Gå til innhold

Er det vanlig å gå med kniv og batong på byen ?? (politivoldsaken)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser at personen som angivelig ble utsatt for vold fra politiet helt uten grunn, etter å ha blitt kastet ut av utested helt uten grunn, etter at vekter helt uten grunn fant opp at han drapstruet vekteren og helt uten grunn kontaktet politiet angående dette:

79691134.jpg?imageId=79691134&width=980&

Virker som at jeg er den eneste i verden som blir noe skeptisk til fortellingen til dette angivelige offeret, er dette vanlig mener dette ? 

Og minimumskravet til å ta på seg slikt er at du klarer å oppføre deg i fylla...., blir du rabiat og aggressiv i fylla bør du deifnitivt ikke bevøpne deg før bytur, det sier seg selv.

Ingen som stusser over hele denne saken, og mistror forklaringen til offeret ?

Anonymkode: a7699...473

Fortsetter under...

Har ikke satt meg dypt inn i saken, men det er nok en forhistorie her. 

Å gå med slike våken er for øvrig helt vanlig hvis man er tilhørende rusmiljøet i hvert fall. 

Men uansett gikk politiet for langt med å denge han etter han lå på bakken. 

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Har ikke satt meg dypt inn i saken, men det er nok en forhistorie her. 

Å gå med slike våken er for øvrig helt vanlig hvis man er tilhørende rusmiljøet i hvert fall. 

Men uansett gikk politiet for langt med å denge han etter han lå på bakken. 

Problemet er, har du en slik i lomma, og hånden i lomma, så er det bare 1 sekund unna en mulighet for at politimannen dør.

Politimannen visse ikke hva han hadde, men basert på oppførselen må han anse det som en mulighet

Jeg tror dette er et spørsmål om hva slags samfunn vi ønsker, hvor mye rom skal gis til kriminelle og hvor mye autoritet skal politiet ha.

Jeg tror om vi overlater dette rommet til kriminelle vil det ikke bli bra for samfunnet, men mulig jeg tar feil :) 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Problemet er, har du en slik i lomma, og hånden i lomma, så er det bare 1 sekund unna en mulighet for at politimannen dør.

Politimannen visse ikke hva han hadde, men basert på oppførselen må han anse det som en mulighet

Jeg tror dette er et spørsmål om hva slags samfunn vi ønsker, hvor mye rom skal gis til kriminelle og hvor mye autoritet skal politiet ha.

Jeg tror om vi overlater dette rommet til kriminelle vil det ikke bli bra for samfunnet, men mulig jeg tar feil :) 

Greit nok det, men den slåingen er ikke okei. Jeg har blitt fratatt kniv (beskyttelse..), men ble jo ikke banket av den grunn. Eller jeg bristet et ribbein. Har fått store kuler, blåmerker og også et blåøye. Da jeg fikk blåøye tok politiet bilde av det for å dokumentere det. 

Men ingenting av det har kommet av å denge løs på meg slik blir gjort han fyren. 

Også Kriminelle har rett til å behandles på mest mulig skånsom og minst inngripende måte. Bruk av makt og hjelpemidler som betong og pepperspray skal jo matche trusselen. 

Ikke en gang hvis det var en farlig morder har politiet lov til å slå bare for å slå. Når personen ligger på bakken så ta på håndjern ikke fortsett med den fysiske makten. 

Drømmeautomat

Selv om han som ble slått av politimannen var en massedrapsmann ville graden av vold politimannen brukte i situasjonen vært uakseptabel. Måten å bekjempe kriminalitet på er ikke å la politiet slippe unna med kriminalitet. 

Annonse

AnonymBruker

https://www.nrk.no/osloogviken/rettssak-mot-politibetjent-tiltalt-for-vold-mot-kevin-simensen-og-marius-stormo-pa-kongsberg-1.16463357

Synes egentlig det mest sjokkerende er hvor passive de andre politifolkene er. Her oppdager de altså relativt tidlig i basketaket  en batong stikkende ut av jakka til den mistenkte og dermed må antas være i hånden til den kriminelle, og de må anta at det er "negative" grunner til det, men ingen av de andre politifolkene eskalerer da. Så her er det en tydelig bevæpnet og tilsynelatende ruset person som sloss mot politiet, mens "medhjelpere" angriper politiet bakfra og forsøker å hindre arresten, mens de har pistol på kropp som gjør situasjonen ekstra farlig for politiet

Er vel "cancel culture" som gjør at de andre politifolkene blir for passive, så må han ene kompensere og ta hele ansvaret for å få kontroll på situasjonen, også er det han som får skylda... Etter min mening når en oppdager batongen hos den mistenkte så bør det være slutt på å "leke" med disse medhjelperne i gjengen hans, da er det full eskalering som gjelder, en skal ikke leke med bevæpnede kriminelle som angriper politiet.

