Gå til innhold

Et økonomisk mareritt er over

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg (og min mann) har levd i et økonomisk mareritt i 10 år. For 4 år siden søkte vi hjelp. Vi har siden da betalt ut 1 350 000 kr i forbruksgjeld og levd svært minimalistisk for å betale ned gjeld. 

Følelsene har vært mange etter at vi kvittet oss med betalingsanmerkningene i sommer. Nå kan vi endelig kjøpe vår egen bolig om vi vil. Bil også.  Vi kan begynne å bygge oss opp og leve et normalt og godt liv. Vi trenger ikke bekymre oss mer. Og vi bor ikke lenger trangt og vil kveles, vi får puste. 

Jeg unner ingen et sånt økonomisk mareritt. Det er den verste uroen som finnes, og den er høyst reell. Man blir så låst, og med mindre man har noen som hjelper seg må man forbli i denne gnagende uroen lenge/mange år.  

For meg var skammen over å bli avslørt som gjeldsslaver av våre nærmeste størst. Jeg hadde feks angst hver gang det ble foreslått turer på jobb. Jeg kunne jo ikke bli med. Da vi var ute med jobben (jeg følte det var litt tvang) drakk jeg vann og valgte den billigste burgeren mens de andre koste seg med biff, øl og vin.

Til slutt ble vi så vant til denne livsstilen at vi nå har mulighet til å spare mye. Vi skal spare til egenkapital så vi kan kjøpe boligen vi leier.  

Det er så godt å være «fri» og ikke ha noen økonomiske bekymringer. For 4 år siden så jeg ingen lys i tunnelen og vile bare dø pga økonomien, jeg følte jeg hadde ødelagt livet mitt.

Anonymkode: 1df34...826

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/473563-et-%C3%B8konomisk-mareritt-er-over/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (2 minutter siden):

Jeg tror mange på dette forumet vet hvordan det er å ha dårlig råd da mange har vært syke og fått støtte fra NAV.

Det er ikke dårllg råd som har vært problemet. Jeg lever som sagt fint med det idag, vi har ikke behov for å endre livsstilen. Vi har brukt penger fra livsoppholdet vårt på gjeld for å betale ned gjelda raskere. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg (og min mann) har levd i et økonomisk mareritt i 10 år. For 4 år siden søkte vi hjelp. Vi har siden da betalt ut 1 350 000 kr i forbruksgjeld og levd svært minimalistisk for å betale ned gjeld. 

Følelsene har vært mange etter at vi kvittet oss med betalingsanmerkningene i sommer. Nå kan vi endelig kjøpe vår egen bolig om vi vil. Bil også.  Vi kan begynne å bygge oss opp og leve et normalt og godt liv. Vi trenger ikke bekymre oss mer. Og vi bor ikke lenger trangt og vil kveles, vi får puste. 

Jeg unner ingen et sånt økonomisk mareritt. Det er den verste uroen som finnes, og den er høyst reell. Man blir så låst, og med mindre man har noen som hjelper seg må man forbli i denne gnagende uroen lenge/mange år.  

For meg var skammen over å bli avslørt som gjeldsslaver av våre nærmeste størst. Jeg hadde feks angst hver gang det ble foreslått turer på jobb. Jeg kunne jo ikke bli med. Da vi var ute med jobben (jeg følte det var litt tvang) drakk jeg vann og valgte den billigste burgeren mens de andre koste seg med biff, øl og vin.

Til slutt ble vi så vant til denne livsstilen at vi nå har mulighet til å spare mye. Vi skal spare til egenkapital så vi kan kjøpe boligen vi leier.  

Det er så godt å være «fri» og ikke ha noen økonomiske bekymringer. For 4 år siden så jeg ingen lys i tunnelen og vile bare dø pga økonomien, jeg følte jeg hadde ødelagt livet mitt.

Bare sett av nok penger til alle de rådyre kravene til oppgradering av bolig som kommer som perler på en snor i de nærmeste årene. Prøv å nedbetale boligen innen 5 år, da blir det lettere. Huseiere skal straffes hardt, vi har ikke sett begynnelsen engang.

Anonymkode: 03181...4d5

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...