Gå til innhold

Hva er greia med 1 natts innleggelse på akutt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det som fort blir er at leger ser igjennom dette spillet med hyppige overdoser når pasienten hver gang ringer inn eller forteller venner osv hva de har gjort og på den måte alltid sørger for å bli funnet. Man blir ikke tatt seriøst lenger.

Jeg syns også vi burde slutte å kalle dette for selvmordsforsøk når det egentlig bare er en måte å enten selvskade på som du sier eller en måte å bli sett og få omsorg på. 

Anonymkode: 7cfd5...c32

Jeg hadde en periode hvor jeg brukte overdose som selvskading og en flukt ja. Jeg ville ikke leve, men turte ikke dø. Men et spill var det ikke. Det var dyp alvorlig smerte. 

Jeg har også ordentlige selvmordsforsøk bak meg så jeg vet forskjellen. 

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ba han selv om å bli innlagt like før han tok selvmord? 

Nei han gjorde ikke det, han ba aldri om innleggelse for han ble bare pumpet og ble sendt hjem. Han hadde poliklinisk oppfølging, vet ikke hva som foregikk på de timene jeg. Mente mer generelt når folk ber om hjelp/innleggelse og ikke blir tatt på alvor. Som Glitter. 

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det som fort blir er at leger ser igjennom dette spillet med hyppige overdoser når pasienten hver gang ringer inn eller forteller venner osv hva de har gjort og på den måte alltid sørger for å bli funnet. Man blir ikke tatt seriøst lenger.

Jeg syns også vi burde slutte å kalle dette for selvmordsforsøk når det egentlig bare er en måte å enten selvskade på som du sier eller en måte å bli sett og få omsorg på. 

Hvilket spill, og hvorfor snakker du på vegne av leger? 

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Hvilket spill, og hvorfor snakker du på vegne av leger? 

NOEN driver med utspekulert spill (enten de er klar over det selv eller ikke) der de tar gjentatte overdoser for å presse fram hjelp og omsorg i form av innleggelser. Ikke vet jeg hva de er så opptatt av innleggelser for for man blir jo bare liggende der i en seng og utgang i en innhengning ihvertfall på akuttpsykiatrisk der de aller sykeste psykotiske ligger. 

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

NOEN driver med utspekulert spill (enten de er klar over det selv eller ikke) der de tar gjentatte overdoser for å presse fram hjelp og omsorg i form av innleggelser. Ikke vet jeg hva de er så opptatt av innleggelser for for man blir jo bare liggende der i en seng og utgang i en innhengning ihvertfall på akuttpsykiatrisk der de aller sykeste psykotiske ligger. 

Min bror fikk ikke innleggelser, sykehuset sa de gjorde deres jobb da min far ringte. De pumpet han og sendte han hjem, de kontaktet ikke psykiatrien. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ikke hvordan du vet dette? Har de fortalt deg at det er dette de vil?  

Everybody skrev (1 minutt siden):

Er det så bra å være på psykiatrisk? På et bedritent rom med en seng med masse utagerende pasienter og kun utgang i en balkong med gitter? Et skikkelig møkkasted.

Sånn er det overhodet ikke på akuttpsykiatrisk i min by.. 

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg kaller det villet egenskade. 

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (Akkurat nå):

Jeg kaller det villet egenskade. 

Hvordan ser du på pasienter som ofte bedriver villet egenskade? Hvordan blir de oppfattet av leger og psykologer? Hva snakker dere om rundt bordet om disse pasientene? 

Anonymkode: 812e5...911

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Endel som tar overdose og ber om hjelp etterpå dør av skadene. Selvom de egentlig ikke ville dø. Er faktisk skremmende mange... Og som jeg skrev over de fleste suicidale er ambivalente. at de både vil dø og leve på en gang. Endel som tar overdose flere ganger ender opp død. Selv om de i virkeligheten ikke ville dø og ville innerst inne bli reddet.

Så selvom det ikke er et ordentlig selvmordsforsøk så kan man dø av det. Så det er viktig at de som tar overdoser som selvskading får god hjelp

Anonymkode: cbb60...8bb

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Endel som tar overdose og ber om hjelp etterpå dør av skadene. Selvom de egentlig ikke ville dø. Er faktisk skremmende mange... Og som jeg skrev over de fleste suicidale er ambivalente. at de både vil dø og leve på en gang. Endel som tar overdose flere ganger ender opp død. Selv om de i virkeligheten ikke ville dø og ville innerst inne bli reddet.

Så selvom det ikke er et ordentlig selvmordsforsøk så kan man dø av det. Så det er viktig at de som tar overdoser som selvskading får god hjelp

Anonymkode: cbb60...8bb

Men innleggelse etter slike forsøk er ikke alltid riktig. Jeg har som oftest ikke blitt innlagt i etterkant av sånt og ikke ønsket det heller. Blitt tvangsinnlagt et par ganger, men da har det vært etter selvmordsforsøk hvor jeg har ønsket å dø og nesten dødd også. 

Det er ikke godt å si hvordan hjelpe. Selv fikk jeg en avtale om lav terskel for innleggelse. Da som forebyggende tiltak. Det var til hjelp. 

stjernestøv
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har de kompetanse til å hjelpe dem lurer jeg på? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...