Men, innser at jeg er i mindretall, og at dette er landets nye helter. Så får vi se om domstolen er enig med folket, men jeg tror rekrutteringen til politiyrket blir dårlig fremover om dette er slik oppførsel folket mener er greit mot politiet, hvem skal gidde være politi da. Alt du vil få er kvinnelige politikonstabler, og de kommer til å prate mye og handle lite, som kanksje høres bra ut, men jeg tror ikke dere helt skjønner konskevensene av et slikt politi, det er mange onde folk der ute som vil ELSKE et slikt politi, mens folk flest vil oppdage at det finnes mye ondskap der ute og poltiiet vil ikke kunne gjøre noe, så hva vil folk flest gjøre da, jo da må de eskalere selv også blir det full vill vest/midtøsten/USA tilstander

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke hvorfor noen henger seg opp i kniven osv. Det har jo ingen betydning for saken her all den tid politiet ikke engang visste det. 

Batongen var synlig.

Anonymkode: 8f802...05a

Annonse

Jeg synes det er bra at denne saken belyses ordentlig i retten. Når saksbehandlingen skjer i pressen, så er det en betydelig risiko for unyanserte fremstillinger. Jeg har trodd at politimannen gikk langt over grensa, men mulig at det vil se litt annerledes ut etterhvert.

Forøvrig lurer jeg på hvorfor øvrige politifolk på stedet, var så passive.

AnonymBruker
Kashmir skrev (7 timer siden):

Det er nok vanlig for noen, men han truet ikke med dette. Da hadde det jo vært mer forståelig at politiet klikket. Det er ingen grunn til å banke noen som politiet gjorde her da. 

Ofrene i denne saken slår meg ikke som gullunger akkurat... At politimannen burde visst bedre? Ja! Om de fortjente det littegrann? Mest sannsynlig.

Anonymkode: dcf77...2da

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ofrene i denne saken slår meg ikke som gullunger akkurat... At politimannen burde visst bedre? Ja! Om de fortjente det littegrann? Mest sannsynlig.

Det spiller da ingen rolle om de er gullunger eller ikke. Det er politibetjenten sin voldsbruk som jo er tema her. Politiet kan ikke løpe rundt og banke opp folk fordi de ikke er gullunger. 

Endret av Kashmir
frosken skrev (18 minutter siden):

Jeg synes det er bra at denne saken belyses ordentlig i retten. Når saksbehandlingen skjer i pressen, så er det en betydelig risiko for unyanserte fremstillinger. Jeg har trodd at politimannen gikk langt over grensa, men mulig at det vil se litt annerledes ut etterhvert.

Forøvrig lurer jeg på hvorfor øvrige politifolk på stedet, var så passive.

Jeg vil tro at de fleste er glad dette belyses i retten...

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jeg vil tro at de fleste er glad dette belyses i retten...

Jeg er ikke det, er ganske dritt lei for å si det slik. Minner meg egentlig om saken fra Grønland hvor en rabiat kvinne som veivet en kniv nær barn ble skutt.

Det finnes ingen fasit, var det galt eller ikke galt av den politimannen å skyte, alt vi vet er at et individ, gjorde fullstendig idiotiske ting, og satte politiet i en meget vanskelig situasjon, også hadde det et dårlig utfall. Hvem bryr seg om resten?

I jakten på det perfekte (fra statens side) kommer vi til å rasere alt, fordi det ikke er perfekt. Det er kommunist-strategien egentlig, og alle vet hvordan det ender.

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Nei, men det er litt verre når politiet bryter loven.

Husk at det var Kevin som ble anmeldt først.

Saken snudde da spesialenheten fikk tak i overvåkingsvideoen og så at forløpet var helt annerledes enn politiet hadde forklart.

Hvorfor lyve hvis man har ren samvittighet?

It's not the crime, it's the cover up. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...