Gå til innhold

Er det vanlig å gå med kniv og batong på byen ?? (politivoldsaken)

Anbefalte innlegg

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Polititet forteller jo her om kraftig motstand, og det tyder jo på at personen hadde "superkrefter" pga høy på dop. 

Forhold deg i det minste til fakta. Politimannen som slo løs på ham beskrev ham som "kokainhode", men da politiet tok blodprøve ble det kun påvist alkohol. 

Nå er i alle tilfeller saken anka til lagmannsretten, så den er ennå ikke avgjort.

Fortsetter under...

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (17 minutter siden):

Forhold deg i det minste til fakta. Politimannen som slo løs på ham beskrev ham som "kokainhode"

Han er vel kjent for det i nærmiljøet da.

Anonymkode: 8f802...05a

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Han er vel kjent for det i nærmiljøet da.

Det spiller ingen rolle hva han er kjent for. Skal politiet begynne å banke alle "kjenninger" som har vært utfordrende tidligere?  Det har ingenting med denne saken å gjøre. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 timer siden):

Det spiller ingen rolle hva han er kjent for. Skal politiet begynne å banke alle "kjenninger" som har vært utfordrende tidligere?  Det har ingenting med denne saken å gjøre. 

De ville vel ikke ta noen sjangser. Bedre å være føre var.

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De ville vel ikke ta noen sjangser. Bedre å være føre var.

Tror Norge kan gjøre litt bedre enn et skvettent politi som hopper på noen som trekker seg unna og denger dem i hodet med jernbatong fordi politimannen "frykta for eget liv".

• 2 måneder senere...

Annonse

Nå dukker det opp stadig mer om denne uskyldige mannen som ble offer for politivold.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/fuck-the-police-holdninger-ma-ikke-fa-spre-seg/o/5-95-1383072

Forhåndsdømmende titler som «Politivold-saken», preget media-bildet ifra Dagbladet og NRK til VG, Aftenposten og TV 2. Men rettssaken viste at video opptaket alene selvsagt ikke ga hele bildet av hendelsen.

Når politiet skal håndtere en person som kan ha framsatt drapstrusler og de ikke vet hvem de har med å gjøre, er det mange ukjente X’er som en betjent må ta høyde for der og da. Etterpå ble det funnet en karambit kniv utenfor slira i 26-åringens jakkelomme, og en stålbatong som hadde falt ut av lomma hans. Kniven ble vist fram i retten.

Forrige lørdag framkom det nye opplysninger om den fornærmede, som nå er 27 år.

De to skytterne fra skytingen mot en villa på Nordstrand nylig, blant dem en svensk gjengprofil fra Shotazz-nettverket, ble arrestert på hans adresse. Han var selv ikke til stede under arrestasjonen.

En måned tidligere var det også en politiaksjon mot samme bolig. Da gjaldt det en bedragerisak for 2,5 – 3 millioner. Det ble gjort våpenbeslag under begge aksjonene, blant annet av en maskinpistol. 27-åringen er siktet for millionbedrageri mot Nordea og etterforskes for flere tilfeller av ulovlig våpenbesittelse.

På bakgrunn av disse nye opplysningene har politimannens forsvarer, John Christian Elden, bedt Riksadvokaten revurdere sin anke av dommen i tingretten.

Elden sier blant annet at «dette viser hvor riktig det var at min klient ikke lot fornærmede få lov til å fortsette å stå med hendene i lommene, der han hadde våpen. Vi kan jo lure på hva som ville skjedd da. Politibetjenten brukte den erfaringen han hadde til å forebygge en slik situasjon (...). Det var ikke noe galt i måten min klient først la fornærmede forsiktig i bakken.»

Det nye som er kommet fram om 27-åringen er så interessant at det ikke er mange andre som har stått fram slik han har gjort, som ville sluppet unna omtale. Det burde være av interesse for saken hvorvidt han tilhører et miljø som etterforskes blant annet for å ha farlige våpen.

Det kan danne en bakgrunn for å forstå hvorfor han kunne velge å slåss så hardt mot politiet.

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Nå dukker det opp stadig mer om denne uskyldige mannen som ble offer for politivold.

Ikke ett ord i riksmedia

sant jeg hadde ikke hørt om dette

for meg spiller det ingen rolle, jeg skjønte "det" med en gang, og ga tydelig beskjed på både kvinneguiden og dol, problemet er de 99% av normale folk som ikke skjønte/skjønner at her var det "ugler i mosen", særlig på kvinneguiden ble folk "lurt" av mainstream medier.

Vi kopierer USA på alle måter, politiet er ditt politiet er datt, alltid skal alt vinkles slik, kriminelle skal beskyttes politiet skal hetses. 

Mediene må slutte, veldig snart, ellers vil samfunnet gå (mer) i dass. Problemet er, jeg tror ikke mediene bryr seg, jo mer samfunnet går i dass jo bedre lesertall. 

Isteden for defund the police, kanskje vi må defunde the media ? Eller lage medienes hovedkontor til politifri soner, siden de venstreradikale elsker det.... Funker jo bra i USA med chaz/chop lizzom. 

Ytringsansvar..... 

Anonymkode: a7699...473

kupton skrev (25 minutter siden):

De få som har blitt utsatt for vold fra politiet, har fremprovosert det selv. Og de har fortjent det.

Nå har politiet myndighet til å bruke vold, men det er ikke da snakk om at noen "forjener" det. Når politiet bruker vold, så er det av nødvendighet for å beskytte andre eller seg selv. Det er altså situasjonen som krever det- ikke at en person fortjener det. 

Grendel skrev (På 28.6.2023 den 20.05):

It's not the crime, it's the cover up. 

For ordens skyld, mener du fortsatt det du sa om denne saken i denne tråden ?

Gjerne les artikkelen over før du svarer 😃

Lov å ta feil og la seg lure, eventuelt, selv smarte folk kan tabbe seg ut, du er tilgitt, men vær mer kritisk neste gang pliz, mange folk lever av å lure andre, sikker vanskelig å forstå at folk kan være sånn men tro meg det er mye rart der ute.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

For ordens skyld, mener du fortsatt det du sa om denne saken i denne tråden ?

Gjerne les artikkelen over før du svarer 😃

Lov å ta feil og la seg lure, eventuelt, selv smarte folk kan tabbe seg ut, du er tilgitt, men vær mer kritisk neste gang pliz, mange folk lever av å lure andre, sikker vanskelig å forstå at folk kan være sånn men tro meg det er mye rart der ute.

Jeg leste Bøhler sin. Jeg er enig i alt helt til han kommer til Kongsberg- saken. og det holder ikke. Dessverre for politiet så finnes det en video. Alle ser at politimannen denger mens de har vedkommende under kontroll. Som selvorsvar er det meningsløst.  Politimannen burde brukt armene sine til å kontrollere ham.

Det mange glemmer er at en kamerat også ble slått med batong uten at han gjorde noen form for motstand. 

De slettet også et videoopptak helt ulovlig. Var det selvforsvar? 

kupton skrev (10 timer siden):

De få som har blitt utsatt for vold fra politiet, har fremprovosert det selv. Og de har fortjent det.

Det er tusenvis av politifolk i Norge. Spørsmålet er ikke om noen går over streken, men om vi er i stand til å se det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...