross.

Jeg vet ikke? Har bipolar type I og Gjennomgripende utviklingsforstyrrelser (en type autisme). Vet ikke om det kan forklare noe?

Vet ikke. Som regel er vi jo ganske sammensatte som individer. Selv om diagnosene ikke kan forklare alt, kan det jo være andre utfordringer som gjør at man vil skade seg. Å skade seg trenger jo ikke å være et symptom i noen diagnose. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.6.2023 den 22.15):

Bli kristen og tro på at det er en synd å skade kroppen sin med vilje

Anonymkode: f6e16...202

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...