Gå til innhold

Hva er greia med 1 natts innleggelse på akutt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for støtten. Setter stor pris på det. Forumet trenger folk som deg❤️

Anonymkode: cbb60...8bb

Ikke overdriv nå. Jeg reagerte fordi når noen kommer med en sånn betroelse så skal man respektere det og ha empati. Ikke komme med en flåsete bemerkning med latteremoij.

Med "overdrivelse" så mente jeg at jeg ikke er overbevist om at forumet akkurat trenger meg 🙂 for å forklare det. 

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (5 minutter siden):

Hvordan tror du at han mente det? For jeg lurer på det 🙃

Jeg vet ikke hvordan han akkurat mente det. Bare at han ikke mente AB bare skulle vært død. Han bruker såpass med tid på å hjelpe oss. 

Skal jeg spekulere så tror jeg han mente det sånn wink wink; Du lever jo ennå. Men så vet jeg selv at å overleve et selvmordsforsøk er ikke det samme som å ikke ha ønsket å dø i utgangspunktet. Så der blir jeg forvirret. 

Endret av Glitter
Glitter skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke hvordan han akkurat mente det. Bare at han ikke mente AB bare skulle vært død. Han bruker såpass med tid på å hjelpe oss. 

Skal jeg spekulere så tror jeg han mente det sånn wink wink; Du lever jo ennå. Men så vet jeg selv at å overleve et selvmordsforsøk er ikke det samme som å ikke ha ønsket å dø i utgangspunktet. Så der blir jeg forvirret. 

Ja, jeg vet at han bruker såpass tid, og det gjør jo brukere veldig lojale her.  Han har mye makt her inne, og makt er ikke feil så lenge man tar ansvar og forvalter den riktig. Jeg syns han ikke forvaltet den makten riktig her, og det gikk fra galt til enda verre.. 

Når han så hvordan brukeren med rette i mitt syn reagerte, så burde han vise en ydmykhet. 

Isteden gjør han det motsatte. 

Kashmir skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg vet at han bruker såpass tid, og det gjør jo brukere veldig lojale her.  Han har mye makt her inne, og makt er ikke feil så lenge man tar ansvar og forvalter den riktig. Jeg syns han ikke forvaltet den makten riktig her, og det gikk fra galt til enda verre.. 

Når han så hvordan brukeren med rette i mitt syn reagerte, så burde han vise en ydmykhet. 

Isteden gjør han det motsatte. 

Jeg bare tenker hans intensjon kan ha blitt misforstått. Dont Know. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tydeligvis ikke nok kompetanse..

Jeg var innlagt på akuttpsykiatrisk og fortalte de som jobbet der at jeg var redd jeg kom til å ta selvmord. Selvom jeg sa dette så valgte de å skrive meg ut. Det endte med at jeg tok en overdose , måtte være to dager på somatisk. Og etter det kom jeg inn på akutt psykiatrisk igjen. Alt dette kunne vært unngått hvis de tok meg på alvor

Men du var jo ikke suicidal i og med at du ba om hjelp eller sørget for å bli funnet. Hadde du vært suicidal ville du gjort det i stillhet bare. Du ønsket jo å bli sett. 

Anonymkode: 7cfd5...c32

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men du var jo ikke suicidal i og med at du ba om hjelp eller sørget for å bli funnet. Hadde du vært suicidal ville du gjort det i stillhet bare. Du ønsket jo å bli sett. 

Farlige holdninger du har. Sånne holdninger gjør at mange som er suicidale ikke tør be om hjelp. Og sånne holdninger gjør at mange mennesker ender opp med å dø fordi de ikke blir tatt alvorlig når de ber om hjelp 

Man får beskjed om å be om hjelp, men når man ber om hjelp så er det galt også? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Farlige holdninger du har. Sånne holdninger gjør at mange som er suicidale ikke tør be om hjelp. Og sånne holdninger gjør at mange suicidale ender opp med å dø fordi de ikke blir tatt alvorlig når de ber om hjelp 

Man får beskjed om å be om hjelp, men når man ber om hjelp så er det galt også? 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Personer som er suicidale har "økt risiko" for å begå selvdrap. Å ta overdose er økt risiko. Hvorfor er dette så vanskelig å forstå? 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du er kunnskapsløs. 

AnonymBruker
Vendi skrev (1 minutt siden):

Faen altså! Hvorfor MÅ du komme med sånt tull hele tida??? 

Det er jo sant. Dersom hun virkelig ville dø av overdosen ville hun jo ikke bedt om hjelp etterpå eller sørget for å bli funnet. 

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo sant. Dersom hun virkelig ville dø av overdosen ville hun jo ikke bedt om hjelp etterpå eller sørget for å bli funnet. 

Det går an å angre, få panikk, bli redd. Selv om intensjonen først var å dø. 

kupton skrev (2 timer siden):

Det har blitt en enorm mengde nordmenn som hevder å være "suicidale". De aller fleste får best behandling ved fast og regelmessig poliklinisk behandling.

Jeg lurer på om dette er en "bivirkning" av at sengeplasser for lengre tids opphold (mer enn 2 uker) er kuttet kraftig ned, samt behandlingstid ved dps ved innføring av pakkeforløp, mens akuttpsykiatrien er bygget opp. 

Rett meg gjerne om jeg tar feil.

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Det går an å angre, få panikk, bli redd. Selv om intensjonen først var å dø. 

Men som sagt da ønsker man jo egentlig ikke å dø. 

Jeg syns det er viktig å ikke blande de som virkelig vil dø med de paraduicidale. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja og for å sitere psykiateren her ' du lever jo enda. 😀"" 

For en messed up tråd med så skumle holdninger! 

Vendi skrev (3 minutter siden):

For meg er latteremoji 😂 eller 🤣 eller 😆

En slik emoji 😀 ser jeg på som "glad". 

Okay... hm. 

Burde ikke Kupton forklart det når brukeren reagerte? 

Endret av Kashmir

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...