Gå til innhold

Vet ikke helt hvorfor jeg egentlig oppretter denne tråden, men trenger kanskje litt betrygging

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I det siste har jeg fått tanker om å gjennomføre selvmord. Har metode klar og tilgjengelig. Men samtidig som jeg har tanker om og ser for meg at jeg gjennomfører selvmord så ser jeg også for meg at jeg blir funnet og reddet. Det har egentlig fått meg til å innse hvor redd jeg virkelig er for å dø. Hva om jeg gjennomfører og dør? Når jeg egentlig ikke vil?

Anonymkode: 0a505...ce2

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (11 minutter siden):

Det er nok mer desperasjon fordi du ikke har det bra der du er nå. Hva skjer i livet ditt? 

Ja, det tror egentlig jeg også. Det skjer egentlig ingenting spesielt i livet mitt sånn egentlig. Så der er ingen spesifikk grunn til at jeg har det tungt og mørkt akkurat nå. Ikke er jeg deprimert heller egentlig, så jeg skjønner egentlig ikke helt dette her. Men kanskje jeg er på vei inn i en? Selv om dette med å fantasere om selvmord og det å bli funnet er noe nytt.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det tror egentlig jeg også. Det skjer egentlig ingenting spesielt i livet mitt sånn egentlig. Så der er ingen spesifikk grunn til at jeg har det tungt og mørkt akkurat nå. Ikke er jeg deprimert heller egentlig, så jeg skjønner egentlig ikke helt dette her. Men kanskje jeg er på vei inn i en? Selv om dette med å fantasere om selvmord og det å bli funnet er noe nytt.

Hm. Selvmord er en tragisk utgang på livet. Det tror jeg at du er enig i.

Men så suger livet noen ganger også. Så jøvli også.

Men er løsningen å dø egentlig? Skal man bare gi opp?

Jeg syns ikke det. 

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (4 minutter siden):

Hm. Selvmord er en tragisk utgang på livet. Det tror jeg at du er enig i.

Men så suger livet noen ganger også. Så jøvli også.

Men er løsningen å dø egentlig? Skal man bare gi opp?

Jeg syns ikke det. 

Ja, jeg er enig. Det er det, ikke minst for de etterlatte. Jeg vil jo innerst inne ikke utsette familie og venner for å måtte gjennomgå det. Jeg er også enig i at løsningen ikke er å dø, jeg tenker en heller må forsøke finne veien ut. Men det er ikke lett.  

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke bare sitte å tenke at livet suger? 

Og ikke gjøre noe med det? 

La det bare være vondt? 

Jo, det er ett godt poeng. Jeg tror jeg kunne hatt godt av å gjøre akkurat det. Erfare at tanker og følelser ikke er farlige og alltid trenger å føre til handling.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg er enig. Det er det, ikke minst for de etterlatte. Jeg vil jo innerst inne ikke utsette familie og venner for å måtte gjennomgå det. Jeg er også enig i at løsningen ikke er å dø, jeg tenker en heller må forsøke finne veien ut. Men det er ikke lett.  

Kanskje det ikke er noen vei ut akkurat nå?

So? Kjenn på det. Det er ikke farlig. Ikke i det hele tatt.. 

AnonymBruker
Vendi skrev (2 minutter siden):

Hvis jeg forstår deg rett så har du fått tanker om å begå selvmord, og er redd for å gjennomføre selv om du egentlig ikke vil. Du har metoden klar og tilgjengelig, men er redd for å handle på det. Du sier at du ikke er deprimert. 

Da får jeg en tanke om at dette kanskje handler om tvangstanker. Hvis det stemmer så kanskje det kan hjelpe å fjerne det som trigger, det du sier du har tilgjengelig for å begå selvmord med. Kanskje vil det ta litt brodden av det? 

Du forstår rett ja. Og vet du hva, jeg (og behandlere) har vert inne på at selvmordstankene mine kan være tvangstanker. Ikke alltid da, men kanskje noe rundt 50/50. Det å fjerne den tilgjengelige metoden er veldig fornuftig, skal se om jeg kan få hjelp til det av teamet som følger meg opp i morgen. Jeg vet ikke helt hvordan en behandler selvmordstanker som til en viss grad også er tvangstanker?  Burde kanskje opprette en tråd om det... 

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er sant. Veldig sant.

Ja faktisk. Det er sant. 

Og du kan kjenne på det. Det er lov. Lenge hvis du vil. Det har du lov til. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Ja, det er bra. Hva tenker du? 

Jeg tenker jeg skal øve på å stå i det. Også må jeg finne ut hvordan jeg kan behandle selvmordstankene om det er slik at de er tvangstanker. For det tror jeg kan hjelpe.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker jeg skal øve på å stå i det. Også må jeg finne ut hvordan jeg kan behandle selvmordstankene om det er slik at de er tvangstanker. For det tror jeg kan hjelpe.

Hele livet er å øve oss på. Faktisk sant. Vi blir aldri utlært på noe! Ever. Å  ha det vondt mest av alt. 

Hvordan tenker  du livet skal være? 

AnonymBruker
Kashmir skrev (4 minutter siden):

Hele livet er å øve oss på. Faktisk sant. Vi blir aldri utlært på noe! Ever. Å  ha det vondt mest av alt. 

Hvordan tenker  du livet skal være? 

Det er sant.

Jeg vet ikke helt. Men det første jeg kom til tenke på er at livet består av både oppturene og nedturene, så det å lære seg å stå i det nok vil hjelpe mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...